Gå til innhold

Folk som logger ut for å skrive innlegg er skeive

Anbefalte innlegg

Gjest Valhalla
Skrevet

Noen logger seg ut og skriver som gjest når de skal debattere noe. Hva er problemet med å skrive med nick. Redd for at dere skal drite dere ut? Husk dette er bare internet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Husk at det er veldig mange gjester uten nick som er aktive her, så det du sier stemmer ikke nødvendigvis.

Selv har jeg full forståelse for at folk enkelte ganger velger å logge ut. Folk glemmer ikke så fort, og er det et hett tema med mange meninger, så er det ikke sikkert at brukere ønsker at deres meninger skal assosieres med nicket de bruker til vanlig. Det er ikke alltid man ønsker å utlevere seg selv på alle områder.

Gjest Valhalla
Skrevet
Folk glemmer ikke så fort' date=' og er det et hett tema med mange meninger, så er det ikke sikkert at brukere ønsker at deres meninger skal assosieres med nicket de bruker til vanlig.[/quote']

Ja netopp. Det er helt latterlig teit.

Skrevet

Egentlig ikke. Det er ikke alltid man ønsker at disse meningene skal forfølge en gjennom alt annet heller. Og det er det mange eksempler på.

Men dette er jo bare nett. Er det så farlig da?

Skrevet

Av og til kan det også være veldig personlige ting man ønsker å lufte .. og få tilbakemeldinger på - uten at man dermed ønsker at de som evt. kjenner det behøver å vite hvem det er som har skrevet det.

Av og til er ikke et nick anonymt nok.

Men jeg er helt enig når det er faste brukere som logger seg ut for å slenge dritt etc. det blir for dumt.

Gjest Madam Felle
Skrevet

Det kan jo også være, at noen kjenner noen her inne privat. Det er ikke alt en ønskernaboer, familie og venner skal vite. :wink:

Skrevet

Men Valhalla og wodan. Vet dere med sikkerhet at det er brukere som logger ut og svarer som gjest i de trådene dere tenker på? Det er faktisk uregistrerte brukere av forumet. Jeg antar at de også deltar i diskusjoner på lik linje med registrerte brukere.

Skrevet
Noen logger seg ut og skriver som gjest når de skal debattere noe. Hva er problemet med å skrive med nick. Redd for at dere skal drite dere ut? Husk dette er bare internet.

Er ikke redd for å drite meg ut nei,...men hvis jeg f.eks skriver noe personlig som gjør at folk hjemme kan gjenkjenne meg så unngår jeg å bruke nicket mitt.

Ja,...og så vil ikke jeg at nicket mitt skal bli assosiert med "hun med hemoroider/klamydia/sopp/slapp blære etc", man vet jo aldri om man kommer til å møte KG-ere i RL. Så hadde jeg hatt noen sånne problemer hadde jeg nok vært gjest da også.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det kan jo også være, at noen kjenner noen her inne privat. Det er ikke alt en ønskernaboer, familie og venner skal vite.  :wink:

Enig.

Gjest Valhalla
Skrevet

Man kan her utelukke innlegg som har med seksualitet etc. å gjøre. Snakker om vanlige debatter om politikk og slikt.

Skrevet
Man kan her utelukke innlegg som har med seksualitet etc. å gjøre. Snakker om vanlige debatter om politikk og slikt.

Aha,...det gidder jeg ikke logge meg av for.

Skrevet

Nei så lenge det ikke er "sensitive og personlige greier" ville jeg aldri logge meg av for å skrive noe..

Skrevet

Som billa sier, sensitive og personlige greier er untak. Det jeg, i likhet med Valhalla, misliker er folk som logger seg ut og skriver anonymt i debatter. Nå er ikke jeg noen ekspert akkurat, men i enkelte tilfeller skriver "Gjest" mistenkelig likt som en i debatten. Og det blir for dumt. Selvsagt har folk like meninger, det utelukker jeg ikke, men jeg utelukker heller ikke at det er brukere som bruker "Gjest" til å støtte seg selv. Har som sagt ikke noe bevis for det, men det er iallefall hva jeg tror. :wink: *paranoid*

Skrevet

VI har vel alle sett debatter hvor det er noen som opplagt støtter seg selv.. da gjerne som gjester.. Dem om det.. det blir bare dumt..

Skrevet

Jeg logger meg aldri av for å skrive innlegg.. Jeg står for det jeg skriver og er det for flaut å skrive om, ja da står jeg over.

Skrevet
Jeg logger meg aldri av for å skrive innlegg.. Jeg står for det jeg skriver og er det for flaut å skrive om' date=' ja da står jeg over.[/quote']

Enig.

Men har forståelse for enkelte som logger seg ut for å skrive innlegg også. Ingen av brukerne her skylder meg noe og har ingenting de trenger å bevise for min del.

Gjest Anonymous
Skrevet

Gjest, ikke gjest. Hva er greia? Har sett flere som reagerer på at noen gjester har de samme meningene som debatanter med nick.

Jeg savner et forum hvor brukerne faktisk klarer å se at det er samme faen, så lenge det faktisk kommer fornuftige argumenter. En ting er å logge seg ut og si at Valballa er drit kul as. Noe annet er at en anonym gjest har samme mening som ham, men samtidig kommer med intelligente innlegg. Da er det jaggu samma om det er valballa eller eller en annen som velger å være anonym. Det viktigste bør være innholdet, og ikke brukeren.

Det artige jeg har erfart her inne, er at folk som kanskje støtter deg med nick og avatar, ikke gjør det hvis du er gjest. Da foretrekker jeg å være gjest. Jeg vil tross alt heller at folk skal være enig/uenig i mine meninger, ikke meg. Jeg er ikke på et diskusjonsforum for å finne meg venner. De finner jeg i det virkelig liv.

Skrevet
...så lenge det faktisk kommer fornuftige argumenter.

Og der har du vel hele problemstillingen... Jeg har sett mange gjester som har fått greie og saklige svar her inne, fordi de har holdt seg på et saklig nivå selv. Det er gjester med ufornuftige argumenter og gjester som slenger dritt som man vanligvis vil til livs her inne.

Jeg vil tross alt heller at folk skal være enig/uenig i mine meninger' date=' ikke meg.[/quote']

Og der syns jeg du har et poeng. Selv om jeg ikke selv har erfart forskjellen her... jeg har alltid vært meg og folk får være enige/uenige med meningene, ikke personen...

Skrevet

jeg har aldri skrvet nnlegg som gjest etter jeg registrerte meg her..

men hadde nok gjort det dersom jeg skulle skrive noe spesielt om noen jeg kjenner fra kg..

men hittils har det altså ikke vært nødvendig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...