Gå til innhold

Egguthenting

Felixa

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skal ta ut egg på mandag, (gruer meg :( ) Er det noen her som kan fortelle meg litt hva som skjer, vet det jo i grove trekk, men synes jeg har fått dårlig informasjon. Er det vondt??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykke til på mandag! :tommelsmil:

Håper de finner mange flotte egg.

Nå vet jeg ikke hvor du skal ha forsøket ditt,

men jeg kan jo fortelle hvordan mitt var.

Det er litt forskjellige rutiner fra sykehus til sykehus.

Jeg var på St. Olav i Trondheim.

Der kan man velge mellom akupunktur eller medisiner som smerte lindring. Jeg har valgt "dop" de siste gangene. En time før jeg skulle ha uttaket tok jeg 3 beroligende og smertestillende tabletter.

Når vi kommer til sykehuset så fikk vi først se på sædprøven til mannen. En sykepleier satte veneflonen i hånden min og så ble vi kalt inn på behandlingsrommet. I Trondheim får mannen være med hele tiden, det vet jeg de ikke får lov til alle andre steder. Opp i stolen og bena inn i bøylene. En sykepleier setter et morfin preparat intravenøst. Akkurat det syntes jeg er kjempe ekkelt, tror jeg reagerer litt på det for jeg blir veldig svimmel og kvalm. Men det er veldig forskjellig. Så begynner de å vaske grundig neden til før det ble satt lokalbedøvelse inne i veggene i skjeden. Litt vondt og ubehagelig, men når selve uttaket startet så kjennte jeg ingenting. Da var det mer merkelig, for du kjenner at de romsterer rundt der nede. Men det er mer ubehagelig ikke vondt. Etter at de er ferdig med å ta ut eggene, så blir man trillet over til overvåkningen. Der måtte jeg ligge i ca. 30 min før vi kunne dra ut. Når bedøvelsen slutter å virke, så er man temmelig øm og mørbanket i magen et par dager.

Du kan også titte i dagboken min.

Første forsøket starter fra side 2-3 og det siste forsøket rundt side 30 tror jeg.

Lykke til igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...