Gå til innhold

Var jeg frekk som spurte? Hun ble irritert på meg da hun leverte hunden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En venninne dro til Sverige i går og kommer hjem i morgen. Hun lurte på om jeg kunne passe hunden hennes siden hun ikke kunne ta han med. Det kunne jeg. 

Da hun leverte han i går på morgenen, så hadde hun ikke med hundemat og det måtte jeg kjøpe selv. Jeg måtte å kjøpe med en middagspølse til han for det fikk han nemlig hver lørdag. Ok, greit nok. Jeg lurte på om hun ville kjøpe med en vinflaske til meg og jeg hadde en 200 lapp hun kunne få med. Nei, det kunne hun hvert fall ikke og det kvoten skulle hun da ha for seg selv. Mente jeg var uhøflig og frekk som i det hele tatt spurte. De  200 kr kunne jeg heller bruke til hundemat. Sa venner skal stille opp og ikke forvente noe i gjengjeld. 

Jeg forventer overhodet ikke noe i gjengjeld for å passe hunden. Det var bare et spørsmål og jeg ble ikke sur da hun sa nei, men det er vel lov å spørre? Kan så klart kjøpe vin på polet i nabobyen, men jeg bare lurte. 

Men hadde jeg hatt hund og noen hadde passet hunden en helg jeg skulle til Sverige f.eksempel,  så hadde jeg handlet med noe som takk for hjelpen. Men det er nå meg. 

Var jeg frekk?

Anonymkode: c581e...f61

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den som var frekk, var venninnen din. Ikke bare skal du passe hunden hennes for henne en hel helg, du må betale for å gjøre henne den tjenesten i tillegg! DET er frekt! Tenk å ikke engang ha med mat til dyret når man leverer det... uhørt, synes jeg.

Jeg hadde forlangt penger for hundematen.

Det minste hun kunne gjort var å kjøpe den vinflasken til deg, spandere den på deg som takk for hjelpen.

Endret av Million
  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

du er frekk som tror vi skal tro på dette

Anonymkode: a98ee...b2a

Hehe ok 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes hun var frekk her. Hvorfor tok hun ikke med noe hundemat? :klo: Jeg hadde kjøpt med en vinflaske til deg som takk for hjelpen :) 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun forlanger at du skal betale hundemat for hennes lille kjæledegge, og ikke bare mat, men hundepølse fordi lille gulligulli ikke skal gå glipp av lørdagsgodteriet sitt. I tillegg blir hun ufin mår du ber henne handle for deg, og ber deg bruke pengene på bikkjemat i stedet for vin. Si meg, hvor destruktiv er denne relasjonen deres egentlig?

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Hactar skrev:

Hun forlanger at du skal betale hundemat for hennes lille kjæledegge, og ikke bare mat, men hundepølse fordi lille gulligulli ikke skal gå glipp av lørdagsgodteriet sitt. I tillegg blir hun ufin mår du ber henne handle for deg, og ber deg bruke pengene på bikkjemat i stedet for vin. Si meg, hvor destruktiv er denne relasjonen deres egentlig?

Siden ts må kjøpe hundemat og pølse til hunden, så synes jeg hun kunne ha handlet med en vinflaske til ts. Hundemat er ikke akkurat billig heller. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som en oppkonstruert historie. Du skjønner vel selv at dette ikke var normal oppførsel av din venninne. Og hva slags venninner har du egentlig?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

42 minutter siden, Hactar skrev:

Helt enig. For en frekk kjerring. 

Anonymkode: 14045...f54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Middagspølse på lørdag faktisk. :hoho: mistenker at dette er kødd, men er det ikke det er venninna di sabla frekk! Hun burde ihvertfall sendt med hundemat, du skal da ikke betale for å passe hunden. Hundemat er jo ikke billig heller med mindre hun gir den ekkel billigmat fra first price. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det hun som er frekk! Hun skulle spandert vinen og maten til hunden er det jammen hun som skal betale!

Hadde jeg vært deg så hadde dette vært siste gang jeg passet denne hunden! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må jo være tull det her😂😂😂

Hadde noen gjort noe sånt mot meg, så hadde de fått beskjed om å se til helvete å ta med seg bikkja si, og finne noen annen som er dum nok til å godta noe sånt. For jeg gjør det ikke! Å så var det vennskapet over! 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, dette er dessverre ikke tull. Jeg har passet hunden før og det har aldri vært noe problem før. Hun har alltid tatt med hundemat. Vet ikke hvorfor hun ikke gjorde det denne gangen. Jeg vet hun har kranglet med typen i det siste,  så kanskje derfor hun er sånn. Jeg vet ikke,  men jeg orker ikke å lage noe drama ut av det,  men vet ikke om jeg vil passe hunden en annen helg om hun ikke tar med mat. Skal jeg la hver å kjøpe middagspølse?  Det er jo ikke sånn at hunden kan snakke og sladre til henne.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje hun er dyretolk så hunden kan sladre til henne. :hoho:

Jeg ville ikke gitt en hund middagspølse tror jeg. Er vel ganske mye salt i sånt? En bit er sikkert greit, men ville ikke gitt en hel en med mindre den var saltfri eller tilnærmet saltfri.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

First price hundemat koster 7,90 eller noe. Tipper hun hadde flemt hundemat, var neppe med vilje. 

Ellers kommer det litt an på. Hvis hun drar til Sverige nettopp for å handle, blir det kjedelig å gi bort kvoten sin. 

Jeg passer gjerne hund gratis og uten gjenytelse, fordi jeg synes det er koselig med hund. Hvorfor skal man "betale hverandre" for all verdens tjenester?? Hva har skjedd med samfunnet egentlig?

Anonymkode: 158ac...bc4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...