AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Vil bare høre deres mening om dette. Jeg er i begynnelsen av 20 årene og får ikke jobb, jeg har prøvd siden jeg var 18 og er jeg heldig har jeg fått noen vakter på sykehjem. I tider har jeg sendt 50-60 søknader i uken på alt av jobber både i byen jeg bor og i distriktene rundt. Men jeg er overvektig og ikke særlig pen. Tror dere at det kan være derfor? Jeg holder på å gå ned i vekt, men det skjer jo ikke over natta liksom. De stedene jeg har jobber, hatt praksis eller jobbet frivillig har jeg fått med kjempegode referanser, men ingen vil ansette meg. Søknadene mine er gode, CVn min har ikke hull på grunn av praksis, ekstravakter, studier og frivillighetsarbeid så skjønner ikke hvorfor ingen noen steder vil ansette meg. Søkt jobb fra alt av butikk, barnehage, kontor og lignende. Har denne under debatt fordi jeg vil høre meningene deres om "teorien" Anonymkode: e511b...e66
Illuminatum Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vil bare høre deres mening om dette. Jeg er i begynnelsen av 20 årene og får ikke jobb, jeg har prøvd siden jeg var 18 og er jeg heldig har jeg fått noen vakter på sykehjem. I tider har jeg sendt 50-60 søknader i uken på alt av jobber både i byen jeg bor og i distriktene rundt. Men jeg er overvektig og ikke særlig pen. Tror dere at det kan være derfor? Jeg holder på å gå ned i vekt, men det skjer jo ikke over natta liksom. De stedene jeg har jobber, hatt praksis eller jobbet frivillig har jeg fått med kjempegode referanser, men ingen vil ansette meg. Søknadene mine er gode, CVn min har ikke hull på grunn av praksis, ekstravakter, studier og frivillighetsarbeid så skjønner ikke hvorfor ingen noen steder vil ansette meg. Søkt jobb fra alt av butikk, barnehage, kontor og lignende. Har denne under debatt fordi jeg vil høre meningene deres om "teorien" Anonymkode: e511b...e66 Hva slags utdanning har du?
Hjertefisk Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Det er garantert ikke pga utseendet ditt! Det er jeg helt sikker på! Kan skjønne det LITT hvis det er snakk om cafe, uteplasser, bar osv... Men ikke andre jobber. Kan det hende at du har litt dårlig selvtillitt pga at du er misfornøyd med utseendet? I så fall merkes det på utstrålinga. Er viktigere å smile, være trivelig og omgjengelig. 2
applestories Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Legger du bilde ved søknadene, eller har du vært på mange intervjuer? 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 Det er vanskelig å få jobb i dag, særlig uten utdannelse. Anonymkode: d80c9...a2a 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Har du vært på intervjuer? ser ikke hvorfor du ikke skal få jobb i barnehage i hvertfall. er en del overvektige i de barnehagene jeg har sett i:) Tror du har for mye fokus på vekten din og er litt for selvbevist der. tror ikke at det skal være noen problem egentlig for å få jobb. Kanskje du gjør ett dårlig førsteinntrykk /dårlig intervjuer? I barnehager kommer du foresten ikke inn på intervjuer hvis du ikke er barne og ungdomsarbeider lengre:) Anonymkode: d57f9...d42
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Dessverre må noen slite noe voldsomt for å få seg en jobb. Det burde ikke være slik, men det skjer med jevne mellomrom. Jeg tror personlig at trynefaktor, navn og spesifikke attituder gjør så folk lettere får seg en jobb. Har sett flere eksempler på folk som ikke kan en dritt, har feil kvalifikasjoner, dårlige holdninger eller gjør en dårligere jobb enn flere andre kandidater, som likevel får stillingen på bekostning av andre. De spiller på et tilsynelatende pent ytre, kjent navn eller en eller annen kokosattitude som en del tydeligvis finner positivt. Anonymkode: f458c...43b 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Jeg vil råde deg å ta en utdannelse hvis du ikke har det. vanskelig å få jobb uten utdanning i dag. Anonymkode: a38c0...d2a 4
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 Det finnes to type jobbsøkere. De som får jobb på 1/100, og de som får tilbud alle steder de søker. De som får tilbud alle steder de søker utgjør rundt 5% av befolkningen og er folk du skal passe deg for.
infectedsopp Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 Det er vanskelig å få seg jobb av og til, spesielt i disse tider. Mitt beste tips er å troppe opp på arbeidsplassen og oppsøke sjefen. Det er fort gjort at søknader havner i en eller annen hylle om du bare sender ut CV hvis du forstår. Møt opp og ta på ditt beste smil Vet ikke om du har gjort dette allerede, men svarer for det! 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 Takk for svar dere! Trodde faktisk at flere skulle være enig med teorien om overvekt og utseende, men kanskje jeg bare er en av de uheldige. Jeg har allerede en kreativ utdannelse, og er nå midt i en bachelor i økonomi og administrasjon. Jeg er ofte flink med å gi arbeidsgiver søknadene mine personlig, i hvertfall de jeg virkelig vil ha. Også ringer jeg dem alltid en uke senere. Men jeg får bare prøve hardere! Hva mente du med at jeg burde passe meg for dem @Herr Heftig? Anonymkode: e511b...e66
Lilletrillebille Skrevet 19. november 2016 #12 Skrevet 19. november 2016 Uff, får vondt inni meg når du sier at du ikke er særlig pen.. er så fryktelig trist når folk tenker sånn om seg selv. Det du ser i speilet, det er ikke de samme tankene som det andre har. Tror absolutt ikke det er grunnen til at du ikke får jobb. Kanskje mange som søker på samme tid, og andre har kanskje mer på CVen eller/og bedre utdanning. Ikke tenk på utseende ditt, du er nok vakker 1
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. november 2016 #13 Skrevet 19. november 2016 13 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar dere! Trodde faktisk at flere skulle være enig med teorien om overvekt og utseende, men kanskje jeg bare er en av de uheldige. Jeg har allerede en kreativ utdannelse, og er nå midt i en bachelor i økonomi og administrasjon. Jeg er ofte flink med å gi arbeidsgiver søknadene mine personlig, i hvertfall de jeg virkelig vil ha. Også ringer jeg dem alltid en uke senere. Men jeg får bare prøve hardere! Hva mente du med at jeg burde passe meg for dem @Herr Heftig? Anonymkode: e511b...e66 Det var en halvspøk. Jeg opplever at disse menneskene har en tendens til å være brautende og uærlige.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #14 Skrevet 19. november 2016 46 minutter siden, AnonymBruker skrev: I barnehager kommer du foresten ikke inn på intervjuer hvis du ikke er barne og ungdomsarbeider lengre:) Anonymkode: d57f9...d42 Det er ikke sant! Har en datter som ble ferdig på videregående i vår. Siden hun ikke helt vet hva hun skal studere, ville hun ha et jobbeår først. Hun søkte jobber i barnehager og restauranter, og fikk faktisk tilbud om ansettelse i alle de barnehagene hun hadde vært på intervjuer hos, selv om hun bare har studiespesialisering. Anonymkode: 534c6...e8c
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #15 Skrevet 19. november 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke sant! Har en datter som ble ferdig på videregående i vår. Siden hun ikke helt vet hva hun skal studere, ville hun ha et jobbeår først. Hun søkte jobber i barnehager og restauranter, og fikk faktisk tilbud om ansettelse i alle de barnehagene hun hadde vært på intervjuer hos, selv om hun bare har studiespesialisering. Anonymkode: 534c6...e8c Så bra for henne:) Hos oss har de som skulle søke måtte ha dette som utdanning eller annen pedagogisk utdanning:) Anonymkode: d57f9...d42
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #16 Skrevet 19. november 2016 45 minutter siden, Lilletrillebille skrev: Uff, får vondt inni meg når du sier at du ikke er særlig pen.. er så fryktelig trist når folk tenker sånn om seg selv. Det du ser i speilet, det er ikke de samme tankene som det andre har. Det er ikke noe å få vondt av. Er selv ikke pen, men det er faktisk ikke viktig å være pen heller. Jeg klarer meg veldig fint i livet og sørger ikke over at jeg er mindre pen. Noen synes jeg er sjarmerende og liker meg, man trenger ikke være kjempepen for at livet skal gå rundt. Det å gå rundt å synes synd på folk som ikke er pene er med på å skape et problem der folk syns synd på seg selv Anonymkode: b68ef...d61
Lilletrillebille Skrevet 19. november 2016 #17 Skrevet 19. november 2016 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke noe å få vondt av. Er selv ikke pen, men det er faktisk ikke viktig å være pen heller. Jeg klarer meg veldig fint i livet og sørger ikke over at jeg er mindre pen. Noen synes jeg er sjarmerende og liker meg, man trenger ikke være kjempepen for at livet skal gå rundt. Det å gå rundt å synes synd på folk som ikke er pene er med på å skape et problem der folk syns synd på seg selv Anonymkode: b68ef...d61 Hmm? Synes ikke synd på noen som er "mindre pen" , men jeg synes det er synd at folk skal tenke sånn om seg selv
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #18 Skrevet 19. november 2016 10 minutter siden, Lilletrillebille skrev: Hmm? Synes ikke synd på noen som er "mindre pen" , men jeg synes det er synd at folk skal tenke sånn om seg selv Det er ikke synd at folk tenker slik om seg selv, da det ikke er synd å være mindre pen Anonymkode: b68ef...d61
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #19 Skrevet 19. november 2016 Jeg tenker det samme som deg. Jeg er veldig spinkel og mindre pen i den grad at jeg ser ut som en grå mus (kommunegrått hår, blek hud, ingen framtredende ansiktstrekk, lav). Pliktoppfyllende er jeg også, men noen "HEI HER ER JEG" personlighet har jeg absolutt ikke og tror derfor at jeg ikke blir ansatt. Jeg er bare 19 år, men har søkt etter sommerjobb og deltidsstilling ved siden av skolen siden jeg var 15 uten å få napp. Kanskje ikke alle er skapt til å jobbe i butikk/café/sykehjem? Anonymkode: e8a52...3dd
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #20 Skrevet 19. november 2016 2 timer siden, Herr Heftig skrev: Det finnes to type jobbsøkere. De som får jobb på 1/100, og de som får tilbud alle steder de søker. De som får tilbud alle steder de søker utgjør rundt 5% av befolkningen og er folk du skal passe deg for. Jeg har fått tilbud alle steder jeg søker så og si, utenom steder der jeg har vært totalt underkvallifisert. Hvorfor skal man passe seg for meg? Anonymkode: 01d12...d85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå