Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en veninne på besøk i helga her jeg bor i utlandet. Har vært med henne i 3 dager i strekk og gleder meg til hun drar =\. Føler meg helt forferdelig som tenker sånn- men jeg har fått nok. Vanlighvis er vi sammen i noen timer for kaffe og det er trivelig,.men å være sammen i flere dager blir grusomt kjedelig, og jeg vil heller være med andre her. Håper ikke det betyr at vennskapet er dødfødt, er det noen andre som har kompiser/venninner de klarer å være med bare i noen timer av gangen ?? Er et godt vennskap bare vennskap der man kan "holde ut" sammen  i flere dager? :o  er jeg en dritt som tenker slik at jeg gleder meg til hun drar ? :o 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei vi alle kan ha slike opplevelser. Jeg har det og for meg er det vanskelig å være med noen så tett innpå. Jeg kan klare det med noen men ikke alle jeg kjenner. Noen er det godt å bare se på kafe og være litt med av og til. Så det er ikke unormalt :)

Prøv å holde ut. Prøv å være unormalt positiv! Det funker for meg! :laugh: hvor lenge skal hun være der med deg da? 

Anonymkode: 35689...3b7

Skrevet

Helt normalt. De færreste er så fleksible at de tåler å ha alle de kjenner innpå seg 24/7. De fleste klarer det bare med noen få av sine venner selv om de andre kan være veldig trivelig å være med noen timer her og der. Vennskap er ulike, lær hva som er godt og ta vare på det du:)

Anonymkode: 3b470...1d5

Skrevet

Jeg mener det er ok å be om et avbrekk, jeg da. Alle trenger tid for seg selv fra tid til annen, koble ut alene eller med andre. Jeg trenger til og med avbrekk fra ungene mine av og til... For ikke å snakke om mannen.

Anonymkode: 16e78...857

• Liker 1
Skrevet

Det er helt normalt. Det er få av mine venner jeg kan være med i dagesvis i strekk uten å få nok. Det betyr alikevel ikke at jeg ikke setter stor pris på dem som venner! Det er ofte lettere dersom man er flere enn to. Man skal være VELDIG gode venner for å ha samtaleemner nok til så mange dager, eventuelt å tåle mye stillhet.

Hvor lenge blir hun? Jeg foreslår at dere stikker på kino, setter på en film eller noe annet koselig hvor man ikke nødvendigvis trenger å snakke sammen hele tiden :) Eventuelt kan dere jo sammen dra på besøk til noen av dine venner?

• Liker 1
Skrevet

Det er en hytteregel som heter

1. dag fest

2. dag gjest

3. dag pest

En gyllen regel når man begynner å merke den, er å holde seg til maks to dagers lange besøk i fremtiden med de aktuelle personene. Uansett relasjon.

Anonymkode: 61af6...c56

Skrevet

Du er ikke et dårligt menneske fordi du finder hendes selskab anstrengende, men forstår virkelig ikke du vil fortsætte venskabet! Hun ser tydeligvist dig som en nær veninde siden hun kommer og besøger dig flere dage i streg, synes du ikke hun fortjener at bruge sin tid på nogen der virkelig vil hende? :)

Gjest Herr Heftig
Skrevet

Hadde en kamerat på besøk i 4-5 dager i Januar. Det var forferdelig.

Skrevet

Skal ha en kamerat på besøk i 17 dager nå i romjula. Gruer meg allerede :-)

Gjest Sjørøveren
Skrevet

Elsker å ha vennene/venninnene mine på besøk jeg. Men så er vi så gode venner at vi tåler hverandre 24/7. Så klart er det deilig med alenetid også. Men da er det snakk om de som bor sammen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...