Gå til innhold

Hvor treffer dere på venner og kjærester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan møter dere nye venner og kjærester? Jeg syntes det er litt vanskelig å bli kjent med nye når jeg ikke går på skole lenger.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

via andre venner :) vennepar var på besøk fra studiebyen min, og en av dems venninner ble med for å drikke vin. denne venninnen er nå blitt en skikkelig god venninne av meg, og har introdusert meg for hele sin vennegjeng også. 
Men nå er jeg veldig glad i sosialisering, og blir alltid med dersom jeg får en invitasjon, og tar ofte initiativ selv! 

Skrevet

Jobb? 

Snakk med sidemannen paa bussen :laugh:

Jeg had inventing i mot om jeg sitter på bussen eller på kafe og folk kommer bort å snakker til meg. Jeg synes det e bare kjekt! :laugh:

Men nå e det typisk Norge å se rart på den som kommer bort så det er sjeldent jeg gjør det selv. 

Skrevet

Via Meetup, sosiale grupper på facebook, kurs, aktiviteter, hobbyer etc. 

Skrevet (endret)

Jeg ble kjent med to jenter i området jeg bor i over nett. Tror nettsiden heter InterPals Penpals - der kan du søke på området og så popper det opp folk du kan kontakte. Alle har profiler der man skriver hvorfor man er der og hva man søker etter. Jeg f.eks. skrev at jeg ønsket meg en venninne eller noen å snakke med over nett. Ble kjent med en jente og møttes på kafe noen uker senere - tok selvfølgelig alle forholdsregler før jeg møtte henne. Nå snakker vi regelmessig. :) 

Ellers har jeg blitt kjent med folk via jobb!

Endret av Coconutz
Gjest Mysticgirl
Skrevet

Jeg blir kjent med folk overalt, i butikken, på byen, i do kø . Jeg er utadvent og liker å være sosial, tror det er derfor jeg lett kommer i kontakt med folk.

Skrevet (endret)

Via venner. Jeg ble f.eks kjent med ei flott dame for et par mnd siden på en vennefest. Deretter var det ei dame som tok kontakt med meg fordi denne første dama kjente meg og tipset henne om at vi bor nært hverandre. Så nå har jeg fått en ny venninne der også :)

Ellers er det lett å bli kjent med nye om man har barn, de må jo følges opp på skole og fritidsaktiviteter. Vi har voksne barn, og blir ikke kjent med folk fordi de har barn på samme alder. Vi blir kjent med nye gjennom venner, og da må man ta mer initiativ selv, ettersom man ikke møtes naturlig i andre sammenhenger.

Tenkte ikke på det å treffe nye partnere her, så jeg redigerer for å si det. Det var litt utafor det jeg beskrev.

Endret av Majott
Skrevet

Jobb har vært den viktigste arenaen for nye venner de siste årene, det er et ungt miljø med mange utskiftninger. Flere av vennene mine er også venners venner, jeg har både barndomsvenner, studievenner, jobbvenner og andre venner, som ofte inviterer nye og spennende mennesker med seg når vi møtes. Flere av min manns venners koner har også blitt gode venner. Vi har også noen få nabo-venner. 

Største problemet er å følge opp alle. Det er ikke alltid man er i samme livsfaser, jeg har blant annet mistet den nære kontakten med mange av de som har småbarn, og fått bedre kontakt med de som ikke har barn, eller har eldre barn, de siste årene. Ser at de som har barn oftere knytter seg til de med barn på samme alder. 

Anonymkode: 77bce...9a8

Skrevet

For det meste gjennom felles venner. Kan for eksempel gå tur med en venn og hun har med seg en annen venn, så blir vi kjent. Samme med på fest eller byn. Ellers blir jeg kjent med folk gjennom jobb :)

Anonymkode: 085a9...9d3

Skrevet

Kjæresten traff jeg på tinder. Venner har jeg fått gjennom skole, jobb og venner av venner 😊

Skrevet

De fleste av mine venner fant partnerne sine utenfor skole/studier. De fleste via venner på div fester/middager, men også via aktiviteter/hobbyer og sukker.no. Altså ved å gå inn for å møtes nye mennesker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...