TankefullPåMandag Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Skal til London til uka. Og lurer på om det lønner seg å bruke visa på alt? Evt mastercard? Evt ta ut litt pund og bruke på småting (cafeer etc) også visa på de større tingene? men ser for meg at det kan bli litt suvernirshopping også (små beløp). Og jeg har to visa kort, bør jeg dele opp shoppingsummen og ha litt på hvert? Kom gjerne med andre tips/erfaringer <3
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Du trenger et kort med ok valutaveksel og uten gebyrer på bruk i utland. Det er ditt "main Card". Så trenger du et backup-kort som du oppbevarer et helt annet sted. Den eneste grunnen til at du har kort nr 2 er i tilfelle det du har på deg blir stjålet eller ødelagt, og slikt er jo litt mer upraktisk når en ikke er hjemme. Du trenger ikke kontanter til noe i England. Anonymkode: 1418f...ecd
Kjetil E Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du trenger et kort med ok valutaveksel og uten gebyrer på bruk i utland. Det er ditt "main Card". Så trenger du et backup-kort som du oppbevarer et helt annet sted. Den eneste grunnen til at du har kort nr 2 er i tilfelle det du har på deg blir stjålet eller ødelagt, og slikt er jo litt mer upraktisk når en ikke er hjemme. Du trenger ikke kontanter til noe i England. Anonymkode: 1418f...ecd Tja skal du for eks ta taxi skal det fortsatt litt flaks til for eks hvis du skal treffe en taxi som har kortterminal. Og det er jo heller ikke gitt at vedkommende har et kort som ikke har uttaksgebyr. Og da blir det isåfall fort dyrt hvis h*n skal bruke kortet for hvert bidige småkjøp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå