Gå til innhold

Kvitte seg med vannvekt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg skal på en innveiing om noen uker, hvor jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer under vektgrensen. Derfor blir jeg nødt til å tape vannvekt. Jeg veier nå 68 kg, og skal veie 63 ved veiing. Jeg rekker nok å gå ned de første to-tre kiloene, men resten får bli vann. Jeg kunne ønske meg noen råd til hvordan jeg kan klare dette, og gjerne med god margin (sånn i tilfelle jeg ikke kommer ned de 2-3 kiloene). 

Foreløpig er dette planen min:

Spise og drikke minimalt de siste 24 t

Kutte karbohydrater den siste uken

Trene timene før, for å svette bort vann

Avføringsmiddel kvelden før, for å tømme tarmene

Har dere flere råd? Og kan disse strategiene hjelpe meg med 2-3 kilo? 

Takker og bukker for all hjelp :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sånn aluminiumsdrakt + lue og votter :laugh:

Anonymkode: b9ea8...479

• Liker 2
Skrevet

Drikk deg skikkelig kanon kvelden (dagene) før..🍾🍹🍻

Skrevet

Ryddet for brudd på retningslinjene.

Raven Emerald, mod.

Skrevet

Tarmtømming. Moviprep pulver som kjøpes på apoteket. Tømmer alt, og du mister såklart endel kg pga vannet.

Anonymkode: ba051...22b

Skrevet

AquaMin fåes kjøpt på helsekosten. Ta 2 stk 2 ganger om dagen. Funker fjell for meg ved f.eks menstruasjon o.l hvor jeg holder igjen mye vann.

Skrevet

Klipp av deg håret , snyt nesa, klipp neglene helt ned, gå en skikkelig tur på do. Alle monner drar 😄

Men sånn alvorlig talt... drikk masse vann (4 liter om dagen minst) frem til 3 dager før veiing og de siste 3 dagene drikker du bare når du er tørst. Spis lite salt siste uka(litt salt må man ha, men IKKE salt maten). Kutt carbs siste uka. Det er de metodene som ikke er skadelige.

Så er det diverse metoder for å svette ut resterende vann siste døgn, men der skal jeg ikke komme med noen forslag da jeg ikke føler jeg besitter nok kunnskap til å guide deg trygt gjennom det.

• Liker 1
Skrevet
22 timer siden, Tøysejenta skrev:

Hei.

Jeg skal på en innveiing om noen uker, hvor jeg er rimelig sikker på at jeg ikke kommer under vektgrensen. Derfor blir jeg nødt til å tape vannvekt. Jeg veier nå 68 kg, og skal veie 63 ved veiing. Jeg rekker nok å gå ned de første to-tre kiloene, men resten får bli vann. Jeg kunne ønske meg noen råd til hvordan jeg kan klare dette, og gjerne med god margin (sånn i tilfelle jeg ikke kommer ned de 2-3 kiloene). 

Foreløpig er dette planen min:

Spise og drikke minimalt de siste 24 t

Kutte karbohydrater den siste uken

Trene timene før, for å svette bort vann

Avføringsmiddel kvelden før, for å tømme tarmene

Har dere flere råd? Og kan disse strategiene hjelpe meg med 2-3 kilo? 

Takker og bukker for all hjelp :)

Innveiing forhva da? :) 

Anonymkode: aca19...6cc

Skrevet

Det jeg pleier å gjøre før innveiing, er å drikke veldig mye vann samme uka - da setter kroppen i gang med å skylle ut vann. Kutter ned på karbohydrater (salat er ok), og dagen jeg skal veie meg inn (veier meg inn om kvelden), så kutter jeg væske helt ut, og spise minimalt. Kan gjerne jogge/trene med mye klær eller sitte i badstue:) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...