AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #1 Skrevet 19. november 2016 Ser på forumet som interessant, liker å diskutere og observere hvordan ting utvikler seg. Mange er også tilsynelatende ganske ålreite, kunnskapsrike og pratsomme. Opplever samtidig at det er en del unødvendig drittslenging, kverulering og fordømmelse her inne. Det virker som enkelte brukere nærmest går inn for å være vemmelige, enten mot brukerne generelt sett, eller så har de pekt seg ut enkelte brukere de vil plage ekstra mye. En slik ukultur skulle jeg gjerne vær foruten. Forventet selvsagt at det ville være noen slike individer på forumet, men i perioder føles det som om det florerer av tosker, idioter, bråkmakere, genuine kranglefanter og svært bitre mennesker her inne. På enkelte underforum som "Barn og familie" og "Aktuelle saker og politikk", kan det se ut til at denne sjargongen er enda mer tydelig enn på andre deler av siden. Det skal være takhøyde for ting på ett slikt sted som Kvinneguiden, men jeg føler at folk drar strikken litt vel langt i en del tilfeller. Hva er egentlig vitsen med slik oppførsel? Man tjener ingenting på det, annet enn å eventuelt få tilfredsstilt et eller annet sykelig behov for å trykke ned andre. Har også bemerket at to tråder som er ganske like i forhold til oppsett, tema og kanskje også problemstilling, kan få ganske ulike svar. I den ene tråden kan TS få rikelig med hjelp og støtte, mens i den andre tråden er det kjeft, fordømmelse og syrlige kommentarer som dominerer tråden. Hvordan kan to søstertråder få så ulik respons? Som nevnt tidligere er det mye bra her, og det er vel en grunn for at jeg har valgt å bli værende. Men jeg er lei av å se folk bli angrepet på det groveste og latterliggjort for de aller sykeste grunner. Det skal ikke være slik at folk skal bli redde for å poste innlegg om personlige problemer eller ta opp ulike temaer, eller unngår det helt og fullstendig i frykt for å få kaklekoret etter seg. Anonymkode: 0f707...26f 5
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 you go girl Anonymkode: 409a4...7d2
Pixelia Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Du brukte ordet "vemmelig" Og du har en ok stream of consciousness. Jeg liker deg. 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Veldig godt skrevet, og jeg er helt enig med deg. Anonymkode: de25b...fca
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Veldig godt skrevet, og jeg er helt enig med deg. Anonymkode: de25b...fca Takk. Anonymkode: 0f707...26f
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Ser på forumet som interessant, liker å diskutere og observere hvordan ting utvikler seg. Mange er også tilsynelatende ganske ålreite, kunnskapsrike og pratsomme. Opplever samtidig at det er en del unødvendig drittslenging, kverulering og fordømmelse her inne. Det virker som enkelte brukere nærmest går inn for å være vemmelige, enten mot brukerne generelt sett, eller så har de pekt seg ut enkelte brukere de vil plage ekstra mye. En slik ukultur skulle jeg gjerne vær foruten. Forventet selvsagt at det ville være noen slike individer på forumet, men i perioder føles det som om det florerer av tosker, idioter, bråkmakere, genuine kranglefanter og svært bitre mennesker her inne. På enkelte underforum som "Barn og familie" og "Aktuelle saker og politikk", kan det se ut til at denne sjargongen er enda mer tydelig enn på andre deler av siden. Det skal være takhøyde for ting på ett slikt sted som Kvinneguiden, men jeg føler at folk drar strikken litt vel langt i en del tilfeller. Hva er egentlig vitsen med slik oppførsel? Man tjener ingenting på det, annet enn å eventuelt få tilfredsstilt et eller annet sykelig behov for å trykke ned andre. Har også bemerket at to tråder som er ganske like i forhold til oppsett, tema og kanskje også problemstilling, kan få ganske ulike svar. I den ene tråden kan TS få rikelig med hjelp og støtte, mens i den andre tråden er det kjeft, fordømmelse og syrlige kommentarer som dominerer tråden. Hvordan kan to søstertråder få så ulik respons? Som nevnt tidligere er det mye bra her, og det er vel en grunn for at jeg har valgt å bli værende. Men jeg er lei av å se folk bli angrepet på det groveste og latterliggjort for de aller sykeste grunner. Det skal ikke være slik at folk skal bli redde for å poste innlegg om personlige problemer eller ta opp ulike temaer, eller unngår det helt og fullstendig i frykt for å få kaklekoret etter seg. Anonymkode: 0f707...26f Enig. Anonymkode: 2780f...e4c
Gjest Overrasket Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 I tillegg til den grønne opp-pilen kunne man lagt til en rød ned-pil. Siden 90 % bruker anonymfunksjonen kontstant er det jo begrenset effekt av en slik ned-pil, men det hadde i det minste medført en eller annen grad av selvsensur.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Det skal ikke være slik at folk skal bli redde for å poste innlegg om personlige problemer eller ta opp ulike temaer, eller unngår det helt og fullstendig i frykt for å få kaklekoret etter seg. Hvorfor kan ikke disse personene utestenges? For det må jo være gjengangere som utgjør dette kaklekoret? Anonymkode: 3bc99...2a5
Petra75 Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor kan ikke disse personene utestenges? For det må jo være gjengangere som utgjør dette kaklekoret? Anonymkode: 3bc99...2a5 Hvordan skal du sette grensene for hvem som kakler og hvem som bare er uenig? For det er nå tross alt et diskusjonsforum dette her, og folk kommer alltid til å være uenige med hverandre. Endret 19. november 2016 av Petra75 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 F.ex, her har vi enda en tråd som har blitt ødelagt av en diskusjon som er helt på siden av tema: Anonymkode: 3bc99...2a5 1
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #11 Skrevet 20. november 2016 7 timer siden, Overrasket skrev: I tillegg til den grønne opp-pilen kunne man lagt til en rød ned-pil. Siden 90 % bruker anonymfunksjonen kontstant er det jo begrenset effekt av en slik ned-pil, men det hadde i det minste medført en eller annen grad av selvsensur. Det tror jeg kunne hjulpet litt. Kanskje folk tenker seg litt om før de eventuelt poster ting. Anonymkode: 0f707...26f
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #12 Skrevet 20. november 2016 Det virker mest som om at noen sitter og dikter opp noe for noen og kjeder livet av seg. Det har vært diskutert her før. Bare tull. Anonymkode: 370f1...b13
AnonymBruker Skrevet 20. november 2016 #13 Skrevet 20. november 2016 Jeg tipper denne siden blir lagt ned. Anonymkode: 370f1...b13
Gjest skjære Skrevet 20. november 2016 #14 Skrevet 20. november 2016 På 19.11.2016 den 2.37, AnonymBruker skrev: Hva er egentlig vitsen med slik oppførsel? Man tjener ingenting på det, annet enn å eventuelt få tilfredsstilt et eller annet sykelig behov for å trykke ned andre. Har også bemerket at to tråder som er ganske like i forhold til oppsett, tema og kanskje også problemstilling, kan få ganske ulike svar. I den ene tråden kan TS få rikelig med hjelp og støtte, mens i den andre tråden er det kjeft, fordømmelse og syrlige kommentarer som dominerer tråden. Hvordan kan to søstertråder få så ulik respons? Anonymkode: 0f707...26f Mennesker som fremstår som ydmyke og villige til å innrømme feil vil ble sett i mer positivt lys enn de som står på sitt og skriver innlegg der andre skal være enige med dem. To ulike personligheter vil ofte bli behandlet ulikt selv om problemstillingen er den samme. Det er ganske vanlig oppførsel at man behandler mennesker man liker bedre enn dem man misliker og eventuelt syns er barnslige/ bortskjemte/ påståelige osv. Man vil også lettere dømme mennesker man misliker og tillegge flere negative karaktertrekk enn man ville gjort hos en person man liker som gjør det samme I tillegg så er det jo slik at noen mennesker sårer eller ødelegger for andre mennesker med sin oppførsel, og da kan folk bli provosert selv om TS-en ikke mener det eller forstår det selv.
AnonymBruker Skrevet 23. november 2016 #15 Skrevet 23. november 2016 På 20.11.2016 den 3.06, AnonymBruker skrev: Jeg tipper denne siden blir lagt ned. Anonymkode: 370f1...b13 Hvorfor? Anonymkode: 0f707...26f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå