Thomasine Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Har søkt litt etter dette, men finner bare flere år gamle svar...håper noen har vært der i det siste...;) Vi skal til Budapest i mai og trenger tips til hvor vi skal bo. Gjerne konkrete hotell-tips. Buda eller Pest-området? Vi er glad i å se på severdigheter, gå på cafe, shoppe litt...;)
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Aria hotel! Anonymkode: 02f52...5e8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Vi var for det meste på Pest siden, var også der hotellet vårt lå, mange av severdighetene og der vi fikk shoppet litt. Var kun på Buda-siden for å se slottet som forøvrig ikke var helt det store men fin utsikt mot Pest og parlamentet. Var en veldig koslig gate fra slottet også med mange koslig cafeer. Anbefaler å stikke innom Szimpla Kert på Pest-siden! Er en såkalt ruinbar som består av mange ulike rom/barer. Veldig spesiell utsmykning! Google for å se bilder 😊 Anonymkode: 02f52...5e8
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Utsmykning ble litt feil ord..Spesielt dekorert er en bedre beskrivelse 😉 Anonymkode: 02f52...5e8
Gjest Overrasket Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Det jeg liker å gjøre i Budapest er å bo billig (f.eks. leie en sprengbillig ferieleilighet med god standard) og bruke pengene jeg sparer i forhold til prisen på luksushotell på mat og vin. Budapest er trolig en av de mest undervurderte hovedstedene i Europa når det kommer til mat og lokal vin, så jeg liker å ha et romslig matbudsjett.
Thomasine Skrevet 20. november 2016 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2016 Takk for tips...gjerne flere..;)
Thomasine Skrevet 20. november 2016 Forfatter #7 Skrevet 20. november 2016 Sitter og ser på kartet og ser ikke utifra det hva som er Buda-delen eller Pest-delen...mulig jeg er dum...men kan noen svare på det?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Google ruinpuben Szimpla Kert og se hvor den ligger på kartet, den ligger på Pest-siden. :) Anonymkode: 6c329...1e0
Nana Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Vi bodde på Margiziget / Margaritaøyen midt mellom Buda og Pest og det vil jeg ikke anbefale. Det er kun hotell og en dyrepark der og det ble unødvendig avstand inn til sentrum. Men det var stille, rolig og helt uten trafikk så vidt jeg husker.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 12 minutter siden, Thomasine skrev: Sitter og ser på kartet og ser ikke utifra det hva som er Buda-delen eller Pest-delen...mulig jeg er dum...men kan noen svare på det? Slottet ligger på Buda-siden. Parlamentet ligger på Pest-siden 😊 Anonymkode: 02f52...5e8
Thomasine Skrevet 20. november 2016 Forfatter #12 Skrevet 20. november 2016 Da er Buda på vestsiden av elva og Pest på øst-siden. Ikke sant?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 2 minutter siden, Thomasine skrev: Da er Buda på vestsiden av elva og Pest på øst-siden. Ikke sant? Jepp! Anonymkode: 02f52...5e8
Gjest earlgrey Skrevet 21. november 2016 #14 Skrevet 21. november 2016 Vi lå på La prima fashion hotel og anbefaler dette hotellet veldig! ligger på pest-siden, rett ved den største shoppinggata i budapest. Ligger også ved elven så du kan gå over til Buda, men vet ikke hvor lang tid det tar å gå til slottet f.eks. Vi tok en guidet busstur som tok oss til de største attraksjonene, anbefaler dette også! Men ja, i forhold til pris og plassering ville jeg sjekket ut La prima fashion hotel
aglaea Skrevet 23. november 2016 #15 Skrevet 23. november 2016 Akkurat kommet tilbake fra en helg i Budapest. Nydelig by! Vi bodde på Hotel Parlament, som lå bak Parlamentet. Bra hotell med god frokost. Var veldig greit å bo i Pest-delen. Kort vei til det meste, enkelt å finne frem osv. Fisherman's bastion ligger også på Buda siden, vel verdt et besøk. Dette var dessverre under renovering når vi var der. Fin utsikt over elven og byen både herfra og fra slottet. 1
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #16 Skrevet 23. november 2016 Hotel Corinthia er fantastisk! Til og med min far elsket det, og en mer kresen mann skal du lete lenge etter. Trolig et av de billigste hotelle jeg har bodd på, men langt på vei et av de beste, kun noen få spahoteller i luksusklassen slår dette:)) Luksus følelse og et gammelt og erverdig hotell med topp service! De har også en klubb ordning eller om det er en oppgradering, litt usikker siden jeg ikke fikset det selv, der du har tilgang til en nydelig lounge med fri tilgang på drikke, alkohol og snacks. Anonymkode: ca151...5a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå