AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg er medlem av en Facebookgruppe som ble opprettet da kommunen truet med å legge ned en bygning. I starten engasjerte det meg, men merker at det begynner å bli for dumt. Massesuggesjon et cetera. For det første, postes det ting hele tiden. Aner ikke hvordan jeg skrur det av, men får varsler og det dukker opp i nyhetsfeeden på førstesiden. For det andre, så er det som postes teit. Det er idiotiske argumenter, søkelys på feil ting, fokus på feil ting, og det er så mye teit de finner på. Nesten så jeg håper at bygningen blir nedlagt, fordi folkene som vil at det ikke skal skje irriterer meg. Jeg kan selvsagt ikke skrive det i gruppen, da blir jeg vel halshugget omtrent. Men det er så utrolig teit, og søkt! Utelukkende følelsesbasert, ikke fornuftsbasert. For det tredje, kommer det personangrep på de som truer med å legge ned eller støtter forslaget. Det påstås at enkelte har diverse psykiske lidelser. Stygge greier å lese... For det fjerde er et et par stykker der inne som utnytter dette til det fulle, bare for å komme i avisa sjøl. Kvalmt. Pr-kåte som ingen andre, det er så tydelig. Og kjempeflaut. De har gjort endel greier som jeg ikke kan utdype (ønsker ikke å henge ut noen, i tilfelle de kjennes igjen), men det er bare kjempe, kjempeflaut. Jeg får vondt inni meg. Tanken er god og alt det der. For det femte så ignorerer de alle som ikke er en del av "kjernen", de fleste som er imot nedleggelsen av dette bygget er tilflyttere som ikke har noen tilknytning til bygget i det hele tatt - utover det at de ønsker luksus. Kommunen ønsker å spare penger ved å kutte ned på luksus, noe som i og for seg er relativt fornuftig hvis man tenker litt etter. La oss si at de "vinner saken", og denne luksusen blir bevart - så må kommunen kutte ned på andre ting. F.eks eldreomsorg. Men det er greit, så lenge vi får ha luksusen vår. Hvis noen andre enn de som har dannet seg en liten gruppe på 5-10 stk kommenterer noe, eller kommer med forslag, blir det i 99% av tilfellene ignorert. Er ikke bra nok. Ikke interessant. Bare kjernen har lov til å komme med forslag (og samle på likes). Dette var bare den gruppen JEG er medlem i (for syns skyld), jeg ønsker å høre om gruppen DU er medlem i, som irriterer deg! Det er det denne tråden skal handle om, grupper du føler du må være medlem i, men som irriterer deg. Og hvorfor. Ønsker ikke å diskutere denne enkelte gruppen jeg nevnte som eksempel. Skriv gjerne punktvis, du også. Anonymkode: 34143...e65
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Skru av varsel eller meld deg ut Anonymkode: 6beb7...1a5 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå