Gå til innhold

Kjæresten bruker brukte oppvaskhåndklær til matlaging!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når kjæresten min f.eks lager pizzadeig, så bruker han tørkehåndklær som har hengt på kjøkkenet i en uke og blitt brukt til å tørke stekepanner, kjeler osv etter oppvask, til å dekke over bakebollen. I dag bakte han, og la etterpå baksten på et oppvaskhåndkle som har blitt brukt til å tørke diverse oppvask i en ukes tid nå! Er jeg det eneste som synes dette er ekstremt uhygienisk?? 

Anonymkode: badf2...8ad

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke henge frem et reint hånkle som er til sånne ting som pizzadeigheving? Så slipper du problemet :)

• Liker 14
Skrevet

Jeg ville brukt et nytt og rent håndkle ja til å tørke av ting som blir vasket. 

• Liker 5
Gjest Catalina Culès
Skrevet

Det er også uhygenisk å bruke samme håndkle til oppvask i en uke.

Skrevet

Jeg bruker alltid helt rene kjøkkenhåndklær til sånt. Skifter også kjøkkenhåndklær minst annenhver dag. Håndklær som hadde hengt på kjøkkenet i ei uke ville jeg ikke ha tørket oppvask med heller.

• Liker 3
Skrevet

Brødet skal steke etterpå. Dette går nok fint.

Anonymkode: 16ec9...189

• Liker 14
Skrevet
4 minutter siden, Sirah skrev:

Kan du ikke henge frem et reint hånkle som er til sånne ting som pizzadeigheving? Så slipper du problemet :)

Kjøkkenet vårt er ikke så innmari stort, så ikke så vanskelig å finne et rent et i skuffen. 

2 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Det er også uhygenisk å bruke samme håndkle til oppvask i en uke.

Vi har oppvaskmaskin (som de fleste), så vi bruker relativt sjelden oppvaskhåndkle + at vi har ett til gryter og stekepanner, og et annet til andre ting (vinglass, tallerkner osv). Synes det er lite hensiktsmessig og miljøvennlig å kjøre vaskemaskina så ofte at det rettferdiggjør å bytte oppvaskhåndklær annenhver dag.

Skrevet

Det går nok bra....'

En av dere må bytte håndklær oftere...Problem solved.

• Liker 3
Skrevet

Si at Gladpack er bedre (plastfilm)

• Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når kjæresten min f.eks lager pizzadeig, så bruker han tørkehåndklær som har hengt på kjøkkenet i en uke og blitt brukt til å tørke stekepanner, kjeler osv etter oppvask, til å dekke over bakebollen. I dag bakte han, og la etterpå baksten på et oppvaskhåndkle som har blitt brukt til å tørke diverse oppvask i en ukes tid nå! Er jeg det eneste som synes dette er ekstremt uhygienisk?? 

Det mest uhygeniske med dette innlegget er faktisk at du bruker samme kjørlehåndduk en hel uke og til både glass og stekepanne. 

La kjæresten din få sine egne kjørlehåndklær til bakebolledekke. Og skift kjørlehånddukene minst annehver dag. Dere er nemlig like uhygeniske begge to. 

Anonymkode: 4f314...96d

• Liker 3
Skrevet

Er nok uansett mer hygienisk å bruke det over en deig som skal stekes etterpå enn ren oppvask som skal spises av.

Og antar at det som har blitt tørket med det er rent, så så veldig skittent kan det ikke ha vært.

Anonymkode: a55f9...660

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjøkkenet vårt er ikke så innmari stort, så ikke så vanskelig å finne et rent et i skuffen. 

Nei, men han klarer jo tydeligvis ikke å finne et nytt et på egenhånd, så da er det vel enklere at du bare henger frem et ekstra enn å gå å irritere deg over det?

Skrevet

Så kult. Baker han?

Anonymkode: 45950...bc0

• Liker 17
Skrevet

Synes hele gjengen her overreagerer. 

Anonymkode: 1c752...e96

• Liker 5
Skrevet

Ut i fra reaksjonene i denne tråden er jeg og samboer svært uhygieniske i kjøkkenhåndkleøyemed. :tongue: Erre så nøye da?

• Liker 6
Skrevet

Du får være glad han ikke bruker de brukte håndklærne i maten, jeg tror ikke de smaker så godt, nemlig. :P 

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker alltid rene håndklær til å legge over bakeboller osv, selv om jeg egentlig er usikker på hvorfor. Deigene jeg lager hever ikke så mye at deigen kommer borti håndkleet uansett. 

Utover det er jeg tydeligvis veldig uhygienisk. Vi bytter sjelden kjøkkenhåndkle oftere enn en gang i uken. Det må være hvis det har blitt brukt på gulvet eller har fått flekker. Det brukes jo bare til å tørke rene ting, så jeg ser ikke helt problemet med det. Det meste setter vi i oppvaskmaskinen. Det er omtrent bare stekepanner, jerngryter, kniver og krystall som vaskes opp for hånd. I løpet av en uke er det dermed ikke så mange ganger det faktisk er i bruk. Å bytte det annenhver dag høres altfor ofte ut etter vår bruk. For andre som evt vasker opp mye for hånd hver dag og/eller bruker håndkleet til andre ting også blir saken gjerne annerledes. 

• Liker 4
Skrevet

Heldige du som har en samboer som baker!  :icon_lol:

Anonymkode: 383f8...079

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...