AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Jeg bor i blokkleilighet, jeg kom med fly litt før 12 på natten, tok buss inn til byen og derfra bybuss som stopper et par hundre meter fra der jeg bor. Det er en del utlendinger på bussen, og jeg går av. Jeg er eneste kvinnen på bussen. I det jeg skal låse opp inngangen til gangen, altså fra utsiden, ser jeg en mann komme etter meg. Han må ha listet seg enormt, for jeg har ikke hørt han i det hele tatt! Han kommer inn bak meg. Tenkte at det kanskje kunne være nyinnflytter ( er ikke altid enkelt å ha oversikt over hvem som bor i en blokk i en by). Turte ikke si noe heller, for han sa ikke engang hei. Jeg går fort mot trappa opp mot dit jeg bor (i 2.etage). Stopper i det jeg har kommet litt opp i trappa, og hører ingenting. Skulle høre om han låste opp en dør eller fortsatte å gå. Det var stille lenge, helt til jeg begynte å gå oppover trappa. Stoppe tog så ned en gang til så står han der nede og ser opp på meg. Han kommer sakte og stille opp. Jeg forter meg og går til døra mi og låser meg. Ringer polititet når jeg har kommet inn.. Anonymkode: 70288...198
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Vel, hva tror du han ville, da? Slik du beskriver situasjonen så kunne han med letthet ha overfalt deg (om det var poenget), ranet deg (om det var ønsket) eller kommet seg inn i leiligheten din (om det var hva han ville). I og med at han valgte å bare "luske" så var han trolig bare en raring. Eksisterer nok av dem. Forøvrig er det virkelig ikke relevant for historien hvilken etnisitet de tilfeldige folka på bussen hadde. Du fremstår bare som rasistisk med den slengbemerkningen. Anonymkode: cf195...40d 1
BlendaSensitive Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Siden han loka så lenge i trappa, tenkte jeg først han var redd for å skremme deg og ventet til du gikk inn. Eller så reagerte du rett og han stoppet opp fordi du var på vakt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, hva tror du han ville, da? Slik du beskriver situasjonen så kunne han med letthet ha overfalt deg (om det var poenget), ranet deg (om det var ønsket) eller kommet seg inn i leiligheten din (om det var hva han ville). I og med at han valgte å bare "luske" så var han trolig bare en raring. Eksisterer nok av dem. Forøvrig er det virkelig ikke relevant for historien hvilken etnisitet de tilfeldige folka på bussen hadde. Du fremstår bare som rasistisk med den slengbemerkningen. Anonymkode: cf195...40d Selvfølgelig er det relevant, da de aller fleste overfallsvoldtekter skjer av menn med utenlands opprinnelse. Overfallsvoldtekter er sjeldent fra etnisk norske, og sjansen for å bli overfalt med etnisk norske på bussen er vesentlig lavere enn med bussen full av utenlandske. Statistikk og risikoberegning er ikke rasistisk. Anonymkode: 82c54...630 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå