Gå til innhold

Er ikke klær designet for kvinner på 183?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leter etter sånn body. Dere vet sikkert flest hva det er. Men jeg får de alltid langt oppi rumpa og fitta. Jeg er 183 og veier 60. Irriterende at jeg er noen få cm for høy for så og si alle klær jeg liker :( jeg har et hoftemål på 93 cm. Bukser kan se perfekte ut, helt til jeg skal kneppe dem igjen, er ikke sjangs for å få igjen en bukse. Noe hofteleddskulene har klart å sørge for. Så da må jeg ofte ta en bukse som er for stor rundt lårene. Men vil ikke legge på meg på lårene da jeg synes jeg ser stor nok ut fra før med denne høyden. Ja..kroppen min er en mann,bortsett fra på lårene, der er den fullkommen kvinne -_-

Anonymkode: 61de9...e77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. De er ikke tilpasset for oss på 150-160 heller.. Ganske upraktisk. 

Crop-topper er like lange som en vanlig genser, ofte blir vanlige gensere tunika, jeans er 10-20 cm for lange... 

Ikke minst, klær som er i riktig lengde er tilpasset vekten til et barn - altså ikke rom for hverken bryster eller lår.

Tror man bør ha "standardmål" og være 170!

• Liker 6
Skrevet

Jeg synes ikke klær er laget for damer på 177 heller. Korte genserermer og korte bukseben. Det verste av alt er at ermene og benene blir enda kortere i plus size størrelser :roll:

• Liker 3
Skrevet
Akkurat nå, Nuttery skrev:

Nei. De er ikke tilpasset for oss på 150-160 heller.. Ganske upraktisk. 

Crop-topper er like lange som en vanlig genser, ofte blir vanlige gensere tunika, jeans er 10-20 cm for lange... 

Ikke minst, klær som er i riktig lengde er tilpasset vekten til et barn - altså ikke rom for hverken bryster eller lår.

Tror man bør ha "standardmål" og være 170!

Anbefaler å kjøpe petite! Selv er jeg 1.63 (nokså normal men bukser, kjoler og skjørt blir for lange) og kjøper mye av Missguided petite og Miss Selfridge Petite på zalando

Ts flere modeller som viser frem klær er 178 eller 180 høy, men skjønner at det kan variere. Usikker på om zalando har klær for dem med ekstra lange bein, men jeg tror asos har en slik kolleksjon 

Anonymkode: c9ec7...d89

Skrevet

Body, jumpsuits etc. blir for korte for meg også, enda jeg er 170cm. Skulle tro det var enkelt for meg å finne siden jeg ikke er spesielt høy og har helt vanlige proporsjoner forutenom puppa. Der har jeg massevis. Hva enn jeg drar på meg er det for trangt over puppa. Kan ikke bruke noe med høy hals for da fremheves puppa så mye at det er vulgært, kan ikke ha noe utrigning for da er det vulgært igjen. Jeg får ikke igjen jakker, bluser og cardigans, selv ikke i de største størrelsene, og da er det alt for stort på resten av kroppen. Helt håpløst...

Anonymkode: 0001b...042

Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Body, jumpsuits etc. blir for korte for meg også, enda jeg er 170cm. Skulle tro det var enkelt for meg å finne siden jeg ikke er spesielt høy og har helt vanlige proporsjoner forutenom puppa. Der har jeg massevis. Hva enn jeg drar på meg er det for trangt over puppa. Kan ikke bruke noe med høy hals for da fremheves puppa så mye at det er vulgært, kan ikke ha noe utrigning for da er det vulgært igjen. Jeg får ikke igjen jakker, bluser og cardigans, selv ikke i de største størrelsene, og da er det alt for stort på resten av kroppen. Helt håpløst...

Anonymkode: 0001b...042

Da er jo du noe helt utenom det vanlige. Det er jo de vanlige de fleste størrelser passer til.

Ettersom du ellers har normale proposjoner, så går jeg ut fra at du ikke er overvektig? Jeg er like høy som deg, er normalvektig, og har over gjennomsnittet store bryst (75 F), men har ikke opplevd det du beskriver. Jeg må bruke str 42 i alt oventil, mye fordi jeg også har bredde over skuldrene, men det er jo ikke noe problem. Bluser, topper, gensere og cardigans passer helt fint, og noen ganger må jeg gå ned i størrelse også. Stretch-stoff i bluser og dressjakker er supert!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...