Jens Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Sønnen min på 12 år hadde to kompiser på overnatting igår. De spilte Fifa og han ene gutten tøyset litt rundt og klarte å rive ned hele x-box en fra hyllen så den knuste. Nå diskuterer mannen min og jeg hvem som skal kjøpe ny? Jeg mener det ikke er en selvfølge at familien til gutten som rev den ned betaler, mens mannen min syns synd på sønnen vår som har fått ødelagt det kjæreste han eier. Hva tenker dere?
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Med mindre kiden er klin kokos og det vanligvis går utover inventaret når han er på besøk, bør dette gå på tabbe- og uhellkvota. Sånt skjer. Krever dere at guttens foreldre skal betalte, kan det nok bli noe dårlig stemning, som igjen kan gå utover guttene. Regner med dere informerte foreldre om det som hendte - hva sa de? Anonymkode: 200b4...dda 27
skruf Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Det var et uhell, og ikke noe ungen gjorde med vilje. Så, jeg hadde kjøpt ny, hadde ikke forlangt at foreldrene til gutten som var uheldig skulle ha betalt for den. 14
Gjest incognita Skrevet 20. november 2016 #4 Skrevet 20. november 2016 Man må regne med små svinn i store bedrifter. Selvsagt skal ikke gutten som var på besøk kreves for dette. Se om du finner en brukt xbox på finn eller Facebook etc.
Gjest Catalina Culès Skrevet 20. november 2016 #5 Skrevet 20. november 2016 Uhell skjer, du kan ikke forlange at foreldrene til gutten kjøper ny.
Jens Skrevet 20. november 2016 Forfatter #6 Skrevet 20. november 2016 Er enig med dere at det var ett uhell og at foreldrene skal slippe å betale. Men, det er snart jul og det går mye penger fremover, så burde vi gi han ny til jul, eller blir det feil. Når burde vi kjøpe ny? Jeg tenker jo også at det er en lærepenge for gutta at ting kan gå istykker.
Ruccula Skrevet 20. november 2016 #7 Skrevet 20. november 2016 Akkurat nå, Jens skrev: Er enig med dere at det var ett uhell og at foreldrene skal slippe å betale. Men, det er snart jul og det går mye penger fremover, så burde vi gi han ny til jul, eller blir det feil. Når burde vi kjøpe ny? Jeg tenker jo også at det er en lærepenge for gutta at ting kan gå istykker. Hva med å gi han noe penger til x box til jul,men ikke alt. så må han spare opp resten selv. feks hvis den koster 2500 kr så gir dere han 1500? 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #8 Skrevet 20. november 2016 2 minutter siden, Jens skrev: Er enig med dere at det var ett uhell og at foreldrene skal slippe å betale. Men, det er snart jul og det går mye penger fremover, så burde vi gi han ny til jul, eller blir det feil. Når burde vi kjøpe ny? Jeg tenker jo også at det er en lærepenge for gutta at ting kan gå istykker. Nå vet ikke jeg hva en xbox koster, men regner med at den ikke er billig (av nysgjerrighet; hva koster det?). Dersom det skal være julegave, bør det være julegavEN. På den andre siden er det en del av livet at ting kan bli ødelagt og at man ikke alltid kan få alt erstattet med en gang. Hva med å høre med sønnen deres om hva han mener er en rimelig løsning? Anonymkode: 200b4...dda 2
Arkana Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Jeg tenker også at dette er et uhell og ville ikke krevd noe fra foreldrene, men jeg ville nok snakket med dem neste gang om å være forsiktig med tingene. Utover det ville jeg rett og slett spurt sønnen din om han ønsker seg ny Xbox i julegave. 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 Jeg ville nok kjøpt en brukt på finn og erstattet den, uten å ta av julegavekontoen. Med mindre han er en sånn som svømmer i dyre gaver, da. Guttungen er jo selv helt uskyldig i det som skjedde, så det blir feil i mine øyne å barbere julegavebudsjettet for å dekke kostnaden. Hadde han selv revet den ned, ville det vært noe annet. Anonymkode: 8829c...fb3 17
Jens Skrevet 20. november 2016 Forfatter #11 Skrevet 20. november 2016 Ja, er enig i at det blir feil at ny x-box skal være julegaven iår. Kanskje la det gå noen uker før vi kjøper ny, så han verdsetter den mer og kanskje passer bedre på i fremtiden? 6
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 Hva slags x-box er det? Er det en 360 så kjøp en brukt på fĩnn.no de koster ikke så mye lenger. Anonymkode: 1f8c7...b45 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 3 minutter siden, Jens skrev: Ja, er enig i at det blir feil at ny x-box skal være julegaven iår. Kanskje la det gå noen uker før vi kjøper ny, så han verdsetter den mer og kanskje passer bedre på i fremtiden? Jeg synes det høres ut som en god ide å vente. På finn blir det jo uansett fort litt ventetid dersom man ikke umiddelbart finner en annonse som passer. Slike konsoller selges jo ofte med en haug spill som følger med, og det gjør totalprisen høy. Jeg ville gjort det sånn at konsollen kan han i så fall få etter en stund, og så får han spillene som fulgte med til jul. Anonymkode: 8829c...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #14 Skrevet 20. november 2016 Får du ikke det igjen på innboforsikringen? Anonymkode: 22012...a34 7
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #15 Skrevet 20. november 2016 Du bør i alle fall informere foreldrene til gutten om hva som skjedde. Anonymkode: 3a25b...793 2
Epiphany Skrevet 20. november 2016 #16 Skrevet 20. november 2016 Først og fremst burde du informere guttens foreldre om hva som skjedde, slik at de kanskje kan sette han ned og forklare at man må være forsiktige, spesielt i andres hus. Utenom det synes jeg ikke du skal kreve noe fra dem, ettersom det var et uhell. Nå er det jo snart jul, så kanskje gutten deres ønsker seg ny xbox til jul? 2
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #17 Skrevet 20. november 2016 Vil dere ha bedt vennene deres å kjøpe en ny tv hvis de snublet og knuste fronten? Er i tvil. Det billigst på finn akkurat nå er 500kr for xbox 360 med en del spill. Høres ikke kjempe dyrt ut. Men Black Friday salg kommer opp neste fredag - dere finner nok en god deal for en ny hvis du er heldig. Anonymkode: 28aed...52c 1
skruf Skrevet 20. november 2016 #18 Skrevet 20. november 2016 Jeg synes ikke det skal bli julegaven til sønnen din ts. Er jo ikke hans feil at kompisen var uheldig og knuste x-boksen.... Som mange skriver, jeg ville sjekket ut på Finn etter en ny brukt en. 6
Joe12 Skrevet 20. november 2016 #19 Skrevet 20. november 2016 Hvorfor skal det ikke kunne være julegave? Skal han bare få en ny xbox rett før jul, i tillegg til julegaver? 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. november 2016 #20 Skrevet 20. november 2016 Ikke krev penger av den andre guttens foreldre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå