AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Vi er et par i 40-årene med 2 barn i barneskolealder. Vi har hatt til dels store samlivsproblemer, men jobber med veien tilbake og har fått det bedre på mange områder. Likevel er det en del komplikasjoner og ønsker derfor å spørre om gode råd. Vi er et par i 40-årene med 2 barn i barneskolealder. Vi har hatt til dels store samlivsproblemer, men jobber med veien tilbake og har fått det bedre på mange områder. Likevel er det en del komplikasjoner og ønsker derfor å spørre om gode råd. En stor utfordring for oss har alltid vært ferie. Dette er ståa: Han ønsker å reise, helst tilbringe all ferien i utlandet eller iallfall hjemmefra. Synes ikke det er ferie å bare være hjemme. Han er glad i opplevelser, by, sol og varme, mat og drikke, se nye steder, møte mennesker. Han ønsker at vi minimum skal bruke 3 uker på å reise på familieferie sammen, fortrinnsvis til utlandet. Hun er ikke så glad i å reise. Trives med rolige dager hjemme, holde på med småprosjekter i hus og hage. Utforske nærmiljøet. Synes det er greit med en liten sydentur for å få litt sol og varme, men tanken på å feriere utenlands/hjemmefra i 3 uker om sommeren er ikke lystbetont. Hun har nære og sterke bånd til sin familie /hjemsted og ønsker å tilbringe mye tid der. Men hun har mulighet til å legge denne tiden utenfor hans ferietid og krever ikke at han skal tilbringe mye tid der. Hvordan løser vi "ferieproblemet"? Vi er klar over at vi er veldig ulike og har forskjellige behov. Men ønsker å jobbe for å få det til i tiden fremover. Anonymkode: 0fdf1...8d8
Gjest Hoppetau Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Man får viljen sin annen hvert år
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Bor dere på samme sted som det hennes familie gjør? Hvis dere gjør det, så skjønner jeg ikke hvorfor hun fremdeles har en trang til å utforske stedet i voksen alder dersom hun har bodd der siden hun var barn? Hvor lenge har hun/dere bodd der som dere bor nå? Noen kompromiss må det kunne gå an å lage. For eksempel at mannen tar en uke ferie alene i utlandet på sommeren, eventuelt med barna, også tar hun og bruker lignende sum til seg på shopping hjemme f.eks. Eller så bør jo også mannen kunne jenke litt på kravene, ved å kun ta 2 av f.eks. 5 sommerferieuker i utlandet. Og de restrerende med hjemme. Når dere ferierer utenlands; får hun denne "hjemmeroen" ved å være på hotellet en kveld eller to? Hun må jo ikke dra på sightseeing hver dag selv om dere gjør det.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 For oss hadde dette vært en så grunnleggende problemstilling at vi hadde avsluttet forholdet. Det å reise og å oppleve er det som betyr mest for oss (begge), det gir energi, erfaringer og gir alltid en boost til forholdet. Jeg hadde aldri vært sammen med en mann som ikke ønsket å reise og å oppleve verden sammen med meg - så håper den av dere som ikke vil reise ser hvor viktig dette kan være for enkelte. I deres tilfelle er det kun kompromiss som gjelder. Om dere reiser 1-2 uker og er hjemme 1-2 uker, den som liker å reise får en uke alene på tur eller sammen med venner, eller dere tar en tre ukers ferie annenhvert år. Eventuelt finner en ferie som vil gi begge glede og energi. Ytterpunktene (reise tre uker, eller være hjemme tre uker) er ikke rettferdig for noen. Anonymkode: 91174...1f2 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 11 minutter siden, Mrs. Random Nick skrev: Bor dere på samme sted som det hennes familie gjør? Hvis dere gjør det, så skjønner jeg ikke hvorfor hun fremdeles har en trang til å utforske stedet i voksen alder dersom hun har bodd der siden hun var barn? Hvor lenge har hun/dere bodd der som dere bor nå? Nei, vi bor ikke på samme sted. Hun har mye hjemlengsel og ser alltid frem til å reise hjem i ferier og en og annen helg. Anonymkode: 0fdf1...8d8
Fjaselina Skrevet 20. november 2016 #6 Skrevet 20. november 2016 Det må vere lov å dele seg i litt av ferien?! 1
Gjest Jessica Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Hva med å feriere hver for dere ? 😊 1 uke der dere er sammen og gjør noe dere begge kan gå med å På. Og to uker der dere gjør hver deres ting ? Vi har 2 uke fra hverandre i året der jeg besøker venner og familie mens han har ett eller to barn hjemme eller reiser på hytta. Veldig deilig å få gjøre sitt
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 Jeg synes dere skal gjøre hver deres ting. Forholdet deres blir neppe bedre av dere er sammen lenge i situasjoner der en av dere mistrives sterkt. Evt. kan dere f.eks. ha en uke der dere gjør hver deres ting, en der den ene bestemmer og en der den andre bestemmer. Jeg er glad i å reise selv, men 3 uker borte synes jeg er altfor lenge. Anonymkode: 7678d...abd
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 Siden dere allerede har det litt trøblete synes jeg dere skal feriere litt hver for dere når dere ønsker ulike ting. Da kan dere kanskje etterhvert se at dere savner hverandre litt, og se at det kan være like fint å gjøre noe sammen som å alltid få det som en vil. Anonymkode: 18a10...fde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå