AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Hei! Jeg sitter å tenker på julebord med jobben.. som starter om 2t. Jeg har virkelig ikke lyst lenger, fordi jeg har angst for hele opplegget ettersom butikken min(1/10) kommer senere enn meg, og jeg kjenner såvidt de andre, fra de andre butikkene. Litt sosial -angst, rett og slett . Ifjor var virkelig så kjipt, for jeg prøvde faktisk å bli kjent med flere fra andre butikker, enn bare min butikk. men det ble klynger og grupperinger, og jeg følte meg ekstremt utilpass. Ingen hadde spesielt stor interesse for meg heller, følte jeg, Kollegaen min kommer 30 min senere enn meg, og jeg aner ikke hvem jeg skal "være med" , eller hvem jeg skal sette meg ned meg ved spiaebordet. og kjolen jeg trodde skulle se jævlig fin ut på meg uansett, ser helt grusom ut i sittende stilling. Får helt angst av hva de andre vil tenke når de ser magen titte fram, selv når jeg ikke har spist. De andre kjolene mine er Ok, men jeg brukte den fineste på julebord ifjor, og det blir ikke like moro da jeg så fram til å vise meg frem i den nye kjolen ! ...og fordi jeg stresser har jeg pådratt meg hodepine. Hva skal jeg gjøre? Jeg er så fortvila at jeg vil avlyse hele julebordet. Anonymkode: 0cb1d...1c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Kan du ikke bare møte opp samtidig med kollegaen din som kommer 30 min senere? Det kommer til å gå bra Kos deg på julebord Anonymkode: 8264b...988 6
Hulderen Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Bruk den fineste kjolen i år også. ingen husker hva du hadde på i fjor. Ikke avlys. Dra dit. blir det for ille kan du stikke av, men da har du i hvert fall forsøkt! 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Ps Bruk den kjolen som du trives best i Ingen husker hvilke kjoler de andre hadde i fjor Anonymkode: 8264b...988 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kan du ikke bare møte opp samtidig med kollegaen din som kommer 30 min senere? Det kommer til å gå bra Kos deg på julebord Anonymkode: 8264b...988 Dørene lukkes kl 18:03, og siden jeg ikke står på "kommer senere lista" hos vaktene så tviler jeg på at jeg får komme inn...😕 Hun er vel framme kl 18:30. Rett og slett fordi jun stenger butikken kl 18:00. Men hva skal jeg ha på meg? Føler meg ikke fin i noe, og det er det som trekker meg mest ned akkurat nå. Prøvd alt i klesskapet mitt, men ingenting funker:( ts Anonymkode: 0cb1d...1c2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dørene lukkes kl 18:03, og siden jeg ikke står på "kommer senere lista" hos vaktene så tviler jeg på at jeg får komme inn...😕 Hun er vel framme kl 18:30. Rett og slett fordi jun stenger butikken kl 18:00. Men hva skal jeg ha på meg? Føler meg ikke fin i noe, og det er det som trekker meg mest ned akkurat nå. Prøvd alt i klesskapet mitt, men ingenting funker:( ts Anonymkode: 0cb1d...1c2 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg sitter å tenker på julebord med jobben.. som starter om 2t. Jeg har virkelig ikke lyst lenger, fordi jeg har angst for hele opplegget ettersom butikken min(1/10) kommer senere enn meg, og jeg kjenner såvidt de andre, fra de andre butikkene. Litt sosial -angst, rett og slett . Ifjor var virkelig så kjipt, for jeg prøvde faktisk å bli kjent med flere fra andre butikker, enn bare min butikk. men det ble klynger og grupperinger, og jeg følte meg ekstremt utilpass. Ingen hadde spesielt stor interesse for meg heller, følte jeg, Kollegaen min kommer 30 min senere enn meg, og jeg aner ikke hvem jeg skal "være med" , eller hvem jeg skal sette meg ned meg ved spiaebordet. og kjolen jeg trodde skulle se jævlig fin ut på meg uansett, ser helt grusom ut i sittende stilling. Får helt angst av hva de andre vil tenke når de ser magen titte fram, selv når jeg ikke har spist. De andre kjolene mine er Ok, men jeg brukte den fineste på julebord ifjor, og det blir ikke like moro da jeg så fram til å vise meg frem i den nye kjolen ! ...og fordi jeg stresser har jeg pådratt meg hodepine. Hva skal jeg gjøre? Jeg er så fortvila at jeg vil avlyse hele julebordet. Anonymkode: 0cb1d...1c2 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dørene lukkes kl 18:03, og siden jeg ikke står på "kommer senere lista" hos vaktene så tviler jeg på at jeg får komme inn...😕 Hun er vel framme kl 18:30. Rett og slett fordi jun stenger butikken kl 18:00. Men hva skal jeg ha på meg? Føler meg ikke fin i noe, og det er det som trekker meg mest ned akkurat nå. Prøvd alt i klesskapet mitt, men ingenting funker:( ts Anonymkode: 0cb1d...1c2 Putt i deg noe. Nå! Om du ikke har spist noenting i dag, og stresser som en gal, så er det ingenting som passer. Alt blir feil. Du vil gråte, du er sliten, du er oppgitt og ingenting er ok. Så putt i deg litt. Legg deg 10 minutter på sofaen. Så tar du på deg en kjøle, finner frem et par sko og drar på julebord. Blir det alt for galt så bare stikker du hjem, men da har du prøvd. Anonymkode: 8c050...08d 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å komme aller først jeg heller, men jeg hadde forsøkt å få de 30 minuttene til å gå på et vis. Hadde jeg opplevd at det var ingen å prate med (og det er det sjeldent for min del, jeg er meget lite sosialt anlagt, så ville jeg brukt ekstra lang tid på do, brent opp et par minutter ekstra på å sminke meg, knottet på mobilen eller bare vandret hvileløst rundt. Jeg har erfaring innen dette, tro meg. Men det er bare 30 minutter, så det er overlevbart. Kjolen driter du i, ingen husker hva folk har på seg uansett. Gå på det julebordet du, du kommer til å kose deg etter at de innledende 30 minuttene er overstått. Anonymkode: 258f9...2bf 1
SunnivaOslo Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Dørene lukkes kl 18:03, og siden jeg ikke står på "kommer senere lista" hos vaktene så tviler jeg på at jeg får komme inn...😕 Hun er vel framme kl 18:30. Rett og slett fordi jun stenger butikken kl 18:00. Men hva skal jeg ha på meg? Føler meg ikke fin i noe, og det er det som trekker meg mest ned akkurat nå. Prøvd alt i klesskapet mitt, men ingenting funker:( ts Anonymkode: 0cb1d...1c2 Du føler deg ikke fin pga dine negative følelser og tanker rundt dette gjør at alt føles dritt,og kjolen er dritt. Det er bare prosisjering av dine følelser,rett og slett psykologisk. Kom litt tidligere og finn deg en plass så slipper du å måtte tenke over hvem du skal sitte med. Vær frempå med de som sitter nærmest. Se dem i øynene,smil,strekk ut hånda og si "Hei, (navnet ditt ),spør hvilken butikk de jobber i osv. De første 30min blir fort "brukt opp"på å småsnakke og hilse. Så kommer kollegaen din og du sosialisere deg med henne😊
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 Skjønner den følelsen. Det er utrolig ubehagelig når du ikke kjenner noen og du ikke vet hvor du skal gjøre av deg. Å spørre folk "kan jeg sitte her?" er grusomt og jeg får helt flashback fra ungdomsskolen, da jeg ikke hadde venner. Men jeg synes du skal dra og prøve. Blir det for ille, så drar du igjen. Blir folk nysgjerrig og spør på jobben, så si du følte deg dårlig. Anonymkode: 6d308...536
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 1 time siden, SunnivaOslo skrev: Du føler deg ikke fin pga dine negative følelser og tanker rundt dette gjør at alt føles dritt,og kjolen er dritt. Det er bare prosisjering av dine følelser,rett og slett psykologisk. Kom litt tidligere og finn deg en plass så slipper du å måtte tenke over hvem du skal sitte med. Vær frempå med de som sitter nærmest. Se dem i øynene,smil,strekk ut hånda og si "Hei, (navnet ditt ),spør hvilken butikk de jobber i osv. De første 30min blir fort "brukt opp"på å småsnakke og hilse. Så kommer kollegaen din og du sosialisere deg med henne😊 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner den følelsen. Det er utrolig ubehagelig når du ikke kjenner noen og du ikke vet hvor du skal gjøre av deg. Å spørre folk "kan jeg sitte her?" er grusomt og jeg får helt flashback fra ungdomsskolen, da jeg ikke hadde venner. Men jeg synes du skal dra og prøve. Blir det for ille, så drar du igjen. Blir folk nysgjerrig og spør på jobben, så si du følte deg dårlig. Anonymkode: 6d308...536 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde ikke følt meg komfortabel med å komme aller først jeg heller, men jeg hadde forsøkt å få de 30 minuttene til å gå på et vis. Hadde jeg opplevd at det var ingen å prate med (og det er det sjeldent for min del, jeg er meget lite sosialt anlagt, så ville jeg brukt ekstra lang tid på do, brent opp et par minutter ekstra på å sminke meg, knottet på mobilen eller bare vandret hvileløst rundt. Jeg har erfaring innen dette, tro meg. Men det er bare 30 minutter, så det er overlevbart. Kjolen driter du i, ingen husker hva folk har på seg uansett. Gå på det julebordet du, du kommer til å kose deg etter at de innledende 30 minuttene er overstått. Anonymkode: 258f9...2bf Da er jeg utenfor døra og på vei til julebordet, ble fjorårets julekjole. Jeg er så nervøs akkurat nå. Forhåpentligvis går jeg så i panic at alt bare ordner seg av seg selv, for det har skjedd før. Jeg blir så nervøs at jeg sparker meg selv ubevisst i rumpa og står der å plutselig prater med noen, for frykten for at alle ser at jeg er alene er større enn følelsen. Håper virkelig at det er lettere enn jeg tror. Hvis ikke så blir jeg så flau og ute av meg at det blir tidenes vonde minne. Tips til gode setninger å innlede med? Om alle er stående å prate på gulvet, og ikke satt seg enda? Burde jeg gå rundt å se etter de mest kjente ansiktene eller de første jeg kommer over? Hva gjør jeg om alle allerede har satt seg og det nesten ikke mulig å se en ledig plass? Er litt senere ute enn tenkt, men tror jeg rekker å være der 17:45 i hvert fall. Anonymkode: 0cb1d...1c2
tdm900 Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da er jeg utenfor døra og på vei til julebordet, ble fjorårets julekjole. Jeg er så nervøs akkurat nå. Forhåpentligvis går jeg så i panic at alt bare ordner seg av seg selv, for det har skjedd før. Jeg blir så nervøs at jeg sparker meg selv ubevisst i rumpa og står der å plutselig prater med noen, for frykten for at alle ser at jeg er alene er større enn følelsen. Håper virkelig at det er lettere enn jeg tror. Hvis ikke så blir jeg så flau og ute av meg at det blir tidenes vonde minne. Tips til gode setninger å innlede med? Om alle er stående å prate på gulvet, og ikke satt seg enda? Burde jeg gå rundt å se etter de mest kjente ansiktene eller de første jeg kommer over? Hva gjør jeg om alle allerede har satt seg og det nesten ikke mulig å se en ledig plass? Er litt senere ute enn tenkt, men tror jeg rekker å være der 17:45 i hvert fall. Anonymkode: 0cb1d...1c2 Kos deg. Dette går nok bra😉
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå