dillyduzit Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 (endret) Skal man sette på anonym for å ikke drite seg fullstendig ut, eller hva? Og kan vel bare beklage for en del engelske utrykk, de norske ordene står i en glemmebok bakerst i hjernen. Problemet er å kunne tethered shooting med mac os sierra 10.12. Kameraet (Canon 7D, som oppdatert til siste programvare) vil ikke koble seg til rett og slett. Macen gjenkjenner, åpner bridge og alt er som vanlig- helt til vi kommer til remote shooting i eos utility, bruker jeg U2 kan jeg kun laste ned bildene, men alt annet er "visket ut" altså grått, og umulig å åpne, i tillegg opplever jeg at programmet ikke responderer, det vil rett og slett ikke åpne seg, det står altså bare å laster. Så leste jeg at folk bruker U3 for 7D 5D mrk ii (? noe usikker) og 70D. Programmet skal hovedsakelig ikke fungere for 7D (men for 7D mrk ii) ei heller 70D. Åpner jeg U3 via Digital photo professionals 4, så åpner alt seg, men kameraet blir ikke gjenkjent. Det siste her sier seg jo nesten selv, det er fordi programmet ikke hovedsakelig støtter de "eldre" modellene til Canon, de vil at vi skal bruke EOS U2, eller kjøpe nytt. Alt er oppdatert til siste versjon, re-installert, avinstallert, restart av mac etc. Er det noen gode sjeler der ute som kan ha en løsning for meg? Ser at enkelte har gått tilbake til en tidligere versjon av U2, (type 2.10.4, istedet for 2.14.20) men finner ingen av disse. Hjelp! edit; ja, kameraet er slått på, haha! Endret 19. november 2016 av dillyduzit
dillyduzit Skrevet 20. november 2016 Forfatter #2 Skrevet 20. november 2016 Dumt å bumpe tråden såpass tidlig, men (om noen i det hele tatt har samme problem en gang i fremtiden) så har jeg ha, vært helt idiot. Oppdaget nå at jeg kunne enkelt tethre via lightroom. Men om noen tilfeldigvis skulle finne en løsning for EOS utility, setter jeg pris på det og. Mistenker det er Sierra som er problemet, men har sendt en mail til Canon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå