AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #1 Del Skrevet 20. november 2016 Dere som har mobbet, hvordan har det påvirket dere i ettertid? Og også mens mobbing pågikk for den saks skyld. Er nysgjerrig på andres erfaringer. Selv utviklet jeg angst allerede som barn og det toppet seg da jeg var rundt 20 år, da sleit jeg med å i det hele tatt gå ut til postkassa. Har nå brukt medisiner i flere år å, men har fortsatt angstproblemer, går i terapi og sliter med å holde på en jobb. Er nå 30. Har andre følgende problemer etter mobbing: Selvskading, spiseforstyrrelser, depresjoner og selvmordstanker. Anonymkode: 34b23...8cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spiteful Skrevet 20. november 2016 #2 Del Skrevet 20. november 2016 Ble mobba på barneskolen, mye krangling, erting og utestenging på ungdomsskolen, og klarte ikke skaffe venner på videregående. Kort sagt føler jeg meg som dritt. Verdiløs, stygg, ekkel, rar... Fungerer normalt, men har svært dårlig selvbilde, og slt dette har ført til depresjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Del Skrevet 20. november 2016 Ekstremt dårlig selvtillit, PTSD og dissosiasjon. Og store problemer med mat, fordi mye av den verste mobbinga var rundt matsituasjoner. Anonymkode: 02645...bb6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #4 Del Skrevet 20. november 2016 Angst, Unnvikende pf, depresjon... Er under AAP, og har ikke fått meg utdannelse... Anonymkode: 8ee8c...382 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #5 Del Skrevet 20. november 2016 Jeg takler ikke å være i nærheten av større grupper med barn/ungdom. Går omveier for å unngå dem. Har valgt å ikke få barn selv, siden jeg ikke hadde klart å levere/hente i barnehagen/SFO, arrangere bursdager osv. Anonymkode: cddbd...9de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 20. november 2016 #6 Del Skrevet 20. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som har mobbet, hvordan har det påvirket dere i ettertid? Anonymkode: 34b23...8cf Mener du "dere som har BLITT mobbet"??? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #7 Del Skrevet 20. november 2016 Jeg har visst mobbet. Det har påvirket meg slik at det ikke er alt jeg kan spise. Jeg har blitt spiseforstyrra rett og slett. Jeg kan ikke være i sammen med dem jeg vil, hvis jeg vil være med dem. I såfall må man visst snike seg til dette. Dette kommer litt an på humøret til de som mener man har mobbet. Anonymkode: b4163...54e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Salka Skrevet 20. november 2016 #8 Del Skrevet 20. november 2016 Dårlig selvtillit, sosial angst, depresjoner og selvmordstanker. Vanskelig for å stole på mennesker og er lite sosial av meg. Føler at jeg ikke har hatt noen ungdomstid siden jeg ikke var i noen gjeng og aldri ble bedt på fest og sånt selv om jeg den gang også på en måte var glad til siden jeg aldri har vært noe festmenneske. Heldigvis har jeg dyrene mine, de er alt for meg. Knytter meg mye mer til dyr enn mennesker. Dyrene er alltid hengivne og glade for å se en og dømmer aldri. <3 I tillegg har jeg verdens beste foreldre, verdens beste samboer og noen få, men gode venner. Bedre få og gode enn en svær vennegjeng uten noen spesielt nære eller gode venner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #9 Del Skrevet 20. november 2016 Ble mobbett og utfryst. Fikk sosial angst, men etter mye arbeid ble jeg så bra at de kunne fjerne diagnosen. Men på dårlige dager merker jeg gamle tankemønster kommer tilbake og at jeg må kjempe hardt. Jeg har også vansker med å få venner, har mange bekjente, men få venner. Opplever at de fleste har nok med de vennene de har fra før. Ryggraden er heller ikke så sterk. Knekker lett sammen om jeg møter kvasse eller spydige personer feks på jobb. Er 27-år og i full jobb med bachelor utdannelse Anonymkode: f121d...ce7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttery Skrevet 20. november 2016 #10 Del Skrevet 20. november 2016 Vet ikke om jeg kan kalle det senskader, men jeg har store problemer med å stole på at vennene mine faktisk er vennene mine. I barndommen hadde jeg flere som var venner med meg bare fordi familien min hadde en del penger og derfor var ganske rause. Er ofte paranoid for at folk egentlig ikke liker meg og at de har en baktanke med vennskapet. Sliter særlig med å relatere meg til jenter. Veldig dårlig sosial selvtillitt i en vennskapsrelasjon kan man vel kalle det. Syntes det er vanskelig å finne min plass. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #11 Del Skrevet 20. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som har mobbet, hvordan har det påvirket dere i ettertid? Og også mens mobbing pågikk for den saks skyld. Er nysgjerrig på andres erfaringer. Selv utviklet jeg angst allerede som barn og det toppet seg da jeg var rundt 20 år, da sleit jeg med å i det hele tatt gå ut til postkassa. Har nå brukt medisiner i flere år å, men har fortsatt angstproblemer, går i terapi og sliter med å holde på en jobb. Er nå 30. Har andre følgende problemer etter mobbing: Selvskading, spiseforstyrrelser, depresjoner og selvmordstanker. Anonymkode: 34b23...8cf Senskader og senskader...... Som voksen har jeg slitt med dårlig selvtillit, angst, depresjon, overvekt, trøstespising, følelsesmessige problemer osv. Nå er det ikke slik at livet er så enkelt at man kan utpeke en soleklar grunn til ting. Jeg har også hatt problemer med å ikke bli "sett" av mine foreldre, de har ikke gjort den jobben som jeg mener de skulle gjort. Alt spille inn, men i hvor stor grad vet man ikke. Mobbing dreper, skader og gir psykiske arr. Heldigvis kan vi selv bestemme å ikke la fortiden diktere livet vi lever i dag...men ja, man blir skadet av mobbing. Hilsen mann 40. Anonymkode: a45d2...fc2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #12 Del Skrevet 20. november 2016 Mobbet og utestengt hele barneskolen. Litt bedre på ungdomsskolen da vi kom i en annen klasse, men fant aldri min plass eller fikk innpass, og gikk glipp av mye i ungdomstida siden jeg isolerte meg hjemme. Sosial angst hadde jeg vel fra barneskoleårene. Depresjoner, selvmordstanker og konstant mindreverdighetsfølelse. Ironisk at den verste mobberen tar/har tatt master i psykologi... Ingen har sagt unnskyld til meg i voksen alder, noe jeg faktisk savner, siden jeg tidligere hadde mange av de på Facebook av høglighets skyld. Sletta de etter at jeg fikk nok av å bli påmint de vonde årene. I dag er jeg bitter over de tapte årene, og mine barn skal jeg gjøre alt for at de ikke skal bli utsatt for det samme. Anonymkode: e7d2a...e4d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Supernova17 Skrevet 20. november 2016 #13 Del Skrevet 20. november 2016 (endret) Jeg ble mobbet veldig lenge. Nå i ettertid er jeg litt usikker blant folk og har fått ett par diagnoser. Likevel har jeg klart å få utdannelse, men det er ikke ofte jeg klarer å få flere nære venner siden jeg ikke stoler på hvem som helst. Endret 20. november 2016 av coffeegirl83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #14 Del Skrevet 20. november 2016 Isolerer meg, har ingen venner, følelsesløs. Stoler ikke på mennesker, og har aldri kjent følelsen av å være glad i noen siden en venninne jeg hadde på barneskolen. Det verste for min del... Husker veldig lite generelt, annet enn dårlige minner som kommer som PTSD-aktige flashbacks. Får ikke hjernen til å fungere normalt, er som om den fortsatt leter etter traumatiske situasjoner og vrir og vender på ting i ettertid slik at gode minner plutselig blir grusomme. Tar meg årevis å komme over noe som hadde vært en bagatell glemt etter noen dager for normale mennesker. Anonymkode: d854b...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #15 Del Skrevet 20. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dere som har mobbet, hvordan har det påvirket dere i ettertid? Og også mens mobbing pågikk for den saks skyld. Er nysgjerrig på andres erfaringer. Selv utviklet jeg angst allerede som barn og det toppet seg da jeg var rundt 20 år, da sleit jeg med å i det hele tatt gå ut til postkassa. Har nå brukt medisiner i flere år å, men har fortsatt angstproblemer, går i terapi og sliter med å holde på en jobb. Er nå 30. Har andre følgende problemer etter mobbing: Selvskading, spiseforstyrrelser, depresjoner og selvmordstanker. Anonymkode: 34b23...8cf Ja ,angst og sosialfobi.Hater kroppen min og hvordan jeg ser ut. Har blitt fysisk og psykisk mobbet i mange år. Anonymkode: cce36...743 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #16 Del Skrevet 20. november 2016 Jeg ble mobbet hver dag fra 1. til 9. klasse. Jeg har angst for andre mennesker og bor alene i skogen med katter og hund. Jeg er idag ufør, og har egentlig aldri orket å gå på jobb, men prøvde i mange år og slet meg mer og mer ut på det til jeg til slutt brøt sammen. Har fortsatt angst for å stå opp om morgenen, og takler ikke avtaler før kl 12. Får ikke lagt meg til rimelig tid heller, for jeg gruer meg til jeg må stå opp igjen, så jeg snur døgnet. Er også veldig deprimert og har dårlig selvtillit, så jeg har vanskelig for å tro at jeg kan noe, og føler jeg har derfor mindre sjanse til å komme i jobb igjen. Har ikke samboer eller kjæreste, noe jeg mistenker er litt pga mobbingen også. Han som mobbet meg mest gjennom hele grunnskolen, var jeg forelsket i i 1. klasse... Tror ikke jeg kunne hatt barn, jeg er rett og slett litt redd barn og ungdommer. Anonymkode: 9435f...ffd 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #17 Del Skrevet 20. november 2016 Jeg vet ikke om det å bli utfryst og indirekte høre at de ikke orker å ha deg i nærheten går under mobbing men svarer likevel. Dette skjedde da jeg var i starten av tenårene. Det henger veldig godt i enda. Jeg er i 20-årene nå. Jeg har aldri glemt ordene, hvem som sa det, når det ble sagt, og hvor det skjedde. Jeg tenker på det ofte, og klarer ikke å glemme det selv om jeg har prøvd. Den dag i dag sliter jeg veldig med å stole på andre. Jeg tenker alltid at jeg er dum, teit, stygg og ekkel og at ingen vil være med meg. Ingen har noensinne sagt noe lignende i ettertid, men jeg tenker likevel at "alle" tenker disse tingene om meg. Jeg kvier meg for å sitte sammen med andre på fester og andre sammenkomster, for jeg tenker at de er flau over å bli sett med meg. Jeg tør aldri å kalle noen venner eller spørre folk om vi kan finne på noe. Jeg trekker meg tilbake og forteller meg selv at vi bare er bekjente, og aldri venner. Og det er sånn man mister mulige vennskap. Dette har igjen gjort at jeg ikke har en eneste venn (foruten min samboer og nærmeste familie). Jeg prøver å omringe meg selv med mange dyr, noe som hjelper. (snakker ikke om sånn "hoarding" som man ser på TV altså men flere kjæledyr.) Kort fortalt sliter jeg med bl.a. selvtilliten, sosial angst og depresjon. Anonymkode: e158f...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. november 2016 #18 Del Skrevet 20. november 2016 Har veldig vanskelig med å stole på folk, tenker at ingen liker meg, redd for å si noe feil. Ble psykisk mobbet og utestengt på skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Jessica Skrevet 20. november 2016 #19 Del Skrevet 20. november 2016 Jeg er så glad for at jeg aldri har mobbet noen. Kunne ikke levd med følelsen av å ha redusert andres livskvalitet 😣 Klem til dere Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #20 Del Skrevet 20. november 2016 Er ikke bare pga mobbing, men har fått k-ptsd. Anonymkode: b67d9...ae6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå