Gå til innhold

Flere som ikke er opptatt av kosthold og trening?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare lurte på dette. Litt usikker på om dette er riktig underforum.

Når jeg leser på KG virker det som veldig mange er opptatt av vekt, kosthold og trening. (Skjønner jo at dette er et skjevbilde da de som ikke er det, sannsynligvis ikke skriver innlegg om temaet heller). Er det flere som faktisk ikke er så interessert i vekt, kalorier, kosthold og trening, og er fornøyde med det?

Selv spiser jeg i grunnen det jeg har lyst på, vil kose meg med sjokolade, vin, pasta og all den gode maten livet har å by på. En sigg på fest er heller ikke å forakte. Ikke så viktig for meg å ha en "perfekt" kropp, synes en valk her og litt cellulitter der er helt OK i bytte mot gode opplevelser og et helt avslappet forhold til mat. Ikke noe mål for meg å leve til jeg er nitti heller. Trener aldri bevisst, går turer i skog og fjell når det frister, fordi det er mentalt og kroppslig avslappende. Googler aldri kroppsinspo-bilder.

Så lenge jeg ikke får direkte dårlig helse eller blir tjukk så tenker jeg ikke noe særlig over det, og er fornøyd med meg selv. 

Flere? :)

Anonymkode: 6b029...c22

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ironisk nok er det gjerne de som er minst opptatt av helse som har best helse. Det kan selvfølgelig være fordi man ikke trenger å tenke så mye på noe man allerede har, men det kan også være fordi det ikke er bra å bli opphengt i noe, heller ikke i helse.

• Liker 4
Skrevet

Jeg trener, men det er ikke for utseende men på grunn av en fysisk sykdom som gjør at jeg må holde meg i form, anser det mer som rehabilitering enn trening. Men kan lett dra på butikken og kjøpe meg noe godt etterpå om jeg har lyst på det. Passer på at jeg ikke går opp i vekt, men generelt er jeg fornøyd med kroppen min slik den er nå så ser ingen grunn til å bli helt oppslukt i trening og kosthold. Passer også på å få i meg nok næringsstoffer, for å holde kroppen i form. 

Skrevet
5 minutter siden, Pringle skrev:

Ironisk nok er det gjerne de som er minst opptatt av helse som har best helse. Det kan selvfølgelig være fordi man ikke trenger å tenke så mye på noe man allerede har, men det kan også være fordi det ikke er bra å bli opphengt i noe, heller ikke i helse.

Har du noen kilder på dette? Selv fikk jeg mye bedre helse etter at jeg la om til et sunt kosthold og begynte å trene. Dette er snart ti år siden, og jeg er i bedre form og har bedre helse som 55 åring enn når jeg var 30.

• Liker 4
Gjest The damned
Skrevet

Jeg er ikke sånn veldig opptatt av det,nei, men jeg har vel funnet ut at jeg ikke bare kan spise det jeg vil og holde meg slank. Skal jeg spise det jeg vil så blir jeg feit. I tillegg tenker jeg jo litt helse da.

Men jeg kommer aldri til å bli sånn som er veldig opptatt av kosthold,kalorier og trening. Kommer aldri til å bli en av de der som bare spiser mager og kjip mat fordi de er livredd for å legge på seg. For meg så tenker jeg at det er viktig med en balanse,men om jeg har en kortere litt usunn periode så gjør jo ikke det noe. Akkurat nå så sliter jeg litt med det at det blir for usunt og det er jo ikke bra det heller,men jeg kommer aldri til å gå på noen diett eller ha et kosthold der en må utelukke alt mulig.

Trening er vel noe jeg bruker for å holde kroppen i form,og for helsa sin skyld.

Skrevet

Jeg tror målet for de fleste som skriver her inne, er et sunt forhold til mat og trening, med variasjon, utskeielser, glede og mestringsfølelse. Det er ikke like enkelt for alle dessverre, og hvis man går på en smell gjentatte ganger kan man kanskje bli litt i overkant opptatt av å klare det til slutt. Men da kan det hende at det hele blir for anspent og innbitt , og man feiler igjen. Også har man det gående. 

Men jeg tror nok mange er interessert i kosthold og trening fordi det er spennende, interessant og kan være en hobby på lik linje med strikking😊

Skrevet (endret)
På 20.11.2016 den 13.57, CoolSistah skrev:

Jeg tror målet for de fleste som skriver her inne, er et sunt forhold til mat og trening, med variasjon, utskeielser, glede og mestringsfølelse. Det er ikke like enkelt for alle dessverre, og hvis man går på en smell gjentatte ganger kan man kanskje bli litt i overkant opptatt av å klare det til slutt. Men da kan det hende at det hele blir for anspent og innbitt , og man feiler igjen. Også har man det gående. 

Men jeg tror nok mange er interessert i kosthold og trening fordi det er spennende, interessant og kan være en hobby på lik linje med strikking😊

Interessen for trening og kosthold er ikke en hobby men en livsstil.

Endret av OPIgirl
Skrevet

Det viker som at veldig mange tror at folk som trener spiser veldig lite og kun salat, og mager mat. Dette stemmer jo overhode ikke. Så jeg forstår godt at dere ikke vil trene om dere tror at det betyr å gå rundt å sulte seg og aldri kunne kose seg. Når man trener så krever kroppen utrolig mye mat, mye mere enn om du ikke trener, så å sulte gjør man ikke. Og man kan fint spise smågodt, sjokolade og drikke brus i helgene uten problem. Hilsen ei som trener flere ganger i uka og koser seg med mye god mat og godis.

Anonymkode: b63a6...df4

• Liker 1
Skrevet

Har man diabetes blir man nødt til å tenke på hva man spiser og trene regelmessig. 

Anonymkode: c86e0...3b4

Skrevet

Ja. Sånt er kjedelig! Ingen lever for alltid uansett hvor mye grønnsaker de spiser og mil de løper. 

Anonymkode: 44aff...24d

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har man diabetes blir man nødt til å tenke på hva man spiser og trene regelmessig. 

Anonymkode: c86e0...3b4

Word...

Skrevet

Trener jevnlig,men loggbøker feks ikke. Det gjorde jeg før.

Spiser "hva jeg vil"og teller ikke kalorier.

Skrevet
På 11/20/2016 den 13.35, AnonymBruker skrev:

Er det flere som faktisk ikke er så interessert i vekt, kalorier, kosthold og trening, og er fornøyde med det?

Tror de "fleste" mennesker generelt ikke bryr seg så veldig mye om dette, på samme måte som du beskriver.

Her inne på "Kosthold, trening og sportfinner du kun de som har en (viss) interesse for disse temaene. De som ikke er interessert gidder ikke bruke tid her. 

•  

Anonymkode: 1a185...1bc

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...