AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg har hatt så jævlig mye tull med min tidligere arbeidsplass. Det har ikke vært EN eneste måned hvor jeg fikk riktig lønn i løpet av ETT ÅR. Det manglet enten et par hundre kroner/over tusen kroner, eller så hadde ikke lønnsansvarlig ført opp timene mine, eller så hadde han rotet bort timelistene mine (!!!) Jeg meldte meg aldri inn i en union (dum som jeg var), men nå har jeg sluttet i den jobben da... Det er faktisk over to måneder siden jeg sluttet, men enda så klarer de ikke å utbetale meg det jeg skal ha. Nå viser det seg at de har klart å rote det til på en måte jeg ikke trodde gikk an, men jeg skal ikke gå så mye inn i detaljer her. Det jeg vil ha svar på, er om det kan få konsekvenser for meg om jeg ringer opp min eks skjef og skjeller henne ut for å være så inkompetent som det hun og hennes lønnsansvarlig har vært det siste året. Er det på sin plass? Kan jeg få noe konsekvenser av det? Jeg har sååå lyst til å virkelig sette vedkommende på plass for alt jeg ikke turte å si før i fare for og miste jobben. Hva mener dere? Anonymkode: 84906...15c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Jeg skjønner at du er fristet, har vært fristet selv. Har ofte "dagdrømmer" der jeg kjefter sjefen huden full. Men er du for eksempel avhengig av attest derfra vil jeg fraråde det. Vil egentlig fraråde det uansett fordi du vil komme bedre ut av det ved å holde deg saklig og fattet, selv om jeg skjønner frustrasjonen. Anonymkode: 8e35b...405 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner at du er fristet, har vært fristet selv. Har ofte "dagdrømmer" der jeg kjefter sjefen huden full. Men er du for eksempel avhengig av attest derfra vil jeg fraråde det. Vil egentlig fraråde det uansett fordi du vil komme bedre ut av det ved å holde deg saklig og fattet, selv om jeg skjønner frustrasjonen. Anonymkode: 8e35b...405 Du har nok rett... *SUKK* Du aner ikke hvor mye jeg vil sette den hurpa (unnskyld ordspråket) på plass. Jeg er ikke avhengig av noenting, faktisk. Ikke attest eller noe. Så jeg har vel egentlig ingenting å tape?Eventuelt kan jeg kanskje spørre de om de syns oppførselen deres er greit? Jeg er seriøst fortvila, selv om jeg er ferdig med dem. På grunn av deres feil, så har jeg måttet endre på regninger, ikke kunne sette av så mye penger jeg til til BSU, og nå i Desember får jeg mindre enn jeg har krav på fordi de skatter ekstra av det jeg burde hatt utbetalt for lenge siden... Skjønner du? De har faktisk satt meg i økonomiske ubehageligheter fordi de ikke har gjort jobben sin. Det er overhode IKKE greit. Men jeg må nesten se det an. Takk for godt svar, uansett Hilsen ts Anonymkode: 84906...15c
Oppgitt78 Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Helt greit å si klart i fra, når de ikke klarer å få ordnet opp i ting! En kollega av meg skrek "din fete ekle gnom" til sjefen, for så å løfte sjefen opp, kaste han nedover en skråning, og ut i vannet.. 😂😂 Funket fint for å få litt fart i sakene! 👍 2
Hjertefisk Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Jobb og følelser er en dårlig match. Du kan godt ringe sjefen, men da bør du ta det opp på en profesjonell måte. Så kan du heller ta deg en lang joggetur etterpå for å få ut aggresjonen. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Ingen skal tråkke på andre selv om de er en sjef, det er mennesker-og de har foråliktelser som alle andre. Jeg hadde en narsissitisk sjef som gikk inn for og ødelegge livet mitt, skal ta igjen. Anonymkode: ffe6a...41e
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du har nok rett... *SUKK* Du aner ikke hvor mye jeg vil sette den hurpa (unnskyld ordspråket) på plass. Jeg er ikke avhengig av noenting, faktisk. Ikke attest eller noe. Så jeg har vel egentlig ingenting å tape?Eventuelt kan jeg kanskje spørre de om de syns oppførselen deres er greit? Jeg er seriøst fortvila, selv om jeg er ferdig med dem. På grunn av deres feil, så har jeg måttet endre på regninger, ikke kunne sette av så mye penger jeg til til BSU, og nå i Desember får jeg mindre enn jeg har krav på fordi de skatter ekstra av det jeg burde hatt utbetalt for lenge siden... Skjønner du? De har faktisk satt meg i økonomiske ubehageligheter fordi de ikke har gjort jobben sin. Det er overhode IKKE greit. Men jeg må nesten se det an. Takk for godt svar, uansett Hilsen ts Anonymkode: 84906...15c Du er avhengig av å fortsatt ha henne som referanse. Anonymkode: 57b81...d9f
Eighth Planet Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Sender du krass melding kan du glemme de pengene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå