AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #81 Skrevet 12. mai 2017 Hvilken forfatter var det? Anonymkode: d673c...254 1
Drizzt Skrevet 12. mai 2017 #82 Skrevet 12. mai 2017 Så hvem er disse tre kjente ansiktene fra Oslos kulturliv? 1
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #83 Skrevet 12. mai 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt ufattelig at de ble frikjent. Hvordan kan det være tvil når hun var slått ut av dop og alkohol??? Anonymkode: 4bcc3...daa 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt enig Anonymkode: cdd20...609 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt hårreisende at de ikke var overbevist om at det ikke var ufrivillig. Det kom visstnok klart fram av bildene? Anonymkode: eda36...4f6 4 timer siden, Den Lille Heksa skrev: Ja her er det altså fritt frem for å dope ned og gjengvoldta, om noen skulle ha drømt om det liksom. For dømt blir man iallefall ikke. Lurer på hva utfallet hadde blitt om det var en mann de hadde voldtatt. Igjen ser vi folk uttale seg uten å kjenne til saken. Hvem av dere var i rettssalen under saken og hørte forklaringene og bevisførselen? Mediene fremstiller dette veldig ensidig. Man skal være forsiktig med å uttale seg uten å faktisk ha vært og hørt på det som ble sagt i retten og ikke minst det som ble lagt frem av bevis. Heldgivis har vi et rettssystem i Norge som sikrer rettsikkerheten til sine borgere. Beviskravene er strenge, og det må de være. De ble dømt til erstatning fordi her er beviskravene mindre. Jeg er veldig uenig i at det skal være forskjellig beviskrav, men sånn er engang reglene, og derfor er det mulig å bli frikjent, men likevel må betale erstatning. Anonymkode: b8ec5...f3e
AnonymBruker Skrevet 12. mai 2017 #84 Skrevet 12. mai 2017 På 21.11.2016 den 13.28, AnonymBruker skrev: I hemsedalsaken ble voldtektsmennene frikjent, til tross for at bevisene for skyld var overveldende. La oss håpe at dette ikke gjentar seg. Anonymkode: fbb2a...249 Nei, bevisene for at det var voldtekt var ikke overveldende, og derfor ble de heller ikke dømt for det. Anonymkode: e6f58...a71 1
Tyrk40 Skrevet 12. mai 2017 #85 Skrevet 12. mai 2017 På 19.11.2016 den 16.13, AnonymBruker skrev: En anerkjent prisvinnende norsk forfatter er tiltalt for gruppevoldtekt. Sammen med en redaktør og en tredje person voldtok de en sovende kvinne etter tur. Svina filmet overgrepene og har dermed selv sørger for beviser i saken. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/krim/forfatter-og-redaktoer-tiltalt-for-voldtekt/a/23851219/ Anonymkode: baf60...ee7 Ja,de fortjener å bli hengt ut spør du meg..Med fullt navn,men er nok ikke så vanskelig å finne ut hvem de er om en legger litt jobb i det....MEN HALLOOOO!!!... Overgrepet skjedde i mars ifjor,og saken er 'berammet' neste år..Dvs.tilsammen over to år,og når det går over to år fra en hendelse til dom så får jo gjerningsmann som regel rabatt p.ga. retten har brukt 'for lang tid'......Kansje noen høytstående frimurere(var jo en 'annerkjent' forfatter som var gjerningsmann,og har sikkert masse kontakter oppover systemet)...som har gjort at det skal bli sånn...At det skal gå laaaaang tid,og gjerningsmann dermed får rabatt...I mellomtiden må offeret lide...føler virkelig med henne... 1
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #86 Skrevet 13. mai 2017 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen ser vi folk uttale seg uten å kjenne til saken. Hvem av dere var i rettssalen under saken og hørte forklaringene og bevisførselen? Mediene fremstiller dette veldig ensidig. Man skal være forsiktig med å uttale seg uten å faktisk ha vært og hørt på det som ble sagt i retten og ikke minst det som ble lagt frem av bevis. Heldgivis har vi et rettssystem i Norge som sikrer rettsikkerheten til sine borgere. Beviskravene er strenge, og det må de være. De ble dømt til erstatning fordi her er beviskravene mindre. Jeg er veldig uenig i at det skal være forskjellig beviskrav, men sånn er engang reglene, og derfor er det mulig å bli frikjent, men likevel må betale erstatning. Anonymkode: b8ec5...f3e Ja det er fascinerende å se hvordan saueflokken gang på gang er både sjokkerte og skråsikre, til tross for manglende innsikt i de aktuelle sakene.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #87 Skrevet 13. mai 2017 Ikke noe nytt at voldtektsmenn går fritt i Norge. Velkommen etter. Norge blir jo til og med anbefalt av pedofile (http://www.vg.no/spesial/2015/nedlasterne/) som et land hvor det er trygt og relativt ufarlig å være overgriper. Anonymkode: b331f...96a 3
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #88 Skrevet 13. mai 2017 6 timer siden, AnonymBruker skrev: Igjen ser vi folk uttale seg uten å kjenne til saken. Hvem av dere var i rettssalen under saken og hørte forklaringene og bevisførselen? Mediene fremstiller dette veldig ensidig. Man skal være forsiktig med å uttale seg uten å faktisk ha vært og hørt på det som ble sagt i retten og ikke minst det som ble lagt frem av bevis. Heldgivis har vi et rettssystem i Norge som sikrer rettsikkerheten til sine borgere. Beviskravene er strenge, og det må de være. De ble dømt til erstatning fordi her er beviskravene mindre. Jeg er veldig uenig i at det skal være forskjellig beviskrav, men sånn er engang reglene, og derfor er det mulig å bli frikjent, men likevel må betale erstatning. Anonymkode: b8ec5...f3e Hvor sikkert er den rettsikkerheten når Norge anbefales som land å begå overgrep? For meg er det to motsetninger. Å bli anbefalt som land å begå overgrep høres liksom ikke helt ut som et land som sikrer rettssikkerheten til sine borgere, mer de kriminelle.http://www.vg.no/spesial/2015/nedlasterne/ Anonymkode: b331f...96a 2
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #89 Skrevet 13. mai 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor sikkert er den rettsikkerheten når Norge anbefales som land å begå overgrep? For meg er det to motsetninger. Å bli anbefalt som land å begå overgrep høres liksom ikke helt ut som et land som sikrer rettssikkerheten til sine borgere, mer de kriminelle.http://www.vg.no/spesial/2015/nedlasterne/ Anonymkode: b331f...96a En bruker skriver at soningsforholdene i Norge er gode? Svakt grunnlag å basere argumentasjonen sin på i så fall.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #90 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, herzeleid skrev: En bruker skriver at soningsforholdene i Norge er gode? Svakt grunnlag å basere argumentasjonen sin på i så fall. Det kalles ett eksempel. Du legger ikke ved 27474827 kilder ved dine uttalelser heller. Noe mer? Anonymkode: b331f...96a 2
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #91 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det kalles ett eksempel. En anekdote som ikke beviser noe spesielt med andre ord. Svakt. Sitat Du legger ikke ved 27474827 kilder ved dine uttalelser heller. Noe mer? Anonymkode: b331f...96a Nei, men mange vil gjerne legge ved kilder som inneholder noen form for statistikk som underbygger påstanden. De fleste forstår nok at anekdoter er dårlige bevis for påstander, og de fleste er heldigvis oppegående nok til å ikke basere sin rettsoppfatning på hva de leser at en tilfeldig fyr har skrevet om norske soningsforhold på nettet
Gjest NotNaomi Skrevet 13. mai 2017 #92 Skrevet 13. mai 2017 For noen ekle svin,uansett frikjent eller ei. Bruke ei dame på den måten og fotografere det. Æsj,for noen drittsekker. Ikke at penger vil hjelpe så mye for dama,men godt de ihvertfall ble idømt erstatning. Håper alle får vite hvem de er.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #93 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, herzeleid skrev: En anekdote som ikke beviser noe spesielt med andre ord. Svakt. Nei, men mange vil gjerne legge ved kilder som inneholder noen form for statistikk som underbygger påstanden. De fleste forstår nok at anekdoter er dårlige bevis for påstander, og de fleste er heldigvis oppegående nok til å ikke basere sin rettsoppfatning på hva de leser at en tilfeldig fyr har skrevet om norske soningsforhold på nettet Det gjør jeg ikke heller. Søkt. Anonymkode: b331f...96a
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #94 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det gjør jeg ikke heller. Søkt. Anonymkode: b331f...96a Sitat Hvor sikkert er den rettsikkerheten når Norge anbefales som land å begå overgrep? For meg er det to motsetninger. Å bli anbefalt som land å begå overgrep høres liksom ikke helt ut som et land som sikrer rettssikkerheten til sine borgere, mer de kriminelle.http://www.vg.no/spesial/2015/nedlasterne/ Anonymkode: b331f...96a Da virker det ikke som du er enig med deg selv
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #95 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, herzeleid skrev: Da virker det ikke som du er enig med deg selv Hvor står det at dette er det eneste jeg legger til grunnlag for hva jeg mener? Anonymkode: b331f...96a
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #96 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor står det at dette er det eneste jeg legger til grunnlag for hva jeg mener? Anonymkode: b331f...96a Du skriver at det er to motsetninger, med andre ord at det ene utelukker det andre. Med andre ord skriver du rett ut at det en tilfeldig fyr påstår på nettet for din del medfører at rettssikkerheten er fraværende. Sitat Hvor sikkert er den rettsikkerheten når Norge anbefales som land å begå overgrep? For meg er det to motsetninger. Å bli anbefalt som land å begå overgrep høres liksom ikke helt ut som et land som sikrer rettssikkerheten til sine borgere, mer de kriminelle.http://www.vg.no/spesial/2015/nedlasterne/ Anonymkode: b331f...96a
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #97 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, herzeleid skrev: Du skriver at det er to motsetninger, med andre ord at det ene utelukker det andre. Med andre ord skriver du rett ut at det en tilfeldig fyr påstår på nettet for din del medfører at rettssikkerheten er fraværende. Niks. Jeg kommenterte en uttalelse med en annen uttalelse. Vis meg hvor jeg skriver at rettsikkerheten i Norge er fraværende. Anonymkode: b331f...96a
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #98 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Niks. Jeg kommenterte en uttalelse med en annen uttalelse. Vis meg hvor jeg skriver at rettsikkerheten i Norge er fraværende. Anonymkode: b331f...96a Mulig du ikke forstår betydningen av det du selv skriver, men når du skriver at anekdoten din og rettssikkerheten er to motsetninger medfører det at det ene utelukker det andre. Mulig det ikke var det du egentlig prøvde å si, derfor jeg påpekte det i utgangspunktet.
AnonymBruker Skrevet 13. mai 2017 #99 Skrevet 13. mai 2017 1 time siden, herzeleid skrev: Mulig du ikke forstår betydningen av det du selv skriver, men når du skriver at anekdoten din og rettssikkerheten er to motsetninger medfører det at det ene utelukker det andre. Mulig det ikke var det du egentlig prøvde å si, derfor jeg påpekte det i utgangspunktet. Niks, stilte ett spørsmål til den ABs uttalelse. Så igjen, hvis meg hvor jeg sier rettsikkerheten i Norge er fraværende. Anonymkode: b331f...96a
herzeleid Skrevet 13. mai 2017 #100 Skrevet 13. mai 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Niks, stilte ett spørsmål til den ABs uttalelse. Så igjen, hvis meg hvor jeg sier rettsikkerheten i Norge er fraværende. Anonymkode: b331f...96a Beklager, jeg kan ikke hjelpe deg mer når du ikke forstår det etter å ha fått det forklart to ganger. Regner med du egentlig prøvde å få frem noe annet. Sånt skjer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå