Viktualia Skrevet 21. november 2016 #61 Skrevet 21. november 2016 Hvor vanskelig kan det være? Vi kaller ikke folk med Down's for mongoer lenger, funksjonshemmede er ikke krøplinger og folk med dysleksi og andre lærevansker betegnes ikke som idioter, tilbakestående og andre lignende begrep. På samme måte bruker vi ikke ordet neger om svarte. 1
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #62 Skrevet 21. november 2016 vi har alltid sagt negerboller i vår familie, å det var ikke før mamma flyttet at hun fant ut at det ikke er like vanlig over alt. jeg kommer til å si negerboller til den dagen jeg dør, men av hensyns for de som er mørke i huden vil jeg ikke akkurat slenge rundt med det i tide og utide da man ikke kan være sikker på hvem som tar seg nær av det og hvem som syns det er gøy. Anonymkode: 6bd0a...fce 1
SunnivaOslo Skrevet 22. november 2016 #63 Skrevet 22. november 2016 På Monday, November 21, 2016 den 9.34, AnonymBruker skrev: At folk blir støtt av det får de ta på sin egen kappe. Det har alltid hetet negerboller og vil alltid hete det. Denne debatten er like idiotisk som at "pippi og negerkongen" gikk til å hete "pippi og sydhavskongen". Hvorfor er det SÅ viktig for dere at ordet ikke skal brukes? Fordi noen tar seg nær av det? Vel, hva hvis jeg tar meg nær av å bli kalt hvit? Tror du jeg ville gått rundt og hylt etter at folk måtte slutte å kalle meg for hvit som en annen idiot? Anonymkode: 4d6b7...801 Vel hvis du tar deg nær av å bli kalt hvit,er det sammenlignbart med å bli kalt neger?Nei,det er sammenlignbart med å bli kalt svart. Kall det hva du vil du,men jeg ser bare ikke denne trangen til å bruke sånne ord hele tiden. 1
SunnivaOslo Skrevet 22. november 2016 #64 Skrevet 22. november 2016 På Monday, November 21, 2016 den 12.55, Viktualia skrev: Hvor vanskelig kan det være? Vi kaller ikke folk med Down's for mongoer lenger, funksjonshemmede er ikke krøplinger og folk med dysleksi og andre lærevansker betegnes ikke som idioter, tilbakestående og andre lignende begrep. På samme måte bruker vi ikke ordet neger om svarte. Nettopp. Men folk vil ikke forstå,eller de kan ikke forstå.
Arabella Skrevet 22. november 2016 #65 Skrevet 22. november 2016 På 21.11.2016 den 12.55, Viktualia skrev: Hvor vanskelig kan det være? Vi kaller ikke folk med Down's for mongoer lenger, funksjonshemmede er ikke krøplinger og folk med dysleksi og andre lærevansker betegnes ikke som idioter, tilbakestående og andre lignende begrep. På samme måte bruker vi ikke ordet neger om svarte. Hvem er "vi"? Alle disse ordene blir brukt av og mot brukere på KG. 1
PassionatePatti Skrevet 27. november 2016 #66 Skrevet 27. november 2016 På 20.11.2016 den 16.37, Salka skrev: Politisk ukorrekte boller kaller jeg dem. Eller niggahmåddahfåkkahboller om jeg føler meg litt ekstra vågal. Uansett, negerboller er godt! Denne gjorde dagen min!
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #67 Skrevet 27. november 2016 På 11/20/2016 den 20.56, AnonymBruker skrev: Hadde aldri hørt om negerboller, fikk helt sjokk første gangen. Pleier kalle dem sjokolade/kokosboller Anonymkode: 10028...15f Har du levd et meget beskyttet liv? Anonymkode: e5ae8...749
aghj Skrevet 27. november 2016 #68 Skrevet 27. november 2016 Bakte disse bollene på skolen og har oppskrift med "negerboller" i min gamle bok fra heimkunnskapen. Ekstremt gode boller! Det blir ikke skikkelig jul uten. ..men vi lagde de med puffet ris og ikke havregryn. puffet ris, kokesjokolade og delfia. og så satte vi de i muffins former. Er forsiktig med å kalle de negerboller selv om det er det de heter for meg. Rart med det når man har vokst opp med at disse gode bollene het akkurat det, og nå er det ikke lov å si lenger. Men jeg syns man skal ta hensyn til folk så jeg slenger ikke rundt meg med negerbolle- ordet.
AnonymBruker Skrevet 27. november 2016 #69 Skrevet 27. november 2016 9 timer siden, aghj skrev: Bakte disse bollene på skolen og har oppskrift med "negerboller" i min gamle bok fra heimkunnskapen. Ekstremt gode boller! Det blir ikke skikkelig jul uten. ..men vi lagde de med puffet ris og ikke havregryn. puffet ris, kokesjokolade og delfia. og så satte vi de i muffins former. Er forsiktig med å kalle de negerboller selv om det er det de heter for meg. Rart med det når man har vokst opp med at disse gode bollene het akkurat det, og nå er det ikke lov å si lenger. Men jeg syns man skal ta hensyn til folk så jeg slenger ikke rundt meg med negerbolle- ordet. Det du beskriver er vel risboller? Ikke negerboller (eller sjokoladeboller da, som jeg godt kan kalle de)? Har aldri hørt det navnet bli brukt på den kombinasjonen før. Men du har helt rett i at det er godt. Både de med havregryn og de med puffet ris, men de smaker jo helt forskjellig og er to helt forskjellige bakverk. For meg hvertfall Anonymkode: 37d7f...859 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå