AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Hvordan ser det ut hos deg til vanlig ? Alltid 100% strøkent og rent ? Hvor ofte vasker du ? Hvor mener du grensen for vaskemani går ? Har mennesker det virkelig så perfekte hjem som enkelte fremstiller det på f.eks Instagram ? Jeg føler meg som en dårlig mor som aldri har huset så rent og fint som andre fremstiller sine . Del gjerne bilder 😉 Anonymkode: abf3d...b9f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Hos meg ser det stortsett alltid strøkent ut. Jeg har verken mann eller barn, men jeg har dyr. Jeg støvsuger ca 3 ganger i uken og vasker 1-2 ganger i uken. Liker å ha d ryddig og rentAnonymkode: 8a90f...3da
dillyduzit Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Njaa, som regel ser det bra ut, og ville ikke hatt problemer med uventet besøk, men det kan fortse rotete ut også. Nå har jeg (u)heldigvis arvet en liten OCD ala støv på hjernen fra mormor, så jeg prøver som regel alltid på å ha det mest mulig ryddig.
gretchenlowell Skrevet 21. november 2016 #4 Skrevet 21. november 2016 Her er det stort sett strøkent men om det ikke er det så er det bomba! Mann og tre barn her, så vasker tre ganger i uken, støvsuger hver dag og vasker kjøkken og toalett daglig :-) var ekstremt rotete og uinteressert i hvordan det så ut før jeg fikk barn så jeg takler ikke rot lenger. Blir sliten og grinete om det ikke er rent og ryddig hjemme
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Her er det aldri strøkent i hele huset samtidig. Enkelte skap og skuffer er kun samlesteder for ting som ikke har fått sitt faste sted. Har enda ikke funnet sted for alle tingene og driver med oppussing. Alene med barn. Det er rent nok her. Vasker ca en gang i uken, støvsuger 2-3 ganger i uka. Ingen dyr. Driter i hvordan folk har det på insta. Det er ikke farlig å ha det rotete. Der kan man se at det faktisk bor mennesker og ikke roboter Anonymkode: e2c52...e5d
_popcorn_ Skrevet 21. november 2016 #6 Skrevet 21. november 2016 Kjøkkenet er ganske strøkent, og på stua lever hybelelefantene i god harmoni med en variabel menge katteleker. Støvsuger alltid før besøk, og når jeg blir flau over hvor store hybelelefantene har vokst seg... Bor alene med en fluffy langhåret pusemann på halvannet år, som ikke dømmer meg for hybelelefantoppdrett! :o
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Her er det alltid strøkent. Vi støvsuger værtfall 1 gang pr dag. Jeg vasker huset 1-2 ganger i uken. Har stort hus! Har ektemann og 3 barn. Jeg bryr meg ikke hvordan folk på Instagram har det! Jeg liker veldi godt å ha det ryddig og rent rundt meg, og har litt støv på hjernen😄😄 Anonymkode: c7758...1c9 1
Gjest antbug Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Du er ikke alene! Hos oss er det sjelden strøkent. Jeg trives faktisk ikke så godt når det er for rent og perfekt. Jeg skjønner ikke hvordan folk rekker å holde det så rent og ryddig at hjemmet til enhver tid er presentabelt nok til å bli fotografert for et interiørmagasin. Kunne kanskje greid det hvis jeg ikke hadde en masse forpliktelser etter arbeidstid og barn med fritidsinteresser og venner, eller hvis jeg var hjemmeværende, men hvis jeg skulle fått det til med nåværende livssituasjon måtte jeg nok brukt et par nattetimer. Da synes jeg det er mye bedre å leve med litt støv og rot. Det plager meg ikke i det hele tatt. Jeg støvsuger flere ganger i uken fordi vi har dyr som sørger for en del støv, og jeg prøver å holde kjøkkenet og badene fine, men det andre får lov til å flyte litt. Jeg kjenner mange som har det Instagramstrøkent hele tiden, men de virker ikke noe lykkeligere enn andre av den grunn.
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 Totalt kaos. Små barn, to katter, jeg er gravid og giddeløs, samboer bryr seg ikke. Og det ser ut hos oss akkurat som det høres, rotet. Vi støvsuger og vasker etter behov eller før gjester, leketøy ligger overlat, kjøkkenet prøver jeg å holde noenlunde reint, skal jo ihvertfall være hygienisk å lage mat. Jeg er egentlig mer opptatt av hygiene enn at det ser strøkent ut, så håndkle, kluter, sengetøy, pledd, puter, dyner osv er alltid rene og vasket. Det at ting flytter overalt derimot er jeg ikke så nøye med. Nøyaktig motsatt av min svigermor der faktisk. Hun tåler ikke å se smuler når toåring spiser. Det å bruke samme kjøkkenhåndkle for å tørke gulv og hender for henne er derimot helt greit, og vaskeklut den byttes ut engang i halvåret vel. Anonymkode: aeb04...6fe
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #10 Skrevet 21. november 2016 Sjelden det er strøkent hjemme hos oss. Små barn og krevende jobber. Jeg prioriterer tid med barna, mannen, familie og venner foran strøkent hus. Vi rydder og vasker etter behov. Vi har det ikke skittent eller noe, men ikke gullende rent til enhver tid heller. Støvsugeren ligger alltid framme da Anonymkode: e62b9...b67
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #11 Skrevet 21. november 2016 Hos meg er det alltid strøkent, men det tok mange år før jeg skjønte at skippertak aldri lønte seg. Jeg vasker huset en gang i uka, men tørrmopper ca annenhver eller hver tredje dag, og ta bare en suserunde gjennom huset. Badevask og do vaskes hver dag. Jeg har en bod der jeg legger ting jeg ikke rekker å rydde på plass, men stort sett alt har fast plass og sette på plass hver gang etter bruk. Rydder alltid opp før jeg legger meg, tar knappes 5 minutt. Jeg har IKKE vaskemani, og det ikke gullende rent alltid, men det finnes hverken flekker på gulv eller store hybelkaniner. Det var tøffere å ha det rydding når ungene var små, men ved å ta litt hver dag, og kun vaske når det er vaskedag så går det greit. For meg er rydding det som tar tid, men har greie rutiner som feks vaske mest mulig klær tidlig i uka, legge sammen mest mulig torsdag, for så å kun vaske fredag. Om jeg skipper rydderundene så ser jeg at det hoper seg lett opp, og da blir jeg mer stressa enn ved å bruke 10-15 min hver ettermiddag. Anonymkode: 2e637...e6e
Rødtoppen Skrevet 21. november 2016 #12 Skrevet 21. november 2016 Midt i totalrenovering av hus... Støvsuger 4 gonger i veka, tørker støv 1 gong i veka, vasker golv 1 gong i veka. Men no er det sånn at uansett kva eg gjer så ser det verken ryddig ut, eller reint ut. Begynner heldigvis å nærme seg ferdig, så fellesareale kan bli fine og reine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå