Gå til innhold

Hvorfor er det alltid svigermor som er gal?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig her på KG om gale eller problematiske svigermødre - å da er det ikke damens mor som er gal/problematisk, men mannens mor. Tåler ikke dagens unge damer å ta hensyn til eller svelge noen kameler for andre? Må dagens unge damer alltid ha rett og det siste ordet? Hva slags verden er det egentlig vi lever i med så mange superegoistiske unge damer? Å disse skal liksom oppdra kommende generasjon. Skremmende tanke. 

Bare så det er sagt, så har jeg ingen sønner, så jeg blir ikke den gale svigermoren :P

Anonymkode: 7c424...e2a

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Svigermor er en trussel. Hun er tross alt dama fyren elsker høyest.

Gjest KlippKlapp
Skrevet
2 minutter siden, O.G. skrev:

Du må ha møtt noen svært merkelige menn i ditt liv.

Skrevet

Helt enig med ts. 

Hvis man ikke klarer og ofre LITT for familiefreden, så synes jeg det minste man kan gjøre er å ligge lavt og heller ikke blande seg så mye. 

Anonymkode: 3d86e...9e6

• Liker 2
Skrevet

Det er vel heller de eldre damene som er egoistiske når de ikke klarer å gi slipp på sønnene sine.

Anonymkode: 5439a...e47

• Liker 13
Skrevet (endret)

Fordi svigermødre generelt er klin gale og burde vært sperret inne på gærnehjem alle som en. Ferdig snakka. :ironi: 

Endret av Salka
  • Liker 4
Skrevet

Det samme har jeg lurt på. Unge damer må føle svigermødre som en trussel. Heldigvis har jeg ingen sønner. :)

Anonymkode: 679fd...c7d

• Liker 1
Skrevet

Det komiske er at halvparten av disse kvinnene vil selv bli "den gale svigermoren" i fremtiden

Anonymkode: 4c442...748

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, KlippKlapp skrev:

Du må ha møtt noen svært merkelige menn i ditt liv.

Har det også.

Skrevet (endret)

Fordi det henger flest damer her kanskje? 

Endret av penny_
  • Liker 2
Skrevet
14 minutter siden, O.G. skrev:

Eller så er det motsatt, at hun ser dama til sønnen som en trussel mot rollen som den eneste viktige prioriteten i hans liv :fnise: 

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, Carrot skrev:

Eller så er det motsatt, at hun ser dama til sønnen som en trussel mot rollen som den eneste viktige prioriteten i hans liv :fnise: 

Eller begge deler.

Skrevet
Akkurat nå, O.G. skrev:

Eller begge deler.

mulig. :)

Skrevet
28 minutter siden, Carrot skrev:

Dette tenker jeg også ofte er svaret. 

• Liker 1
Skrevet
14 minutter siden, Strawberry Fields skrev:

Dette tenker jeg også ofte er svaret. 

Er det svaret på at det alltid er svigermor som er gal?:klo:

• Liker 1
Skrevet

Hun er senil.

Anonymkode: 6d3b2...ad6

• Liker 1
Skrevet

"En sønn er en sønn til han han finner sin viv. En datter er en datter hele sitt liv" var det noen som sa. Og det var sikkert ikke bare fordi det rimte.

Jeg tenker at det handler om noe så primitivt som markering av revir, og behov for å være 1. dame. Så ser de ikke at de betrakter egen mor med andre øyne.

Og det er faktisk ganske morsomt at omtrent halvparten av dem sannsynligvis vil ha dette behovet senere også, men DA er det svigerdattera som det er noe galt med. :nigo:

• Liker 7
Skrevet

Fordi svigermor i mitt tilfelle faktisk er gal, og min egen mor, altså mannens svigermor er ikke helt i vater hun heller. 

Anonymkode: 65f67...8c8

• Liker 2
Skrevet

Fordi svigermor alltid mener at hun vet best for barnet sitt og bruker sine egne mål på hva som er barnets beste. Derfor er ingen andre enn hun selv god nok for barnet hennes og behandles med evig skepsis. 

Anonymkode: 5546c...10a

• Liker 6
Skrevet

*alle andre behandles med evig skepsis..

Anonymkode: 5546c...10a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...