AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 I fjor på denne tiden av året mistet jeg jobben min. Dette på grunn av at arbeidsgiveren min mistenkte meg for noe som jeg ikke hadde gjort. Jeg har tidligere slitt med angst, og det at jeg mistet jobben og plutselig stod uten noe som helst gjorde at angsten sakte, men sikkert kom tilbake. Økonomien ble mye vanskeligere, noe som ikke akkurat gjorde meg mindre stressa. Jeg var heldig og fikk meg en liten helgestilling etter noen måneder som arbeidsledig og har fortsatt denne stillingen. Problemet mitt er at jeg har fått veldig angst for å søke jobber. Jeg kan jo ikke leve på en 15 % stilling. Får selvfølgelig dagpenger fra nav i tillegg, men det dekker jo bare faste utgifter. Før jeg i det hele tatt har søkt på en jobb sitter jeg å ser for meg alt som kan galt. At jeg ikke klarer jobben, at jeg kommer til å treffe på min tidligere arbeidsgiver, at jeg ikke kommer til å bli likt, eller rett og slett det at hjernen min ikke kommer til å takle alt det stresset med å ha en høy stilling igjen.. Det er bare absolutt alt som går an å tenke på en gang. I tillegg så føler jeg at jeg ikke klarer å skrive en skikkelig søknad. Jeg føler det jeg skriver blir teit og at folk kommer til å tro at det er en 16-åring som har skrevet den (jeg er 28). Jeg vet på en måte innerst inne at det aller meste sitter i hodet mitt, men det er vanskelig å slippe taket. Nå som det nærmer seg jul så tenker jeg jo ekstra mye på alt dette. Jeg er redd for at jeg ikke kommer til å ha råd til julegaver, jeg begynner å tenke på min familie som sikkert er skuffet over meg og jeg syns det er ekstra vanskelig på grunn av at alle andre rundt meg gleder seg sånn til jul. Igrunnen så har jeg bare lyst til å reise bort, men har jo ikke råd til det heller. Føler meg rett og slett fanget i min egen leilighet, uten mulighet til å gjøre mye annet enn å sitte her på grunn av dårlig råd og angst. Dette ble bare rot, og vet egentlig ikke hva jeg vil frem til. Noen som har vært i samme situasjon og som kanskje har noen råd? Jeg vet at jeg på langt nær er den eneste som har det sånn i julen, og at det er mange som har det mye verre, men det betyr vel ikke at jeg ikke kan være trist. -J28 Anonymkode: 2dc98...893
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Du er ikke alene, det skal du vite Jeg mistet også jobben på denne tiden i fjor. Pga nedbemanning måtte jeg pakke sammen å gå. Klart det tærer på psyken å gå hjemme. Selv søker jeg jobber, men får avslag på avslag. Ikke kjekt i det hele tatt, og noen ganger har jeg mest lyst å bare gi opp. Grine, grave meg ned og bare rømme fra alt. Tenker mye på hvordan jeg skal klare meg. Har hus og bil, og hva skjer om jeg må selge det jeg har for å klare meg?? Hva vil folk rundt meg si osv? Tankene er mange, men vi må ikke gi opp. Det er lett å si, men så lenge vi kjemper på, så vil det alltid ordne seg til slutt. Julen nærmer seg, og jeg har samme tanker som deg om den. Gleder meg ikke i det hele tatt, og kommer ikke til å gjøre noe stor utav det. Gavene i år blir også moderate pga økonomien, men det får heller gå. Men, det er lov å kjenne på trisheten og for min egen del ensomheten. Har ikke stor familie og heller ikke mange venner, så det kan blir trist og leit til tider. Men, vi får holde motet oppe begge to. Plutselig er det vår og nye dører åpner seg Anonymkode: f3943...6e0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå