Gå til innhold

Liftgardin? Finner ikke riktig størrelse!

Norlevo

Anbefalte innlegg

Jeg har to vindu på kjøkkenet som er 135,5 cm fra karm til karm innvendig og 147 cm m lister. Men alle liftgardiner jeg finner er typ 120 cm, 130 cm, 160 cm. 

Hva gjør man da? Er 130 cm altfor lite til å ha inni? det blir jo nesten 3 cm åpning på hver side.... blir ikke det litt rart? 

Hva er standard str på vindu nå til dags? Disse er fra 1980.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En mulighet er å få de sydd på mål. Jeg fikk mine liftgardiner sydd hos Stoff og Stil. De har ganske greie priser og syr i nøyaktig den bredden og lengden du ønsker :) 

Anonymkode: c6402...62f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp 1,60 og heng de over vinduslistene. Heller det enn 3 cm for lite innvendig på hver side. Men beste er selvfølgelig å få sydd de på mål om det er mulig.

Anonymkode: 7275b...c7c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liftgardiner er vanskelig å finne større enn 130 cm brede fordi de blir for tunge til å henge i løft-opp-trådene. Trådene har røket gjentatte ganger på de 140 cm liftgardinene jeg hadde tidligere fra Kid. Etter kort tid sluttet de å selge breder enn 130 cm. 

Jeg fant en dyr liftgardin på Skeidar på 140 den er akkurat bred nok til vinduet. 130 er for smalt til 137 vindu. Det er og begrensede muligheter for hvordan du får hengt liftgardiner opp. Alternativet ditt er målsøm, eller plisegardiner som Jysk og flere andre har i dine størrelser. 

Anonymkode: d7620...fa5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...