Gjest mann30 Skrevet 26. november 2004 #1 Skrevet 26. november 2004 alt er fryd å gammen i beg. selvfølgelig..... men etter noen mnd. har mangen menn en tedense til å dabba av med oppmerksomhet og kos.... hvorfor tror dere at din kjæreste er så stille eller virker så hun er små bekymmret hele tiden??.. fordi dere beg. å ta henne for gitt uten å merke det selv. om dere tror at de altid vil være der, så tar dere feil.....(det fikk jeg merke på sjelen).. jeg hadde verdens mest fantastiske kjæreste som var altis smilende og glad,henngiven og viste meg mye oppmerksomhet,kos og kom med ros og søte ord.... jeg gjor det samme.. men så dabbet det av, /uten grund/ men nå er altså hun blitt veldig stille og ser ut som hun grubbler mye for tiden.. spør om alt er bra og hun nikker og sier ja.. men det er jo ikke sant, det lyser jo av henne at noe plager henne...... fikk omsier det ut av henne og da var det at hun var redd for at hun ikke var attraktiv i mine øyner lenger, at jeg ikke elsket henne like høyt lenger og masse mer.. dette er min egen feil.. og det vet jeg.. vi menn med tiden ubevisst tar våre kjærester for gitt og derre tærer på forholdet...(dette skjedde med meg og dama orket ikke usikkerheten lenger og det ble brudd fra hennes side) så alle dere menn der ute ikke gjør som meg... men ta vare på kjæresten din og fortell henne ofte hvor mye hun betyr for deg,at du elsker henne,at hun er nydelig,du er heldig som har henne og for guds skyld, når hun kjærtegner deg og koser med deg så gi responds på oppmerksomheten hun gir deg. en mann som savner !
Gjest John Doe Skrevet 26. november 2004 #2 Skrevet 26. november 2004 Hvorfor tror alltid damene at vi vet hva dem tenker? Hva med å bare si fra hva en mener, eller hvis en har noen tanker om forholdet? Hos noen menn, så må det kanskje mer enn små hint til..kankje hun bør si det direkte? Klart det vil dabbe av etter hvert som man har vært sammen. Mener dette var like mye hennes feil som din feil.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #3 Skrevet 26. november 2004 Hadde det stått mann38 istedet for mann30, så hadde jeg lurt på om det var min kjæreste som var våknet til live. He-he.. Det du skriver her, er som hentet ut fra min hverdag.. Situasjonen etter 18 mnd. sammen. Det er slutt på alle godord.. Liten og ingen respons på kjærtegn.. Dette gjør meg jo usikker, og jeg skjønner ingenting.. Han lurer på rett som det er hva som plager meg.. Og nevner jeg at jeg blir usikker på om det er noe som plager "ham", så blir han irritert på meg. "Kan da ikke holde deg i hånden hele tiden".. Det er jo ikke det jeg mener, men jeg savner: God-ord på telefonen og ellers også. Savner at han tar initiativ til å holde hånden når vi er ute, eller sitter i sofaen. Noe han gjorde hele tiden til å begynne med, men nå er det alltid jeg som tar initiativ til slikt. Savner at han ser på meg med sine nydelige øyne og smiler når jeg stryker ham over ryggen når jeg passerer ham. Nå fortsetter han bare å se på tv, som om han ikke merker at jeg er der. Savner at han sier at han elsker meg. Har han ikke sagt på flere mnd. Når jeg sier det grynter han bare og stryker meg over håret.. Hvem i huleste kan vite hva det betyr. Dette gjør meg sååå usikker. Føler dette sliter noe enormt på meg. Samtidig vil han at jeg skal flytte inn til ham. Så noe sier meg at det er som du sier, han tar meg bare for gitt. Men klarer heller ikke å slippe tanken på om han ikke er glad i meg lenger. Har sagt til ham at han gjør meg usikker og at jeg trenger litt bekreftelse på at jeg er jenta hans. Da bare han flirer og sier at han synes det er greit at jeg er litt usikker på ham..
Caramba Skrevet 26. november 2004 #4 Skrevet 26. november 2004 Hvorfor tror alltid damene at vi vet hva dem tenker? Hva med å bare si fra hva en mener' date=' eller hvis en har noen tanker om forholdet? Hos noen menn, så må det kanskje mer enn små hint til..kankje hun bør si det direkte? Klart det vil dabbe av etter hvert som man har vært sammen. Mener dette var like mye hennes feil som din feil.[/quote'] Det er ikke hyggelig å bli tatt for gitt, og dette er noe å huske på i hverdagen for alle i et forhold. Kjæresten min og meg prater mye om dette, og prøver alltid å vise at vi "ser" hverandre. Vil gjerne bevare den gode følelsen leeeeeeenge, og da er det viktig å være oppmerksom på hvordan man selv oppfører seg.
Gjest Litjmæ Skrevet 26. november 2004 #5 Skrevet 26. november 2004 bittelitt enig med john doe, men jeg kan tenke meg at dama ikke turte å si noe i begynnelsen pga tanker (som trådstarter forteller) om at kjæresten kanskje ikke var interessert lenger - hun var sikkert redd for å miste han til å begynne med samt såra og lei seg. Men det er nok sant at vi jenter kan bli litt mer konkrete noen ganger, siden gutter (som det har vært oppe en del ganger tidligere her) dessverre ikke er tankelesere Ellers synes jeg det var et godt råd jeg trådstarter - å anstrenge seg for å være en god partner og vise litt oppmerksomhet! En god og litt kos skader aldri!
Gjest *Fiona* Skrevet 26. november 2004 #6 Skrevet 26. november 2004 I følge JohnDoe så skal vi helst gå rundt slik da: "elsker du meg? Synes du jeg er pen? Er jeg ekstra pen idag siden jeg har klippet håret? Liker du sexen vi har? Jeg har lyst til at du skal overraske meg med middag idag..." :o Seriøst... jeg må bare vise til en eller annen tråd her som omtaler forskjellen på drittsekker og tøfler... hvis dere er helt hjernedøde og ikke klarer å ta NOEN signaler, hvordan kan dere forvente at noen forblir i forholdet da? Det er jo lov å tenke SJÆL for faen. Hvis dama er helt stille, gå bort og ta rundt henne da vel, si noe hyggelig. Ikke sitt i andre enden av rommet og lur på hva det er. Jeeezees... Drittsekkene gir meg iallfall jævlig mye mer moro så lenge det varer...
Gjest John doe Skrevet 26. november 2004 #7 Skrevet 26. november 2004 Fiona: du har nok misforstått litt av det jeg mente. Hvis hun dama hadde følt seg "glemt"..kanskje om hun hadde sagt -"det er så lenge siden du sa du elsket meg og dullet med meg slik du pleide"..kanskje dette hadde gitt trådstarter en peil og gitt han noe å tenke på. Han skriver jo at han i stedet for å se dette, så hadde hun bare sittet der op håpet og lurt på dette? Det hele bunner i grunn ned til kommunikasjon. En dame som hadde spurte meg om jeg elsker henne hele tiden, hadde irritert vettet av meg.
Gjest *Fiona* Skrevet 26. november 2004 #8 Skrevet 26. november 2004 Enig, å sitte som en zombie og prøve telepati er vel ikke helt veien... finnes sikkert jenter som tester den metoden også stakkars.
Gjest John doe Skrevet 26. november 2004 #9 Skrevet 26. november 2004 Kan vi ike bare si det slik da...men blir bedre til å varte opp dama, mens disse jentene må forstå at mannfolk ikke kan forstå hva dem sier..når dem ikke sier det... Sånn..da har jeg gjordt verden et bedre sted igjen..
Blomsterenka Skrevet 26. november 2004 #10 Skrevet 26. november 2004 Pleier ikke menn å ta sånne ”skippertak” da ?, og mellom alle disse skippertakene, har dama god tid til å tenke over saken før hun fordufter veloverveid ut døra, slik at mennene blir sittende og føle seg som ofre og utsatt for kvinnens nykker, falskhet og likegyldighet? Det begynner først i hodet, i pausene mellom skippertakene, og en dag er kofferten pakket, den ene eller den andres. De fleste menn spiller et skuespill i begynnelsen, de er kåte nok til å ha orket å finne ut hva kvinner liker å høre osv, før de viser hvordan de egentlig er og behandler damen i beste fall som et møbel. Men med bare en tanke i hodet av gangen, som dere menn påstår er en egenskap dere har, blir det kanskje umulig å gi tilbakemeldinger til henne for eksempel i pausa i fotballkampen, når tankene går med til å finne ut av hvordan situasjonen på Ullevål vil utvikle seg, for dama er jo allerede "fanget" og din…ikke sant? Men dere er unnskyldt, med en tanke i hodet av gangen ville ikke jeg skjønt hvordan jeg skulle greid meg.
Gjest John Doe Skrevet 26. november 2004 #11 Skrevet 26. november 2004 De fleste menn spiller et skuespill i begynnelsen' date=' de er kåte nok til å ha orket å finne ut hva kvinner liker å høre osv, før de viser hvordan de egentlig er og behandler damen i beste fall som et møbel. quote'] Tor du overdriver strekt når du skriver de fleste menn. JEg blir i hvertfall irritert når du skriver slik. Greit nok at du kanskje har møtt mer drittsekker andre jenter, men å dra "de fleste" under en slik kam, syens jeg er dårlig. Hvis mannfolka spiller et slik skuepspill, gjør da ikke damene det også? Det beste må da være å være dønn ærlig fra begynnelsen. Det fortjener begge parter. Et forhold som er basssert på skuespill og løgn må da være kjedelig og vanskelig? Beklager om gutter har fått deg til å føler som et møble. Det fortjener ingen.
Gjest Anonymous Skrevet 26. november 2004 #12 Skrevet 26. november 2004 Viktig!! Bra skrevet av trådstarter. Vi jenter trenger virkelig å høre sånt. Gjerne hver dag. Selv mister jeg sexlysten hvis jeg får for lite komplimenter.
Blomsterenka Skrevet 26. november 2004 #13 Skrevet 26. november 2004 Jeg overdrev litt kanskje, bevisst, da jeg skrev innlegget, satte ting på spissen. Om jeg har møtt flere eller færre drittsekker enn andre jenter, vet jeg ikke, men som oftest er en drittsekk ikke kun en drittsekk. Kan hende er jeg en skikkelig drittsekk selv, selv om jeg er en kvinne og ikke en mann.
Gjest Hilde K S Skrevet 26. november 2004 #14 Skrevet 26. november 2004 Visste dere at menn i tredveårene er så fornøyde med konene sine som de aldri har vært før? Motsatt er kvinner i tredveårene svært misfornøyde med mennene sine. Dette er årsaken til at mange som skiller seg er i slutten av tredveårene/begynnelsen av førtiårene. De fleste menn stiller seg også uforstående til at konemor plutselig pakket sammen og dro sin vei... For dem så jo alt bra ut. Så misfornøyde damer: Prat med mennene deres!
Gjest GreenSky Skrevet 26. november 2004 #15 Skrevet 26. november 2004 Å være i et forhold og holde det vedlike er hardt arbeid det, faktisk. Og det gjelder begge kjønn.
Blomsterenka Skrevet 26. november 2004 #16 Skrevet 26. november 2004 Å være i et forhold og holde det vedlike er hardt arbeid det' date= faktisk. Og det gjelder begge kjønn. Vet ikke GS, men du har vært singel "lenge", ? om jeg ikke husker feil. Man blir kanskje lei hardt arbeid, siden skippertak er noe som gjentar seg og ikke varer evig, og egentlig tror jeg ikke mann/kvinne passer sammen, men at kirka har bestemt det. Jeg tror mer på steinaldertilværelsen, hvor alle passet alles barn og kvinner hadde makta, tok avgjørelsene mens mennene utførte tungt fysisk arbeid, bortsett fra de som var medisinmenn.
Gjest Milah Skrevet 26. november 2004 #17 Skrevet 26. november 2004 Synes det er unødvendig å måtte fortelle at jeg har lyst/trenger å bli satt pris på.. Det gjør jo alle mennesker, så det er jo en selvfølge.. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg??
Andrine22 Skrevet 27. november 2004 #18 Skrevet 27. november 2004 Dette er merkelig! Dagen før jeg leste dette innlegget, snakka jeg med samboern min om slike ting. Han er flink med go' ord, sier han elsker meg hver dag og så videre, men det jeg savnet var handlinger, og det å bli "tatt med storm"! Tok lang tid før han skjønte hva jeg mente med å bli tatt med storm, men det gjør vel dere jenter... Så sa han at han hadde tatt meg for gitt (hah, han innrømmet det!), men at han elsker meg, og skulle prøve å være flinkere til å vise det med handlinger innimellom. De siste dagene har han vært veeeldig sånn oppmerksom, mente jo ikke at han måtte være det hele tiden da...! Men det er jo koselig... Og i går kom han hjem med TO blomsterbuketter til meg... Makan til snill og god mann jeg har!
Gjest John Doe Skrevet 27. november 2004 #19 Skrevet 27. november 2004 Hvis man sier at "jeg elsker deg" hver dag, så mister liksom disse ordene sin betydning. Greit nok at det er kjekt å høre det, men på den måten så blir disse ordene det samme som...god morgen..på en måte. Best å finne en middelvei, hvor man ike sier det hver dag, men samtidig ikke så lite at dama stikker pga. det som trådstarter sier.
Andrine22 Skrevet 27. november 2004 #20 Skrevet 27. november 2004 Hvis man sier at "jeg elsker deg" hver dag' date=' så mister liksom disse ordene sin betydning. Greit nok at det er kjekt å høre det, men på den måten så blir disse ordene det samme som...god morgen..på en måte. Best å finne en middelvei, hvor man ike sier det hver dag, men samtidig ikke så lite at dama stikker pga. det som trådstarter sier.[/quote'] Jeg er ikke enig med deg i det. Altså, om man er typen som har sagt "Jeg elsker deg" til alle man har vært sammen med, så kan jeg være enig, men vi har sagt det bare til hverandre, noe som gjør det spesielt for oss to uansett...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå