AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Har fått fire jobbintervju i uken som kommer, og går å tenker på hva som skjer hvis jeg blir tilbudt to av de f.eks. Jeg har jo tanker om at jeg har mer lyst på en av de, og mindre lyst på den ene. Samtidig må jeg være realistisk, og jeg trenger en ny jobb. Hva svarer dere hvis den man har minst lyst på kommer først og tilbyr? Kan man liksom si "Kan jeg tenke på det"... for å deretter ringe de andre man har vært hos for å høre om de vil ansette meg, eller hva? Tar gjerne i mot tips på hvordan håndtere en slik situasjon. Anonymkode: bb602...462 1
dillyduzit Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Jeg ville nok ha sagt at jeg gjerne vil tenke på tilbudet i noen dager, deretter ringt de andre dersom intervjuene gikk bra, og eventuelt nevt at jeg allerede hadde fått et tilbud, hvor de trenger svar om 2 dager.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 10 minutter siden, dillyduzit skrev: Jeg ville nok ha sagt at jeg gjerne vil tenke på tilbudet i noen dager, deretter ringt de andre dersom intervjuene gikk bra, og eventuelt nevt at jeg allerede hadde fått et tilbud, hvor de trenger svar om 2 dager. Ja, er bare redd for om det blir ansett som negativt. Nå er det jo ikke sikkert at jeg får noen av stillingene, men har ikke vært i en situasjon tidligere hvor jeg fikk så mange intervju på samme tid. Anonymkode: bb602...462
dillyduzit Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 (endret) 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, er bare redd for om det blir ansett som negativt. Nå er det jo ikke sikkert at jeg får noen av stillingene, men har ikke vært i en situasjon tidligere hvor jeg fikk så mange intervju på samme tid. Anonymkode: bb602...462 Det kan gi et utslag for det ja, dessverre. Eventuelt kan du bare nevne at du gjerne vil ha et par dager å tenke på det, la oss si en liten uke, dersom ikke noen av de andre ringer og du føler deg tilfreds med hvor du har fått tilbud, så ville jeg tatt den jobben, enkelt og greit. Man vet dessverre aldri hvordan andre arbeidsgivere vil reagere, noen vil nok reagere med "Oi! Her må vi få opp farten!" eller "Eh, hun virket kanskje litt arrogant? Forventer hun at vi skulle gi hun jobben?" Worst case. Forresten, gratulerer med å få så mange intervjuer, er nok flere her som er litt sjalue tenker jeg, meg inkludert Endret 20. november 2016 av dillyduzit
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 2 minutter siden, dillyduzit skrev: Det kan gi et utslag for det ja, dessverre. Eventuelt kan du bare nevne at du gjerne vil ha et par dager å tenke på det, la oss si en liten uke, dersom ikke noen av de andre ringer og du føler deg tilfreds med hvor du har fått tilbud, så ville jeg tatt den jobben, enkelt og greit. Man vet dessverre aldri hvordan andre arbeidsgivere vil reagere, noen vil nok reagere med "Oi! Her må vi få opp farten!" eller "Eh, hun virket kanskje litt arrogant? Forventer hun at vi skulle gi hun jobben?" Worst case. Forresten, gratulerer med å få så mange intervjuer, er nok flere her som er litt sjalue tenker jeg, meg inkludert hehe... Takk for det. Gikk litt over all forventning dette. Takk for svar:) Anonymkode: bb602...462
Bokdamen Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Si takk for tilbudet om stillingen og at du er veldig interessert, men uten å si direkte ja. Så kan du be om å få tilsendt et tilbud (forslag til kontrakt) og si at du ringer/komme innom når du har gått gjennom tilbudet. I mellomtiden ringer du de andre og sier at du har fått et tilbud, men er mer interessert og når vil de bestemme seg? 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Er det galt å si at du har flere intervjuer? Jeg ville sagt noe som at jeg er veldig interessert, men at jeg også har et intervju til en stilling jeg ikke vet så mye om om X dager - er det mulig å få betenkningstid? Eventuelt be om skriftlig jobbtilbud. Men hva slags stillinger er dette? Hvis det er snakk om "alvorlige voksenjobber" så kommer jo gjerne jobbtilbud etter endt runde med intervjuer, og betenkningstid er ikke uvanlig. Jeg har både bedt om betenkningstid, og blitt tilbudt det frivillig, uten at det har blitt tolket negativt som jeg har oppfattet Anonymkode: 410c9...b0a
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Nå har jeg bare søkt jobber via kommunen, men vet at hvis du blir innstilt som nr 1 kan de ikke bare ringe nr 2 og gi dem jobben hvis du vil ha betenkningstid. Spør om det er mulighet for å få det, og evt hvor lenge. Du skal kunne få litt tid på deg uten at det skal skape problemer. Anonymkode: f2490...94f 1
pingeling Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 Det er helt uproblematisk og si takk for tilbudet, og at du gjerne vil de skal sende deg tilbudet skriftlig og si du gir en tilbakemelding dagen etter eller to dager etter. Eventuelt ut uken. Ring så til de som du håper å få jobb oss, og forklar at du har et tilbud, men er at du har mest lyst på jobben der og at du derfor lurer på hvor lenge det er til de tar en avgjørelse. Det har fungert helt fint. De fleste forventer ikke at man skal si ja til en jobb med en gang, men at det er naturlig og ville ha litt betenkningstid. Og det er ikke noe unaturlig i at man søker flere jobber samtidig og er i flere prosesser. Og om de andre virkelig er interessert i deg så vil de kunne sende deg et tilbud kjapt, eller i det minste fortelle deg om du akuell for jobbe, eventuelt om det er andre mer interessante kandidater. 3
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #10 Skrevet 21. november 2016 Jeg kom i den situasjonen, og det er vanlig å få en uke betenkningstid. Jeg sa selv at jeg hadde 3 interjuer til og når jeg fikk tilbud av begge nevnte jeg det til den ene siden og sa at jeg fikk et tilbud, de lurte på lønnen osv, scarte dem og sa tilbudet. Det var bedre enn fra part 2 så jeg avslo det. De lurte på hvor mye part 1 tilbydde og sendte et nytt tilbud på 25000 mer. Nevnte dette til part 1 igjen og de økte også. Dermed tok jeg den jeg ønsket. Å forhandle om lønn forventer de og er ikke noe negativt. Anonymkode: 2d351...e88
Kanutte Skrevet 21. november 2016 #11 Skrevet 21. november 2016 Vi gir alle 10 dagers betenkningstid når vi kommer med tilbud om jobb.
ninuska_ Skrevet 22. november 2016 #12 Skrevet 22. november 2016 Jeg tror det er vanlig å få og ta seg litt betenkningstid. Har aldri opplevd forventninger til at man må svare på stående fot
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå