Gå til innhold

Å farge polyester/elastan


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaringer med å farge kunststoff??

Jeg har en bikini som var hvit som jeg er veldig glad i, og nå er den blitt "skittengul/grå".

Jeg tror den er av elastan og polyester. Stoffet er fortsatt fint, det er kun fargen som er blitt stygg.

Noen som vet om jeg får den helt hvit igjen med å farge den??

Evt. om resultatet kommer til å bli fint med å farge kunststoff generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ethereal

Klorer du hvite kunstfiber, blir resultatet grått. Dette fordi (har jeg lært her inne) at hvitfargen er resultatet av at plagget er farget, og at fibrenes opprinnelige gråfarge kommer fram når du bleker plagget. Selvopplevd :-?...

Jeg tror ikke det går an å farge slike fibre, tviler på om de tar opp farge i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det går an å farge slike fibre, tviler på om de tar opp farge i det hele tatt.

:cry:

(Dumme meg har prøvd å klore den,... :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes spesielfargemidler for syntetiske stoffer, men resultatet kan bli varierende. Skal være en utrolig fin (og dyr) bikini for at det skal være verdt det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes spesielfargemidler for syntetiske stoffer, men resultatet kan bli varierende. Skal være en utrolig fin (og dyr) bikini for at det skal være verdt det..

Hmm,...dyr? hm...400kr og brukt to sommerer. Den er utrolig fin (heklet trekantbikini), så jeg tror jeg skal undersøke sånn spesial fargemidler,.. Er ikke så ofte jeg finner en bikini som jeg har hatt i "hodet" lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...