Gå til innhold

Har hva du spiser noe å si hvor fastheten, eller er det aktivitet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vil ha enda mer synlige magemuskler. Og en rumpe som ikke disser. Jeg har sett folk i bikini som har så fast rumpe at den ikke disser. Så det går ann. Jeg er tynn, men følte meg som en slappfisk ved siden av de der. 

Har en bekjent som for et år siden la om livsstilen sin. Han var tynnfeit, nå er det ikke noe fett på kroppen hans. Han sier at det fordi han ikke spiser hvetemel. 

Jeg blir forvirret av alle. Noen sier at sukker gjør deg feit, noen mener det er hvetemel, noen mener det er fett. 

Så, vil kroppen min fortsette å se slapp ut om jeg fortsetter å spise hvetemel, selv om jeg trener aldri så mye?

Anonymkode: 6aa83...c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke fordi han ikke spiser hvetemel, det kan jeg love deg.

Det du trenger er bra kosthold med protein, sunt fett, karbo og grønnsaker, samt styrketrening for å bygge muskulatur. 

Blir du tynn av å spise litt salat? Nei - da blir du heller ikke feit av å spise litt hvetemel, for å sette det på kanten. 

• Liker 4
Skrevet

Trening. Fasthet er muskler og redusert mengde underhudsfett. Hvis en bare går ned i vekt, mister en muskler parallelt med fett. Trener en og bygger opp ny muskulatur samtidig som en ikke har så stort kalorioverskudd at kroppen prioriterer å bygge/restituere muskler men ikke har nok til å lagre rest-energi som fett sår en fastere kropp.

Kameraten din har nok trent i tillegg til å holde seg unna hvetemel. Hvetemelet har ikke en dritt å si.

Anonymkode: 274a3...5a0

• Liker 2
Skrevet

Styrketrening (tung, baseøvelser), proteiner (1.5-2 gram per kg kroppsvekt) og et lite overskudd (100-500 kcal over vedlikehold) er vel omtrent det "Fitnessbloggen" ville svart😁

Skrevet

"If it jiggles, it's fat." - Arnold Schwarzenegger

Det blir som en ballong. Fyller du den med luft (muskler) så blir den stram og spretten. Fyller du den med med vann (fett) så bare henger og flyter den utover.

Skrevet
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen sier at sukker gjør deg feit, noen mener det er hvetemel, noen mener det er fett. 

Det er kalorioverskudd som gjør deg feit, ikke enkelte matvarer/-grupper. 

Du kan spise kun sukker og gå ned i vekt dersom du spiser færre kalorier enn du forbruker.

Du kan spise kun hvetemel og gå ned i vekt dersom du spiser færre kalorier enn du forbruker.

Du kan spise kun fett og gå ned i vekt dersom du spiser færre kalorier enn du forbruker.

Anonymkode: af24a...d81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...