AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Hei, Jeg og min eksmann samarbeider fint og har et ok forhold. Vi har to barn sammen. Mens vi var gift var vi veldig mye sammen med hans foreldre, altså barnas farmor og farfar. Noe jeg satte stor pris på, da min familie bor på den andre siden av landet. Barna har også naturligvis et veldig godt forhold til sine besteforelde. Etter at det ble slutt mellom meg min mann har jeg beholdt den gode kontakten med mine, nå, ekssvigerforeldre. De stikker innom på besøk hvis de er i nærheten og jeg og barna er innom rett som det er. De har vært til stor hjelp siden jeg nå er alene og sliter til tider med å få tiden til å strekke til. De henter i bhg, leverer på trening og lager middag. Nå viser det seg at min eksmanns nye samboer irriterer seg over dette og har slengt noen kommentarer som barna har snappet opp og fortalt meg (uten at de har tenkt noe mer over det). Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre. Ønsker ikke å skape dårlig stemning. Det skal sies at jeg er aldri (lengre) på besøk der i naturlige familiesammenkomster som bursdager ol. Det ville blitt helt feil overfor den nye samboeren. Jeg vet også (gjennom min ekssvigerinne) at vårt samarbeid og besøk aldri blir nevnt av mine ekssvigerforeldre når de er der på besøk (av respekt for den nye damen). Hun har også blitt godt mottatt av hele familien. Noe jeg synes er hyggelig på hennes vegne. Så det hun vet er det barna prater om når de er hos sin pappa og samboeren. Ikke at det skal holdes hemmelig, men det trengs liksom ikke å smøres inn.. Så - hva gjør jeg? Kutter kontakten med mine ekssvigerforeldre? Prøver å prate med min eksmann om det? Eller gå rett til den nye samboeren? Vil ikke skape noe unødvendig støy, da ting er veldig greit np.. Anonymkode: 4bdea...2e1
Gjest Sugemerke Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 (endret) Du later som ingenting. Så får eventuelt eksmannen ta dette med sine foreldre om dette skulle bli et problem. Jeg regner med foreldrene hans er såpass voksne at de da kan fortelle sin sønn at han og nysamboeren får se til og vokse opp. Endret 20. november 2016 av Sugemerke
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Du gjør ingenting feil, barna må få lov til å ha kontakt med besteforeldrene selv når de er hos deg. Det er jo bare bra! Sier litt om hun hvis hun ikke forstår det Anonymkode: 45fc1...769 23
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Ja du må nesten prate med din eksmann om det. Det er ikke unaturlig at du har noe kontakt med dine barns besteforeldre. Anonymkode: ab356...e6d 4
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Jeg ville ikke foretatt meg noe. Du vet jo ikke om dette er noen få slengbemerkninger, noe barna har misforstått eller hva. Dersom dette er et reellt problem, så hører du vel mer om det (direkte fra de voksne). Anonymkode: 82ab1...f51 6
xinnia Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du må nesten prate med din eksmann om det. Det er ikke unaturlig at du har noe kontakt med dine barns besteforeldre. Anonymkode: ab356...e6d For noe tull!- Besteforeldrene er vel voksne nok til å kunne omgåes hvem de vil ! Enig med @Sugemerke- ikke gjør noe, dette er bare noe du har hintet til gjennom barna- fortsett som tidligere. Det er godt for både barna, deg og besteforeldrene. 5
GammelKaktus Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Dette er ikke ditt problem, at den nye dama ikke er sikker på seg selv skal ikke du ta på deg. Synes forresten at det er fantastisk at dere fortsatt har så god kontakt. Kjempeflott for barna. 🤗 14
Biloba Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Bare fortsett som før. Du gjør ingenting galt med å ha kontakt med dine barns besteforeldre. Det er ønsket av deg, barna og besteforeldrene, og din eks og hans partner er faktisk ikke part i den saken. Dere viser også hensyn ved å ikke fremheve din rolle overfor fars nåværende partner. Jeg er "nyekone" og det gir meg ikke rett til å diktere hvem mine svigers kan treffe når jeg ikke er der engang. Jeg har også svigersøsken som har barn med mine søsken, og de vil alltid være velkommen i vår slekt, også om de skulle skille seg i fremtiden. Selvfølgelig ville jeg gjort det samme om det var mitt barn som skilte seg, jeg hadde ikke ønsket å gå over til å være 50/50 bestemor, og ikke ville hjelpe og treffe barnebarna på ekssvigerbarnets tid. 4
Gjest Raiu Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Så glad jeg blir av å lese det du skriver. Så flott at du, barnefar, og eks svigers kan samarbeide såpass for barnas skyld. Får håpe den nye samboeren tar seg sammen i fremtiden.
ViljaH Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 Is i magen, la din eksmann evt håndtere dette mot sine foreldre. Not your circus, not your monkeys 6
Gjest Wanda Maximoff Skrevet 20. november 2016 #11 Skrevet 20. november 2016 Putte fingrene i øra og late som du ikke har hørt noe som helst. Fortsett som normalt, kos deg med det.
Gjest Runforit Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 For en smålig og kjip dame! Barna kommer først og det burde en dame som blir sammen med en tobarns far fatte. Siden du og barnefar har et godt forhold så hadde jeg faktisk nevnt for han at barna har fått med seg negative slengbemerkninger mht til deg og ekssvigers og at det selvsagt ikke er OK. Det er ikke hennes plass å prøve å lage dårlig stemning mellom barnas mor og besteforeldrene! Er han opptatt av et godt bånd mellom dere alle så kommer han til å sette henne på plass og be henne om aldri igjen prøve å lage sur stemning eller blande seg opp forholdet mellom deg familien på en negativ måte. For selv om dere ikke er gift lenger så er dere fremdeles en familie.
Vanilla_88 Skrevet 21. november 2016 #13 Skrevet 21. november 2016 Du gjør ingenting galt! Men hadde kanskje vært litt merkelig om dere hadde hatt den kontakten dersom det ikke var barn i bildet
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #14 Skrevet 21. november 2016 18 timer siden, xinnia skrev: For noe tull!- Besteforeldrene er vel voksne nok til å kunne omgåes hvem de vil ! Enig med @Sugemerke- ikke gjør noe, dette er bare noe du har hintet til gjennom barna- fortsett som tidligere. Det er godt for både barna, deg og besteforeldrene. Jeg har da aldri sagt at besteforeldrene ikke kan omgås hvem de vil. Forstår ikke hvordan du klarte å tolke noe av det jeg skrev på den måten. Jeg mener ikke at hun skal be sin eksmann om tillatelse til å ha kontakt med barnas besteforeldrene. Men at hun bør snakke med han/henne om kommentarene den nye samboeren kommer med som barna plukker opp. Hvorfor er det urimelig at hun har kontakt med sine barns besteforeldre? Anonymkode: ab356...e6d 2
Gjest Catalina Culès Skrevet 21. november 2016 #15 Skrevet 21. november 2016 Ikke bry deg , de er tros alt besteforeldrene til barna dine. Her er det den nye samboeren som er urimelig.
Calleia Skrevet 21. november 2016 #16 Skrevet 21. november 2016 Så lenge kontakten er med og på grunn av barna, ser jeg ingen store betenkeligheter med kontakten dere i mellom Jeg har derimot heller ingen problemer med å se hennes side av denne saken, og at dette kan oppfattes som sårt.. Hun vil da alltid være nr.2 , etter deg.. Ingen god følelse. Trå varsomt, ta hensyn. 4
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #17 Skrevet 21. november 2016 Jeg kan faktisk forstå henne jeg. For meg ville det vært sårt om ex til mannen skulle fortsette å besøke og få besøk av besteforeldre på samme måte som før. Missforstå meg ikke, det er naturlig med en viss kontakt, og sikkert også nødvendig på grunn av ungene. Men jeg hadde nok følt det litt unaturlig om de skulle fortsette som om de fremdeles var svigerdatter og svigermor/far til hverandre. Hva med bursdager, skal alle feire sammen? Jul? Jeg synes det blir brukt litt vel mye det argumentet at den nye må vite sin plass, og at ungene kommer først, og da tydeligvis mor til ungene også. Det er heller ikke bra for ungene hvis kontakten med den nye blir dårlig mellom henne og ungene og besteforeldre fordi ex stadig vekk føler hun er familie. Det er mange hensyn som skal taes, og det er viktig at den nye også blir ivaretatt. Det er en ny familie som skal dannes og fungere best for alle parter. Jeg hadde nok stille og rolig trukket meg litt tilbake og gitt den nye litt plass, for ungenes skyld. Anonymkode: 0d6fc...eab 6
Boletta Skrevet 21. november 2016 #18 Skrevet 21. november 2016 Til deg over: Feire bursdager og ev jul sammen? Ja, takk! Eller mener du barnet skal ha en bursdag med far og ny kone og en medmor senere? 1
MapleSirup Skrevet 22. november 2016 #19 Skrevet 22. november 2016 1 time siden, Boletta skrev: Til deg over: Feire bursdager og ev jul sammen? Ja, takk! Eller mener du barnet skal ha en bursdag med far og ny kone og en medmor senere? medmor? Mulig jeg har gått glipp av noe, men det er vel ikke noen medmor i bildet? 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #20 Skrevet 22. november 2016 På 11/20/2016 den 19.31, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg og min eksmann samarbeider fint og har et ok forhold. Vi har to barn sammen. Mens vi var gift var vi veldig mye sammen med hans foreldre, altså barnas farmor og farfar. Noe jeg satte stor pris på, da min familie bor på den andre siden av landet. Barna har også naturligvis et veldig godt forhold til sine besteforelde. Etter at det ble slutt mellom meg min mann har jeg beholdt den gode kontakten med mine, nå, ekssvigerforeldre. De stikker innom på besøk hvis de er i nærheten og jeg og barna er innom rett som det er. De har vært til stor hjelp siden jeg nå er alene og sliter til tider med å få tiden til å strekke til. De henter i bhg, leverer på trening og lager middag. Nå viser det seg at min eksmanns nye samboer irriterer seg over dette og har slengt noen kommentarer som barna har snappet opp og fortalt meg (uten at de har tenkt noe mer over det). Så jeg lurer litt på hva jeg skal gjøre. Ønsker ikke å skape dårlig stemning. Det skal sies at jeg er aldri (lengre) på besøk der i naturlige familiesammenkomster som bursdager ol. Det ville blitt helt feil overfor den nye samboeren. Jeg vet også (gjennom min ekssvigerinne) at vårt samarbeid og besøk aldri blir nevnt av mine ekssvigerforeldre når de er der på besøk (av respekt for den nye damen). Hun har også blitt godt mottatt av hele familien. Noe jeg synes er hyggelig på hennes vegne. Så det hun vet er det barna prater om når de er hos sin pappa og samboeren. Ikke at det skal holdes hemmelig, men det trengs liksom ikke å smøres inn.. Så - hva gjør jeg? Kutter kontakten med mine ekssvigerforeldre? Prøver å prate med min eksmann om det? Eller gå rett til den nye samboeren? Vil ikke skape noe unødvendig støy, da ting er veldig greit np.. Anonymkode: 4bdea...2e1 Jeg har vært i din situasjon for noen år siden. Jeg trakk meg faktisk bort, for det var det jeg så på som den beste løsningen på langt sikt. Ikke sånn at jeg boikottet familien eller forduftet fra jordens overflate, men jeg tok litt mer avstand og lot ikke den gamle nærheten mellom oss ligge der. Vi treffes innimellom under normale sammenkomster og da er det fin stemning.. Jeg har jo en ny svigerfamilie å forholde meg til nå de siste to årene, og jeg forstår vel at det hadde vært litt kjedelig og eksen hans hang rundt hos svigerfamilien min Tror ikke kjæresten hadde digget om eksmannen min hang hos foreldrene mine heller, selv om vi alle sammen godtar hverandres eksistens og har fin tone. Anonymkode: 7d713...259 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå