Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på jakt etter en ny foundation da jeg føler at id bare minerals (som er det sminkemerket jeg "alltid" bruker) mineralfoundation matte blir litt for "kakete" nå om vinteren. Leter etter en flytende og har vurdert complexion rescue fra det merket.  Vurderte body shop bb krem også, men da huden min er litt "kresen", har både eksem og litt akne som gjør at jeg helst vil ha oljefri flytende foundation så tror jeg ikke det merket er noe for meg. Noen som har testet noen oljefri, alkohol og parfymefri foundationer som er bra? 

Lurer og på om noen har noen råd for arr på nesen. Det er overfladiske arr regner jeg med etter å ha vært litt for glad i  klemme ut hudormer. Bruker en oljefri hudkrem fra la roche posay og noen produkter fra Dermalogica.

:-)

Anonymkode: 3e662...03d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Er veldig glad i sminke så har testet maaaange fundationer. Jeg har "normal" hud med utbrudd i ny og ned, samt noe tørrere i T sonen om vinteren. Vil råde deg å holde deg unna BB kremer da jeg føler disse sitter litt dårligere/ er glatte. 

Vil gjerne anbefale to fundationer i to prisklasser. 

- Diorskin Nude Fluid Foundation ca 450kr
- Maybelline fit me

Skrevet

mot kratere på nesa bruker jeg tony moly egg pore primer og bb krem fra tony moly. Koreansk.

Anonymkode: 537d1...b59

Skrevet

Kanskje maybelline fit me hadde vært noe. Synes 400 kr er i overkant. 
Er den oljefri og parfymefri? irriterer meg at det er så vanskelig å finne ingredienslisten til maybelline produktene. :-)

Skrevet

Bobbie Brown. Syns nesten ikke at man har på seg sminke hvis du finner riktig farge.

Anonymkode: 4b5b5...1c6

• Liker 1
Skrevet

Liker den fra Chanel.  dekker godt uten at man merker at man har den på seg:)

Skrevet

Takk for tips, damer. :-) 

Jeg ønsker å finne noe litt rimeligere enn bare minerals produktene. Jeg synes de er veldig bra, men å betale 300 kr for noe som kun inneholder 30 ml når jeg kan finne noe rimeligere som kanskje er like bra vil være dumt. :-) Har brukt bareminerals fordi det er oljefritt, parfymefritt og generelt få ingredienser så det er mindre sannsynlighet å reagere. 

Hva bruker dere til huden? Jeg er tilhenger av at det enkleste er det beste. Huden min må ha oljefri produkter, og derfor er den kremen fra la roche posay bra, men føler Dermalogica peeling, og maske gjør det "lille ekstra". Pluss at jeg bruker en medisinks krem mot eksemen. 

Skrevet

Jeg har prøvd myyyye, og likte faktisk kjempegodt Maybelline fit me matte+poreless, kostet rundt hundrelappen, men tror jeg fant den på tilbud. Den dekker godt, sitter rimelig lenge, og ser overraskende naturlig ut. Pluss at fargen er fin! Har sensitiv hud selv, og kan fint bruke denne.

Skrevet

Vet du, da tror jeg kanskje jeg skal gi den en sjanse. :-D

Skrevet

Jeg har prøvd mange foundations, både dyre og billige. Og jeg har en hud som fort reagerer på sminke, dvs at hvis huden min ikke liker ingrediensene i sminken reagerer jeg veldig fort med urenheter og acne.

Av de billigste foundationene jeg har prøvd, synes jeg disse er best, og huden min reagerer ikke på de med urenheter:

- Lòreal True Match Lumi Cushion foundation

- Maybelline fit me matte & poreless

- Maybelline fit me

Må si av de 3, er faktisk cushion foundation til L`oreal favoritten til hverdags. Den gir en så fin finish. Men har ikke bra nok dekkevne hvis huden virkelig trenger full cover da. Men ettersom du har brukt Bare Minerals foundation tidligere, tenker jeg kanskje du vil like denne. Om sommeren bruker jeg gjerne Bare Minerals matte mineral foundation.

Men den absolutt beste foundation jeg har prøvd frem til nå er da ikke av de billigste, og det er Urban Decay Naked skin foundation, den gir super bra dekke uten at det blir unaturlig, holder lenge, og kaker seg ikke. Jeg får alltid komplimenter på huden min når jeg bruker denne.

Vet at også veldig mange elsker L`oreal True Match foundation, men denne har jeg ikke prøvd selv så kan ikke bedømme den, men utrolig mange sier at denne er en stor favoritt som slår de dyrere merkene. Verdt å teste ut.

Skrevet

Ok, takk. :-) Nå har jeg mange alternativ jeg kan teste ut. Inneholder noen av disse solfaktor forresten? 

Vurderer og å bytte ut hudpleie rutinen fra dette:

Rens: Dermalogica 

Toner: Multiactive Toner fra samme merket som ovenfor

Krem: La roche posay toleriaene fluid (kjøper fra feeluniqe) /dermalogica active moist. 

Peeling/ansiktsmaske fra Dermalogica 

til dette:

Rens: Aloe skumrens fra The Body shop og toner i samme serie

Krem: La roche posay toleriane fluid (denne er supergod) 

Noe sminke fra The body shop og maybelline. Blir jo rimeligere i lengden. :-)

Skulle gjerne blitt kvitt noen arr på nesen, noen sm sliter med det samme? Er og litt plaget med porer...
Men hørt at det eneste som fungerer er tålmodighet, en god peeling og være nøye med rens. 

Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, takk. :-) Nå har jeg mange alternativ jeg kan teste ut. Inneholder noen av disse solfaktor forresten? 

Vurderer og å bytte ut hudpleie rutinen fra dette:

Rens: Dermalogica 

Toner: Multiactive Toner fra samme merket som ovenfor

Krem: La roche posay toleriaene fluid (kjøper fra feeluniqe) /dermalogica active moist. 

Peeling/ansiktsmaske fra Dermalogica 

til dette:

Rens: Aloe skumrens fra The Body shop og toner i samme serie

Krem: La roche posay toleriane fluid (denne er supergod) 

Noe sminke fra The body shop og maybelline. Blir jo rimeligere i lengden. :-)

Skulle gjerne blitt kvitt noen arr på nesen, noen sm sliter med det samme? Er og litt plaget med porer...
Men hørt at det eneste som fungerer er tålmodighet, en god peeling og være nøye med rens. 

Hvis du skal være nøye med rens, og pleier å bruke bb-krem/foundation så må du ha en oljerens også. Skumrensen er ikke nok. 

Anonymkode: f8f62...86e

Skrevet

Det hender jeg bruker jojobaolje som en "prerens" før vanlig rens om jeg har på meg foundation. Bruker veldig sjelden foundation bare så det er sagt. :-)

Skrevet (endret)

Jeg sverger til MAC sin "face and body" foundation. Den er tynn og fuktighetsgivende, kan bygges opp for mer dekkelse etter behov. Noen dager bruker jeg bare ett lag rundt øynene uten at det syntes i resten av ansiktet. Konsistensen og dekkelsen av den blender seg veldig bra med hudfargen din enten det er sommer eller vinter. En god ting til er at den holder seg godt i regn, snø og svette!! :rodmer:

Nå ble jeg faktisk litt usikker på innholdet...

Endret av Eighth Planet
Skrevet

Takk for innspill. :-) Ja..det er jo egentlig innholdet jeg er mest opptatt av pga litt plager med eksem og akne. 
Det er litt slitsomt egentlig, fordi det gjør jo at det ikke er "bare bare" å gå inn i en butikk og plukke med seg en. 
Den må være oljefri, og uten alkohol og parfyme samt mineralolje... :P 

De jeg har vurdert til nå er egentlig maybelline fit me, men den inneholder alkohol da. Når det er sagt så er det jo alkohol i solkremen jeg bruker fra apoteket og jeg kan ikke akkurat si at jeg har merket noe spesielt til at jeg reagerer på det. 

Skrevet

Oi, her ser jeg en review fra Paulas choice som skriver at siden den inneholder alkohol i en så liten dose så er ikke det noe å være bekymret for. :D Jeg tror kanskje jeg blir å kjøpe denne. :D Tusen takk for tips alle.Ts

Skrevet

Complexion rescue fra BareMinerals er verdt å prøve, TS :) Hva med å stikke innom et parfymeri og spørre etter noen prøver så du får prøvd på huden din over noen dager? Den finnes i et bredt utvalg av nyanser, og den gir fukt. Det jeg liker godt med den er at den gir en så fin glød. Lett, til kanskje middels dekkevne hvis en legger flere lag. Den ser også fin og naturlig ut på. Har ikke opplevd å bli blank elle fet av denne. Huden ser bare fresh og fin ut. 

Skrevet

Min favoritt er Clinique anti blemish. Koster ca 250,- 

Skrevet

Har allerede en prøve på complexion rescue og er helt enig i at den er god. :-) Men jeg kunne tenke meg å teste ut maybelline sin. Kanskje er den også god. Takk for alle tips. Noen som har prøvd shampo fra The body shop? Plaget med fett hår og flass. Bruker fungoral, også i ansiktet da det er den type eksem jeg har. Har prøvd økologiske shampoer, men ender alltid opp med å føle at håret er helt strippet for fukt så da går jeg tilbake til sunsilk... Ønsker meg en hud og hodebunn i balanse. :-) 
Har brukt Dermalogica i flere år, men for å være ærlig så synes jeg La roche posay er like bra, pluss at de ikke bruker noen eteriske oljer som kan påvirke eksem og skape irritasjoner. Det virker som om huden min bare holder seg i sjakk, jeg oppnår liksom ikke "det lille ekstra". Har vært til hudlege og det var der jeg fikk fungoralen og den har fungert veldig bra så nå er fokuset mer på sorte prikker og porer, men må være noe snilt mot huden da jeg har litt sensitiv hud. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...