AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg får stadig kommentarer på at jeg ikke har førerkort. Er det så uvanlig for folk på min alder å ikke ha førerkort? Anonymkode: a3cd7...391
Byjenta! Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Er vel ikke uvanlig. Er jo veldig mange som har førekort, men er vel ikke uvanlig ikke ha det. Er jo forskjellige grunner til folk ikke har det
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Det er ikke så uvanlig. Hvertfall ikke i de større byene. Jeg har ikke lappen, og er snart 26. Anonymkode: fd855...138
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Jeg er 40-har ikke førerkort og blitt grundig minnet på det og mobbet for det i åresvis. Anonymkode: 74473...c90
Eighth Planet Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 En på 25 uten førerkort her! Skjedd så mye at jeg ikke har fått tatt den, og akkurat nå er jeg altfor opptatt med andre ting. Noen ganger tenker jeg at det hadde vært digg med lappen og jeg skal ta den en dag, men det er ikke første pri.
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 (endret) w Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Gjest thejohan Skrevet 21. november 2016 #7 Skrevet 21. november 2016 Jeg blir 38 i mars, og jeg har ikke lappen! :D
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #8 Skrevet 21. november 2016 Spørs hvor du bor vil jeg tenke. Nå går jeg vgs. men jeg er 18 og har ikke startet på lappen enda. Mange spør hvorfor jeg ikke engang har startet fordi de fleste på trinnet har det nå eller har i alle fall startet, og egentlig er det fordi jeg ikke har råd til det.... Er nok ikke uvanlig. Ikke bry deg så lenge du selv ikke har problemer med det Anonymkode: 39eea...6c6
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #9 Skrevet 21. november 2016 25 uten førerkort. Dette grunnet økonomi. Har et håp om at jeg skal få tatt lappen til sommeren moren min tok ikke lappen før hu var i midten av 30 årene. De som bor avsides til skjønner jeg at skaffer seg lappen koste hva det koste vil, men bor man sentralt (i en by feks) så er det jo strengt talt ingen vits? Klarte meg hvertfall fryktelig fint uten jeg når jeg bodde i Oslo Anonymkode: 201d2...fc2 1
-Skylar Skrevet 22. november 2016 #10 Skrevet 22. november 2016 Jeg er 23 og har ikke førerkort. Det er til dels fordi jeg ikke for øyeblikket har behov, fordi jeg har null interesse av å kjøre annet enn at jeg ser det kan være praktisk i framtiden, fordi jeg er litt redd for å skade noen i trafikken og til slutt fordi jeg syns det er uhorvelig dyrt for noe jeg finner så lite spennende. 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #11 Skrevet 22. november 2016 Er det virkelig så vanskelig å ha førerkort? jeg kjenner noen som ikke har det, men syns det er ganske idiotisk. det å bo i byen er unnskyldning for å ikke ha bil, men å ikke ha lappen? det er ikke så dyrt, og det er lett å gjennomføre. de jEg kjenner som ikke har lappen, blir jeg irritert på. da må jeg kjøre.æ hver gang, det er ikke rettferdig. Anonymkode: 7cd9e...93f 1
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #12 Skrevet 22. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så vanskelig å ha førerkort? jeg kjenner noen som ikke har det, men syns det er ganske idiotisk. det å bo i byen er unnskyldning for å ikke ha bil, men å ikke ha lappen? det er ikke så dyrt, og det er lett å gjennomføre. de jEg kjenner som ikke har lappen, blir jeg irritert på. da må jeg kjøre.æ hver gang, det er ikke rettferdig. Anonymkode: 7cd9e...93f Jammen bra det finnes en godkjent unnskyldning for ikke å ha bil Anonymkode: f6328...e50 3
AnonymBruker Skrevet 22. november 2016 #13 Skrevet 22. november 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det virkelig så vanskelig å ha førerkort? jeg kjenner noen som ikke har det, men syns det er ganske idiotisk. det å bo i byen er unnskyldning for å ikke ha bil, men å ikke ha lappen? det er ikke så dyrt, og det er lett å gjennomføre. de jEg kjenner som ikke har lappen, blir jeg irritert på. da må jeg kjøre.æ hver gang, det er ikke rettferdig. Anonymkode: 7cd9e...93f Det er faktisk ikke billig å ta lappen. Mange må punge ut med over 30 tusen for å få lappen og det er ikke småtteri som student/skoleelev på videregående. Anonymkode: ebc68...8f7 4
Gjest ISeeYouCreep Skrevet 22. november 2016 #14 Skrevet 22. november 2016 (endret) AnonymBruker skrev (På 22.11.2016 den 21.04): Er det virkelig så vanskelig å ha førerkort? jeg kjenner noen som ikke har det, men syns det er ganske idiotisk. det å bo i byen er unnskyldning for å ikke ha bil, men å ikke ha lappen? det er ikke så dyrt, og det er lett å gjennomføre. de jEg kjenner som ikke har lappen, blir jeg irritert på. da må jeg kjøre.æ hver gang, det er ikke rettferdig. Anonymkode: 7cd9e...93f Endret 17. november 2023 av Nasse Nøff ❤
Arkana Skrevet 22. november 2016 #15 Skrevet 22. november 2016 Jeg tok ikke lappen før jeg var 25 og kjenner mange godt voksne uten sertifikat. Jeg hadde aldri behov for lappen da jeg var 18 og så ingen grunn til å ta den da for så å ikke kjøre på mange år.
Anglofil Skrevet 22. november 2016 #16 Skrevet 22. november 2016 Jeg er 30 og har fremdeles ikke førerkort. Og nei, det er ikke uvanlig, spesielt i de større byene. Mange av mine venner i Oslo har aldri tatt lappen, eventuelt tok den sent. Mvh Yvonne 1
johanan Skrevet 22. november 2016 #17 Skrevet 22. november 2016 Det er ikke uvanlig, men det kommer litt an på hvor du bor i landet. Jeg ville anbefale å ta lappen når du er 18 år, jeg tok når jeg var 19/20. Når du er 18 år så kan du bruke familien sin bil (om de har bil) når du går på vgs. og får da et år kjøretrening. Det er blitt litt vanskeligere pga. fraværsgrensa å ta lappen. Tar du den tidlig så er sjansen større for at du bor hjemme og kan øvelseskjøre der og bruke bilen en stund senere. Jeg mener det er greit å ta den før livet starter med barn, høgskole/universitet/jobb fordi da har du ikke tid. Jeg synes det er irriterende når folk bruker deg som taxi når du får lappen, uten å gi noe tilbake. Lappen er dyrt. Gjennomsnitlig 30 000 NOK. Det er MYE penger, men starter du tidelig så kan du få sprett dem fra du er 16-18 eller andre aldere da. Det er selvfølgelig 15 000 i året eller over 1000 kr i måneden. Da kan en spare, få en deltidsjobb, betal sammen. Gi kjøretimer i jule og bursdagsgave. Det er ofte praktisk å ha lappen både når en skal storhandle, kjøre i barnehage eller på IKEA. Du kan ta lappen og ikke kjøpe bil, men da er jo litt av vitsen borte. Samtidig trenger du bare oppfriskningstimer senere om du ikkje kjører på noen år. Du ferdes jo i trafikken uansett og glemmer jo ikke alle regler
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå