AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg skal be en gutt jeg liker utrolig godt over til meg i helga. Jeg tenkte å tenne litt lys og dele en flaske vin og prate. Greia er at jeg ikke har noe som helst greie på vin. jeg er 20 og han er 22. Rød eller hvit? Hva er safe? Anonymkode: fe425...c48
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 I min erfaring så er unge mennesker generelt mer komfortabel med hvit mens rød er litt mer "voksent". Men det varierer også veldig mye fra person til person. Jeg personlig vil si at jeg tror hvit er litt mer "safe" om du ikke aner om han liker vin eller ikke. Du kan spørre han om han kan anbefale en god vin? Eller du kan spørre på vinmonopolet. Jeg synes de ofte er kjempe flinke der Og ettersom hva de sier på vinmonopolet kan du foreksempel kjøpe en rød og en hvit og så spørre han hva han foretrekker når han er hos deg Anonymkode: 88a55...486 2
Gjest BethD Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Jeg ville tatt hvit siden jeg syns den er mer safe,pluss at man ikke ender opp med rødvin tenner og lepper Ikke særlig stilig når man skal imponere en dude,syns jeg da !
Leamur Skrevet 19. november 2016 #4 Skrevet 19. november 2016 Aldri opplevd å få rødvinslepper/tenner.. hva slags vin er det som farger av sånn? Sett mange med rødvinslepper og tenner og alltid undret på det. Chardonnay, Chablis, riesling eller en søt Cava er alltid safe. Hvit vin er trygt. Ha noen øl liggende i kjøleskapet i tilfelle han ikke liker vin.
Gjest BethD Skrevet 19. november 2016 #5 Skrevet 19. november 2016 9 minutter siden, Leamur skrev: Aldri opplevd å få rødvinslepper/tenner.. hva slags vin er det som farger av sånn? Sett mange med rødvinslepper og tenner og alltid undret på det. Chardonnay, Chablis, riesling eller en søt Cava er alltid safe. Hvit vin er trygt. Ha noen øl liggende i kjøleskapet i tilfelle han ikke liker vin. Har ikke peiling på om det er noen som er verre en andre men jeg bruker alltid å få (om ikke alltid så mye) litt rødvinstenner eller lepper når jeg drikker rødvin
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #6 Skrevet 19. november 2016 Hvit, helt klart. Men det er mange typer. Hva skal du servere til vinen? Spør etter hjelp på polet og nevn hva du tenker å servere, så hjelper de deg å finne riktig type. Men, jeg ville safet med noen øl i kjøleskapet om vin ikke er noe du vet han liker. Anonymkode: e861c...059
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #7 Skrevet 19. november 2016 Kan du ikke spørre han hva han foretrekker? Jeg drikker f. eks kun rødvin. Anonymkode: 2abcf...610
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #8 Skrevet 19. november 2016 Hva med en flaske prosecco eller champagne? Anonymkode: 54318...cf5 2
Gjest Overrasket Skrevet 19. november 2016 #9 Skrevet 19. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva med en flaske prosecco eller champagne? Anonymkode: 54318...cf5 Det er vel kun et "trygt" valgt hvis hun vil forsikre seg om å få typen til sengs. Musserende vin må være tidenes mest effektive afrodisiakum.
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 Hvis du vil at han faller veldig for deg - servere han nachos og gode kald pils Anonymkode: 560de...022 1
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 Kommer vel an på hva dere skal spise til? Ikke nødvendigvis middag, men noe smått er det vel naturlig å sette frem. Anonymkode: 1e753...f0d
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #12 Skrevet 19. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvis du vil at han faller veldig for deg - servere han nachos og gode kald pils Anonymkode: 560de...022 God ide! Hva slags øl er mest safe eller vanlig da? Anonymkode: fe425...c48
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #13 Skrevet 19. november 2016 7 timer siden, Leamur skrev: Aldri opplevd å få rødvinslepper/tenner.. hva slags vin er det som farger av sånn? Sett mange med rødvinslepper og tenner og alltid undret på det. Chardonnay, Chablis, riesling eller en søt Cava er alltid safe. Hvit vin er trygt. Ha noen øl liggende i kjøleskapet i tilfelle han ikke liker vin. Jeg får rødvinslepper av alle typer rødvin, mens venninna mi, som drikker samme vin, aldri får det. Veldig rart. (Hun gikk faktisk inn for å prøve å få det en gang, hehe) når det kommer til hva du skal velge, TS, så ville jeg spurt han om han liker rød eller hvit best Anonymkode: 2a28e...da8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå