Sveva Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Jeg er alene med to barn og vurderer videre studier. Noen som har bodd i studentleilighet her med barn? Hvordan gikk det? Var det overkommelig økonomisk? Studenthybler/leiligheter er jo billigere enn det private markedet. Hvordan fikk du hverdagen til å gå opp, kombinasjonen barn + studier? Ønsker å høre andres erfaringer
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Jeg bor i studentbolig i Oslo, har bodd her i tre år og har to års studier igjen, hvor vi også blir boende i studentbolig. Trives veldig godt. Barnehagen ligger på samme område som studentboligene, og det er superpraktisk. Det går fint økonomisk med stipend + sommerjobbing. Anonymkode: e4b2b...191 2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Har bodd i studentbolig med to barn selv, og det har funket supert. Flere andre alenemødre i studentboligene, og det har vært et godt fellesskap. Slitte boliger, men billig, sentralt og veldig praktisk. Anonymkode: b5c55...a80 1
Sveva Skrevet 19. november 2016 Forfatter #5 Skrevet 19. november 2016 Hvordan søker man, og når søker man? Når man har kommet inn på studiet, eller er det ventelister man må stå på selv før det?
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 3 minutter siden, Sveva skrev: Hvordan søker man, og når søker man? Når man har kommet inn på studiet, eller er det ventelister man må stå på selv før det? Du trenger ikke å ha kommet inn før du søker. Husker ei jeg bodde i kollektiv med hadde søkt i Januar allerede, men ikke fått bolig.
cheers1982 Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 5 minutter siden, Sveva skrev: Hvordan søker man, og når søker man? Når man har kommet inn på studiet, eller er det ventelister man må stå på selv før det? Det er en god idé å søke i god tid, lenge før du vet om du kommer inn Det er jo ofte store ventelister på studenthybler så det er tryggest å være ute tidligst mulig med søknad.
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #9 Skrevet 20. november 2016 Jeg søkte i februar og fikk tildeling i mai, fra 1. august. I Oslo er det i hvert fall sånn at de ikke har oppsigelsestid på kontraktene i august, så om man ikke kommer inn, er det bare å si opp. De har alltid nok folk på venteliste uansett. Anonymkode: e4b2b...191
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #10 Skrevet 20. november 2016 I Trondheim er det sånn at om du får tilbud for høstsemesteret må du betale for juni og juli også (om du har søkt tidlige). De som er ferdige på vårsemesteret har kontrakt til 30/6. Anonymkode: 1fd43...3af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå