Gå til innhold

Baby 8 mnd på juleferie - hva gjør vi med stol? (altså rundt bordet)

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal på juleferie langt avgårde (sånn at vi må ta fly), til en liten bygd laangt unna alt annet.

Hjemme bruker vi Stokke tripp trapp med sete, men det blir himla styr å ta med seg. Tenkte å kanskje kjøpe en der oppe, men bygda ligger langt unna butikker. Jeg har ikke lyst å bruke så himla mye penger på en stol som skal brukes i 10 dager. 

Hva gjør dere andre? (Det er ingen babyer dit vi skal, og har heller ikke vært noen på nesten 20 år, så ingen stoler der).

Anonymkode: fd29e...886

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bestill antilop barnestol fra ikea, sendt til dit dere skal. Under 200 for stol og under 200 for frakt :) verdt det :) 

Anonymkode: c1a89...1ea

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sjekket finn eller lokale fb-grupper for å kjøpe noe billig. Eller kanskje du kan høre om de dere skal til kjenner noen som kan låne bort en stol noen dager? For noen går jo det greit å holde på fanget (enten eget eller andres) men det er veldig avhengig av hvordan baby er. Jeg reiste på tur med vår i en uke uten stol (sammen med én annen voksen og et annet barn), og synes det var veldig pes.. Men så har vår lille mark i rumpa også! Jeg holdt på fanget noen ganger eller satt han på gulvet og støttet med føttene mine, og det var ofte gris på hele meg og han etterpå 😅

Anonymkode: 72c34...3b1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp enten en barnestol på IKEA eller en slik barnestol av tøy som festes på stolen der du skal. Med et par bøker under rumpa kommer babyen litt høyere opp til bordet. Jeg husker ikke helt hva slike stoler heter (Sack it ?) men det finnes mange typer. Google it. Evt. kan du kjøpe et booster seat fra Mamas and Papas. Denne festes til en vanlig stol. 

Anonymkode: f0ac5...119

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du ergobaby365-sele eller tilsvarende? Fest skulderreimene på stolen som om seteryggen er din rygg, og så fester du hoftebeltet rundt selve sittedelen, altså rundt og under setet. Da funker det som tøystolen det blir linket til over her, uten at du må ut med penger for en ny dings. Obs, prøv det ut hjemme, og husk at den ikke er laget for den bruken, så tilpass selen godt, sjekk at du kan stramme forbinderreimen mellom skulderreimene bak slik at ikke selen glir ned, og aldri gå fra babyen når den sitter i stolen. Det vil gjerne ikke fungere med stoler der ryggens øvre kant er buet. Sikkerheten blir bedre hvis du bruker f.eks en lastestropp til å forbinde reimen mellom skulderstroppen og hoftebeltet under setet og strammer den. Og dekk selens ryggpanel så du ikke får matsøl på den.

Anonymkode: dd795...717

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns folk er så hjelpesløse og lite løsningsorienterte. 

Anonymkode: ac810...a8d

Av de ti svarene er det nå bare ditt som ikke prøver å være hjelpsomt og løsningsorientert.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...