Gå til innhold

Større forståelse for at gamle mennesker ikke kan oppføre seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Merket meg på forumet at det er en del eldre kvinner som ikke klarer å oppføre seg på forumet. Disse får omtrent holde på som de vil uansett hva slags stygge kommentarer de kommer med.  Ja, brukerne jeg snakker om har kommentert alderen sin. 

Anonymkode: e514e...d70

Videoannonse
Annonse
Gjest Hold the door
Skrevet (endret)

-

Endret av Hold the door
Skrevet

Vil nå si at det gjelder alle aldersgrupper. Men tenker litt at det er lett å bruke alder som hersketeknikk om man er eldre og selvsagt mer erfaren, og det har jeg både sett og opplevd eksempler på. Med hersketeknikker er det kanskje vanskelig for den andre å stå opp mot den dårlige oppførselen. Men som sagt, dårlig oppførsel finner vi blant alle aldre og alle samfunnslag og subkulturer, vi må bare tørre å si ifra når det skjer. Det gjelder jo ikke bare den personen som blir herset med, men også de rundt som vitner om dette. Det gjelder både på nettet og i virkeligheten. Nordmenn er egentlig altfor reserverte generelt sett, det er på tide at vi tør å stå opp for oss selv og hverandre. 

Skrevet
5 minutter siden, Nyx skrev:

Vil nå si at det gjelder alle aldersgrupper. Men tenker litt at det er lett å bruke alder som hersketeknikk om man er eldre og selvsagt mer erfaren, og det har jeg både sett og opplevd eksempler på. Med hersketeknikker er det kanskje vanskelig for den andre å stå opp mot den dårlige oppførselen. Men som sagt, dårlig oppførsel finner vi blant alle aldre og alle samfunnslag og subkulturer, vi må bare tørre å si ifra når det skjer. Det gjelder jo ikke bare den personen som blir herset med, men også de rundt som vitner om dette. Det gjelder både på nettet og i virkeligheten. Nordmenn er egentlig altfor reserverte generelt sett, det er på tide at vi tør å stå opp for oss selv og hverandre. 

Selvsagt finnes det ufine mennesker i alle aldre, det jeg mener er at eldre mennesker enklere slipper unna med det. 

28 minutter siden, visningsnamn skrev:

Hvor gamle er de?

Bestemorsalder.

TS

Skrevet

Tråden er ryddet for personangrep og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

• Liker 1
Skrevet
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Bestemorsalder.

TS

Bestemoralderen kan inntre før fylte 40 så da er folk virkelig gamle da. Og gamle må de være til de dør omlag 40 år etter at bestemoralderen har inntrådt. 

Ungdommen av i dag, altså. 

Anonymkode: c552a...942

Skrevet

Den yngste jeg kjenne som ble bestemor var 32 på det tidspunktet så vi snakker nok om folk som står med en fot i døra til aldershjemmet her... :nigo:

• Liker 2
Skrevet

Er det pensjonister på KG?:hakeslepp:

Anonymkode: 7d785...538

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå trenger man jo ikke være pensjonist for å bli bestemor, men hvorfor skulle det ikke være pensjonister på KG?

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kom tilbake om 10/20/30 år og dette er forumet for gamlehjemmet. 

Anonymkode: c552a...942

• Liker 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Tror det er flere eldre enn hva vi tror. Nå synes nok en på 18 at en på 39 er gammel.

Hvorfor skal det ikke bære pensjonister her? Forum for kvinner. Så når bør egentlig kvinner stoppe med å gå inn her?

Anonymkode: 3a9b8...2c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...