Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er alene med to barn og vurderer videre studier. Noen som har bodd i studentleilighet her med barn? Hvordan gikk det? Var det overkommelig økonomisk? Studenthybler/leiligheter er jo billigere enn det private markedet. Hvordan fikk du hverdagen til å gå opp, kombinasjonen barn + studier? 

Ønsker å høre andres erfaringer :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bor i studentbolig i Oslo, har bodd her i tre år og har to års studier igjen, hvor vi også blir boende i studentbolig. Trives veldig godt. Barnehagen ligger på samme område som studentboligene, og det er superpraktisk. Det går fint økonomisk med stipend + sommerjobbing. 

Anonymkode: e4b2b...191

• Liker 2
Skrevet

Har bodd i studentbolig med to barn selv, og det har funket supert. Flere andre alenemødre i studentboligene, og det har vært et godt fellesskap. Slitte boliger, men billig, sentralt og veldig praktisk.

Anonymkode: b5c55...a80

• Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar! ☺

Skrevet

Hvordan søker man, og når søker man? Når man har kommet inn på studiet, eller er det ventelister man må stå på selv før det?

Gjest Herr Heftig
Skrevet
3 minutter siden, Sveva skrev:

Hvordan søker man, og når søker man? Når man har kommet inn på studiet, eller er det ventelister man må stå på selv før det?

Du trenger ikke å ha kommet inn før du søker. Husker ei jeg bodde i kollektiv med hadde søkt i Januar allerede, men ikke fått bolig.

Skrevet
5 minutter siden, Sveva skrev:

Det er en god idé å søke i god tid, lenge før du vet om du kommer inn :) Det er jo ofte store ventelister på studenthybler så det er tryggest å være ute tidligst mulig med søknad.

Skrevet

Ok, takk igjen! 😊

Skrevet

Jeg søkte i februar og fikk tildeling i mai, fra 1. august. I Oslo er det i hvert fall sånn at de ikke har oppsigelsestid på kontraktene i august, så om man ikke kommer inn, er det bare å si opp. De har alltid nok folk på venteliste uansett.

Anonymkode: e4b2b...191

Skrevet

I Trondheim er det sånn at om du får tilbud for høstsemesteret må du betale for juni og juli også (om du har søkt tidlige). De som er ferdige på vårsemesteret har kontrakt til 30/6. 

Anonymkode: 1fd43...3af

Skrevet

Takk igjen alle ☺

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...