AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg velger å publisere denne under skråblikk i stedet for under kropp og helse, fordi det er et skråblikk. De eldre blir diagnosert med noen nye type sykdommer og gudene vet hva. Denne sykdommen er visstnok utbredt for noen. Jeg kom da til å tenke på en ting. De ble foret med tobakk som små, de fikk dette gratis til tider og på den tiden var ikke det kjent for å gjøre noen skade i mot noe eller noen, men etter noen år så ble det kjent at det var skadelig og dødelig. Synd, men sant. Da kom jeg til å tenke på noen av oss. Hva med ekstra tyggisene vi tygger, smågodtet vi dytter i oss og redbullene vi drikker. Hva slags sykdommer får vi om 30 år? For hvem skulle tro at extra tyggis trolig er ansett som skadelig om 30 år, og det samme er alt smågodtet og energi-drikkene. Men for oss så er det ikke farlig nå for tiden. Hvorfor er kommer ikke helsenorge folk i forkjøpet på dette? Lærte de ingenting av hva tobakk kan gjøre med folks helser? Anonymkode: 5ff15...878
linsejesus Skrevet 20. november 2016 #2 Skrevet 20. november 2016 Men hvordan skal man vurdere hva man i fremtiden kommer til å finne ut er skadelig? Tilsetningsstoffer i mat må jo gjennom en drøss tester før de godkjennes. Jeg antar at testene er både strengere og bedre nå enn på femtitallet, da man reklamerte med at tobakk skulle hjelpe for astma osv.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #3 Skrevet 20. november 2016 10 timer siden, linsejesus skrev: Men hvordan skal man vurdere hva man i fremtiden kommer til å finne ut er skadelig? Tilsetningsstoffer i mat må jo gjennom en drøss tester før de godkjennes. Jeg antar at testene er både strengere og bedre nå enn på femtitallet, da man reklamerte med at tobakk skulle hjelpe for astma osv. Jeg vet ikke hvordan man vurderer det, men det er bare en logisk tanke som slo meg. Tyggis og redbull blir ikke fremstilt som farlig, det ble heller ikke tobakk. Det kunne jo vært det samme prinsippet. Det kan være sånn at tyggis kan være like skadelig som tobakk om 30 år, bare at det er skadelig for noe annet. Tilsetningsstoffer i tyggisen eller hva nå folk maser om i disse dager... (hva enn det egentlig er). Anonymkode: 5ff15...878
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå