Gå til innhold

Julegave til gutt på snart 18?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen har ingen julegaveønsker. Han påstår han har alt.

Hva i huleste kjøper man da til ca 2000-2500?

sports og friluftutstyr er ikke av interesse. Klær bryr han seg ikke om, det holder at han slipper å gå naken. Så å,bruke så mye på klær til han er bortkastet. Penger til lappen fikk han i konfirmasjonsgave. Speilrefleks fikk han i fjor og de objektivene han vil ha koster fra 20000 og opp.

han interesserer seg for data, men har ifølge han selv det han trenger der.

tips?

Anonymkode: 47ba9...7be

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne han tenke seg en reise et sted da? Konsertbilletter? Han får jo vært borte en helg for den prisen et sted ikke fryktelig langt unna, liksom...

• Liker 1
Skrevet

Steam kort er perfekt til tenåringer som er interessert i data, da kan de kjøpe sine egne spill. :)

Anonymkode: 26125...58f

Skrevet

Gi han pengene? Sette inn på bsu, la han spare til ferie, skikort, gavekort...

• Liker 2
Skrevet

Kjøkkenutstyr, støvsuger, tørkestativ, strykejern osv. Man trenger mye når man flytter hjemmefra, og det gjør han vel snart. 

Anonymkode: fcd39...246

• Liker 2
Skrevet

Sett inn penger på BSU

Anonymkode: b59d1...573

• Liker 1
Skrevet

Div utstyr til han skal flytte ut. Trenger det gjerne ikke med en gang, men blir nok glad for å slippe å kjøpe alt den dagen han skal flytte.

Anonymkode: 10d5e...eb2

Skrevet
21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sønnen har ingen julegaveønsker. Han påstår han har alt.

Hva i huleste kjøper man da til ca 2000-2500?

sports og friluftutstyr er ikke av interesse. Klær bryr han seg ikke om, det holder at han slipper å gå naken. Så å,bruke så mye på klær til han er bortkastet. Penger til lappen fikk han i konfirmasjonsgave. Speilrefleks fikk han i fjor og de objektivene han vil ha koster fra 20000 og opp.

han interesserer seg for data, men har ifølge han selv det han trenger der.

tips?

Anonymkode: 47ba9...7be

Gi han penger i gave, slik at han kan spare de til de objektivene som han ønsker seg

Anonymkode: 29c4c...f92

• Liker 2
Skrevet

Kjøkkenutstyr til han flytter hjemmefra :) Mulig at det ikke er den morsomste gaven å få, men fy så takknemlig jeg var for at jeg fikk dette når jeg flyttet ut for å studere. Kjøkkenutstyr som varer lenge og er av god kvalitet er dyrt!

Anonymkode: 3710d...2fa

• Liker 1
Skrevet

Han er jo ung til å være "mannen som har alt" ;)  men hva med gavekort på opplevelser? :) 

Anonymkode: e3b0e...a10

• Liker 1
Skrevet

Pierre Robert (nettbutikken) har bl.a. utvalgte modeller av ulltøy til barn og voksne til 50% redusert pris :)

Kan ulltøy være noe han har bruk for?

• Liker 1
Skrevet

Jeg støtter også forslaget om pengegaver til sparing i BSU

Heller det enn produkter til hans første bolig, ettersom det kan få han til å føle seg uønsket (dersom han ikke har planer om å flytte ut uansett innen kort tid, da)

• Liker 1
Skrevet

Vet ikke hvor dere bor men hva med OBOS medlemskap??

• Liker 1
Skrevet

Ser mange foreslår ting/kjøkkenutstyr til gutten skal flytte ut, god tanke, men jeg hadde valgt noe annet. Dersom han skal studere blir det mest sannsynlig et kollektiv de første årene, der er det både begrenset plass, samt at det er kjedelig å ta med dyrt/fint utstyr dit hvor det må oppbevares/mulig brukes av alle som deler leiligheten/kjøkkenet. 

Den andre grunnen er at dagen man endelig flytter for seg selv er det stor stas å velge sine egne ting! Kanskje man ikke har råd, men da er det i alle fall mulig å ønske seg disse tingene når det faktisk er aktuelt. 

Pluss, det er jo litt kjedelig? Kanskje? 

Andre forslag: konsertbilletter billetter til show/stand-up/annet, gavekort på reise/flybilletter? Medlemsskap/abonnement på noe som kunne vært interessant? 

Anonymkode: 65b3f...87f

Skrevet
På Sunday, November 20, 2016 den 22.00, Ulrikke skrev:

Kunne han tenke seg en reise et sted da? Konsertbilletter? Han får jo vært borte en helg for den prisen et sted ikke fryktelig langt unna, liksom...

Hiver meg på denne :)

Opplevelser er nok populært :) 

Anonymkode: cd608...956

Skrevet

Tar denne som anonym ;) Jeg har selv en gutt på denne aldren, og foreslo kjøkkenutstyr siden han hadde absolutt ingen gaveønsker, men vi diskuterte oss frem til at det kunne taes neste år, hehe. Her er det kun data det går i, så for oss blir løsningen penger som kan spares opp til dyrere datautstyr.

Forøvrig synes han at det NESTE jul kan være fint å kjøkkenutstyr, som han sa; akkurat den må modnes hehe

Anonymkode: cae24...2e1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...