Gå til innhold

Jobben tar for mye - hvordan komme seg vekk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Prøve å forklare uten å fortelle for mye, jeg er slutten av 20 årene, er mamma og samboer og har en leder jobb.. Og jobben min krever mye som det normalt gjør i en slik stilling, men synes ledelsen krever litt mer enn jeg i hvert fall syns dem burde. B.la jobbe på søndager selv om det teknisk sett er min eneste fridag. Jeg er ikke flink med å la jobben være på jobb så den tar jeg med meg hjem. Har vært i denne stillingen i ca 2 år å begynner å merke at nå går den ut over helse og sinn. Var heldig å få denne jobben å vet nå at dette passer ikke meg... Fra å være opptatt av å være ute, gå tur, trene og være sosial har jeg vært ledig øyeblikk mest lyst til å slenge meg på sofan å bli der til jeg MÅ opp. 

Jeg har bestemt meg for å prøve å finne meg ny jobb, gjerne 100% men uten lederrollen, problemet er at det er så utrolig vanskelig i den byen jeg bor i. Samt uten noe fagbrev blir det ikke enklere. 

Det jeg har tenkt litt på er hva sier man hvis jeg er heldig å komme på intervju og blir spurt hvorfor jeg ikke ønsker å fortsette i min jobb nå...?  Og han noen kanskje noe tips til god åpen søknad?

Takk til dere som orker å lese pg kanskje kommer med råd..😊

Anonymkode: 5b9d3...234

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva med å bare være ærlig? "jeg trives ikke så godt med lederstilling, og ønsker dermed heller jobbe hos dere i den stillingen dere har å tilby" 
eller "jeg ønsker mer tid til barn og familie, og ønsker helst en jobb som ikke blir med hjem" 
Det å være ærlig om at du ønsker en jobb uten lederansvar, kan være positivt, da det betyr at du heller ikke kommer til å jakte på nye utfordringer. 

Jeg byttet nylig jobb, da min forrige jobb var veldig tidkrevende, jeg var konstant sliten fordi jeg alltid tok med jobben hjem, og i tillegg var det så mye endringer at jeg ble usikker på framtiden i firmaet. Jeg søkte ny jobb med andre faglige utfordringer, og begrunnet det i at jeg ønsket en mer faglig utfordrende jobb, og en mer stasjonær arbeidsplass. 

Anonymkode: d5e97...eef

Skrevet

"Jeg søker nye utfordringer"
"Jeg har lenge tenkt på at dette er en jobb som passer meg bedre, og når jeg så dere utlyste nølte jeg ikke med å søke"

osv

Anonymkode: f180a...5ff

Skrevet

Ja når du skrev det slik så hørtes det jo ikke så ille ut.. Kanskje like greit!😊 takk

Håper du trives i ny jobben!

-Ts

Anonymkode: 5b9d3...234

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...