Gå til innhold

Kjærlighet ved første blikk og kjæreste

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Dette er mitt første innlegg her, men jeg trenger virkelig hjelp.

Det har seg slik at jeg har vært sammen med kjæresten min i snart 3 år. Hun er 19, jeg er 22. Hun er min bestevenn, og vi har ingen problemer i forholdet. Begge er fortsatt veldig forelsket, så derfor er det ikke noe galt i forholdet.

Jeg jobber hver 5-6 uke frivillig på et gamlehjem. Er noe jeg har gjort siden jeg var liten, så jeg drar innom når jeg har mulighet. I blant kommer det folk som vil besøke gamlehjemmet, ikke nødvendigvis fordi de kjenner noen der, men for å titte litt rundt. Oftest er disse menneskene også mye eldre enn meg. For noen dager tilbake kom det 2 jenter rundt min alder. Det var ikke noe mer spesielt enn før, men hun ene av dem har jeg tenkt på siden den dagen. Jeg har som nevnt vært med kjæresten min i snart 3 år, og har både vært ute på byen, studerer med masse jenter, og jobber også på det gamlehjemmet med mange jenter på min alder. Jeg har aldri tenkt tanken på en annen jente siden jeg er så forelsket i kjæresten min, men i noen dager nå har jeg ikke sluttet å tenke på den jenta. Jeg har aldri følt sånn før, og jeg vet ikke om dette er "kjærlighet ved første blikk", men alt jeg tenker på er hun. Jeg hadde gjerne funnet hun opp på facebook og skrevet til henne, men jeg vet verken navnet hennes, eller hva hun holder på med (jobb, skole etc). Derfor plager dette meg enda mer for alt jeg gjør er å tenke på en jente jeg møtte i 10 minutter for å vise hun rundt på gamlehjemmet. Har til og med tenkt så langt at om jeg må slå opp med kjæresten for å møte hun, så gjør jeg det. For føler jeg er helt pladask for den jenta, og jeg skjønner ikke hvorfor da jeg har møtt mange jenter som er "fine". For er ikke noe tvil om at utseende er noe jeg må ha falt for, men jeg har sett mange jenter med et fint utseende og kjæresten min ser også veldig bra ut. Derfor vet jeg ikke hva som er "galt" med meg at jeg tenker så mye på den jenta, og prøver å gjøre alt jeg kan for å finne hun.

Noen som har noe tips/ hjelp angående dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For meg høres det ut som du allerede har slått opp med kjæresten din i hodet ditt for du "gjør alt du kan" for å finne denne andre jenta. Og allerede der har du ( i mine øyne) vært utro.

Før du finner denne andre jenta syns jeg du skal være ærlig med kjæresten din å fortelle dette og gjøre det slutt med henne før du sårer henne mer enn nødvendig (om du har tenkt å finne denne andre jenta altså).

Men husk på at gresset er ikke alltid grønnere på andre siden,og om du bestemmer deg for å gå etter denne andre jenta så må du huske på at om det ikke funker er det kanskje for sent for deg med kjæresten din. 

Skrevet
3 minutter siden, BethD skrev:

For meg høres det ut som du allerede har slått opp med kjæresten din i hodet ditt for du "gjør alt du kan" for å finne denne andre jenta. Og allerede der har du ( i mine øyne) vært utro.

Før du finner denne andre jenta syns jeg du skal være ærlig med kjæresten din å fortelle dette og gjøre det slutt med henne før du sårer henne mer enn nødvendig (om du har tenkt å finne denne andre jenta altså).

Men husk på at gresset er ikke alltid grønnere på andre siden,og om du bestemmer deg for å gå etter denne andre jenta så må du huske på at om det ikke funker er det kanskje for sent for deg med kjæresten din. 

Problemet er at jeg ikke vet om dette er midlertidig eller ikke. Vil ikke kaste bort et 3 års langt forhold for en jente jeg ikke aner noe om, verken navn eller noe. Bare fordi jeg har tenkt på hun hver dag i noen dager nå. Derfor lurte jeg på om noen har vært i samme posisjon, og hvorfor jeg eventuelt føler noe sånt.

Ja jeg nevnte at jeg vil gjøre "alt jeg kan" for å finne hun. Derimot er det samme som ingenting fordi jeg ikke vet noe navn, adresse, hva hun gjør etc. Så sjansen på å finne henne er minimal, men hvorfor jeg i det hele tatt føler meg så betatt?

Skrevet
Akkurat nå, Anoonym123 skrev:

Problemet er at jeg ikke vet om dette er midlertidig eller ikke. Vil ikke kaste bort et 3 års langt forhold for en jente jeg ikke aner noe om, verken navn eller noe. Bare fordi jeg har tenkt på hun hver dag i noen dager nå. Derfor lurte jeg på om noen har vært i samme posisjon, og hvorfor jeg eventuelt føler noe sånt.

Ja jeg nevnte at jeg vil gjøre "alt jeg kan" for å finne hun. Derimot er det samme som ingenting fordi jeg ikke vet noe navn, adresse, hva hun gjør etc. Så sjansen på å finne henne er minimal, men hvorfor jeg i det hele tatt føler meg så betatt?

Kanskje fordi det er spennende og nytt? Ulovlig? Umulig? 

Skrevet
9 minutter siden, BethD skrev:

Kanskje fordi det er spennende og nytt? Ulovlig? Umulig? 

Setter pris på svar. Denne følelsen gjør meg ekstremt sliten, da jeg aldri har følt sånn ovenfor en jente. Spesielt ikke når du har møtt noen i 10 minutter.

Skrevet
Akkurat nå, Anoonym123 skrev:

Setter pris på svar. Denne følelsen gjør meg ekstremt sliten, da jeg aldri har følt sånn ovenfor en jente. Spesielt ikke når du har møtt noen i 10 minutter.

JEg har aldri vært i en sånn situasjon før så jeg har egentlig ingen erfaring med det eller råd om hva du skal gjøre..bortsett fra det at du bør være rimelig sikker på hva du velger å fortelle til kjæresten din når den tid kommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...