CoolSistah Skrevet 20. november 2016 #1 Skrevet 20. november 2016 Etter mange år med styrketrening fant jeg nylig ut av grunnen til rygg-og nakkeplager, samt den dårlige holdningen min, kan være at jeg ikke har trent bakside rygg i det hele tatt. Tidligere har jeg kun gjort armhevinger, militærpress, benkpress, biceps- og hammercurl. Nå har jeg begynt å implementere øvelser for bakside rygg, men siden jeg trener hjemme og jeg ikke har tilgang til maskiner og annet "fancy" utstyr, begrenser det seg til vektstang og strikk. Problemet er at jeg er usikker på om f.eks "facepull" med strikk vil være tungt nok til å "bøte på skadene" fra f.eks militærpress med 40 kilo? Det virker jo så lite i forhold, selv om jeg bruker en eller flere strikk med hard motstand. Har noen noen innspill, evt tips til øvelser for baksiden av kroppen man kan gjøre hjemme? Hvordan gjør dere det?
linsejesus Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Jeg ble anbefalt at manuellterapeut å tøye bryst og mage etter trening, men ikke ryggen (dvs, jeg tøyer korsryggen). Mange er for "stramme" foran og "løse" bak. Sjekk www.bodybuilding.com/exercises, der finner du omtrent alt som eksisterer av øvelser med og uten utstyr. 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 Hvis du har mulighet til å trene markløft så er det ypperlig.
dronningvinter Skrevet 21. november 2016 #5 Skrevet 21. november 2016 Stående roing og facepull m strikk er helt supert - på alle måter bedre enn ingenting Mulighet til å gjøre pullups også? 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå