Sandra Skrevet 26. november 2004 #1 Skrevet 26. november 2004 Det finnes jo sånne Aventfryseposer, men synes de er ganske dyre for bare å være plastposer. Det må vel gå an å fryse det i noe annet? Hva brukte dere? Glass, plastbokser, isterningposer, isbitbrett? Og kokte dere det dere skulle ha melken i før dere frøs den? Jeg kan jo ikke akkurat koke plastposer?
Gjest Plonk ikke innlogget Skrevet 26. november 2004 #2 Skrevet 26. november 2004 Jeg bruker isterningposer, det er helt genialt. Trykker ut passe antall terninger når jeg skal bruke dem. Det går ca 10 ml på en terning. Har tatt sjansen på at de er rimelig sterile innvendig, kan vanskelig tenke meg at innsiden av sånne poser har vært i kontakt med menneskehender. Morsmelk er jo litt bakteriedrepende også. Plonkeliten har ikke blitt syk av den melken iallfall! Plonk
Elle Melle Skrevet 27. november 2004 #3 Skrevet 27. november 2004 Jeg bruker isterningposer, det er helt genialt. Trykker ut passe antall terninger når jeg skal bruke dem. Det går ca 10 ml på en terning. Har tatt sjansen på at de er rimelig sterile innvendig, kan vanskelig tenke meg at innsiden av sånne poser har vært i kontakt med menneskehender. Morsmelk er jo litt bakteriedrepende også. Plonkeliten har ikke blitt syk av den melken iallfall! Plonk Hvordan får du melken oppi? :oops: Når man lager isbiter, så trer man jo posen på vannkranen og får fint trykk. Blir det ikke grusomt plundrete? Det virker smart, men jeg lurer som sagt på hvordan du gjør det?
Gjest Anki Skrevet 28. november 2004 #4 Skrevet 28. november 2004 Tror ikke du trenger å tenke på at alt skal kokes, når det fryses vil ikke mange bakterier overleve likevel tror jeg. Brukte poser jeg da, syntes det var veldig greit. Men har hørt tips om å fryse de som isterninger ja, kanskje lettere med brett enn pose.
LilleBille Skrevet 28. november 2004 #5 Skrevet 28. november 2004 Jeg ble anbefalt å pumpe direkte i flaske jeg .. og fryse flaskene.. - evt. fylle på etterhvert - til flasken var et passe måltid. (hadde til og med en liten melkekasse stående i fryseren ) .. dette er riktignok en stund siden - men begge mine fikk ofte flaske med morsmelk fra fryseren .. og ingen av dem var dårlige som spedbarn i det hele tatt.
Arwen Skrevet 28. november 2004 #6 Skrevet 28. november 2004 Hvordan får du melken oppi? :oops: Når man lager isbiter, så trer man jo posen på vannkranen og får fint trykk. Blir det ikke grusomt plundrete? Det virker smart, men jeg lurer som sagt på hvordan du gjør det? hvis jeg lager saftisbiter så bruker jeg en trakt når jeg heller på safta. hva i alle dager gjør jeg inne på denne tråden her?
Cilla Skrevet 28. november 2004 #7 Skrevet 28. november 2004 Jeg brukte isbitpose, jeg fikk mannen til å holde opp åpningen så helte jeg melka nedi, den rant ned uten problemer, frøs den stående(festet den med en klesklype på en korg i fryseren), pga den var ikke full, så kunne jeg helle på mer etterhvert.
Gjest gjest1 Skrevet 29. november 2004 #8 Skrevet 29. november 2004 ...men uansett - TIN IKKE MORSMELK I MIKRO'N...
Sandra Skrevet 29. november 2004 Forfatter #9 Skrevet 29. november 2004 Jeg har helt oppi isterningsposer nå, det går kjempefint. Jeg bare heller forsiktig over fra flasken jeg pumper oppi, og knytter de igjen på toppen, og merker dem med dato. Har begynt å få et lite lager allerede :tommelsmi:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå