AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg er ei jente på 20 år som er lesbisk. Jeg er ikke åpen om legninga mi og skjønner ikke hvorfor man skal fortelle andre om sin legning. Ingen hetero sier i fra at de er hetero. Likevel så føler jeg et enorm press på at jeg skal fortelle familie og venner om min legning. Jeg føler at jeg juger om meg selv når de rundt meg sier sånn "Åssen gutter liker du da?" Og stiller masse spørsmål rundt det. Hvorfor forventer alle at alle er hetero? Kanskje det er jeg som er feig at jeg ikke vil fortelle venner og familie det selvom jeg vet de støtter meg 100% Jeg er redd for at jeg skal bli definert som lesbisk. Jeg vil ikke definere meg med noe som helst. Jeg vet ikke hvorfor jeg skriver dette, men jeg ville få ut tankene mine. Hva tenker dere rundt dette? Anonymkode: 75744...b6d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Det første jeg tenkte var at du presenterer deg (definerer deg) som lesbisk i første setning, samtidig som du skriver at du er redd du skal bli definert (av andre?) som lesbisk. Er du redd hva andre skal tenke om deg? Andre enn familie og venner du skriver du vet vil støtte deg fullt ut. Du lyver ikke når andre spør deg som om du skulle være hetero, basert på sine egne antakelser. Svarer du bekreftende, derimot, er det jo ikke rart i de tror du er det og da forteller du ikke hele sannheten, og dermed på en måte lyver. Når det er sagt synes jeg ikke du behøver å fortelle til noen som helst at du er lesbisk, hvis dette er noe du har lyst til å holde for deg selv. Anonymkode: 2f0c7...410
cheers1982 Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Du sier du ikke skjønner hvorfor man skal fortelle andre om legningen sin. Du svarer jo egentlig på det selv - nettopp for å unngå å havne i situasjoner der det blir antatt at du er heterofil og dermed får spørsmål knyttet opp til heteroseksualitet. Dater du jenter da, og holder du disse datene hemmelig i så fall? Det må jo også være svært vanskelig og ikke optimalt. Eller unngår du dating på grunn av du fortsatt er i skapet? Begge deler er jo svært lite givende, etter min mening. Du trenger ikke komme ut som "lesbisk", men heller nevne for de som spør at du "liker jenter". Og hvis du ikke ønsker å definere deg selv, hvorfor gjør du det i første setning av innlegget? 2
NewYork Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er ikke åpen om legninga mi og skjønner ikke hvorfor man skal fortelle andre om sin legning. Ingen hetero sier i fra at de er hetero. Anonymkode: 75744...b6d Ingen sier at du skal fortelle noen, ingen går rundt å sier de ikke har astma eller ikke er laktoseintolerant heller. Man forteller om tingene som er uvanlig om seg selv, ikke de som er vanlig. Om du har lyst å gjøre det, er helt opp til deg.
Gjest lipgloss Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 Jeg er helt enig med deg,det burde ikke være en sak som må fortelles. Ingen hetero må gjøre dette og det burde være samme sak om man er lesbisk,homo eller bifil
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 22 minutter siden, cheers1982 skrev: Du sier du ikke skjønner hvorfor man skal fortelle andre om legningen sin. Du svarer jo egentlig på det selv - nettopp for å unngå å havne i situasjoner der det blir antatt at du er heterofil og dermed får spørsmål knyttet opp til heteroseksualitet. Dater du jenter da, og holder du disse datene hemmelig i så fall? Det må jo også være svært vanskelig og ikke optimalt. Eller unngår du dating på grunn av du fortsatt er i skapet? Begge deler er jo svært lite givende, etter min mening. Du trenger ikke komme ut som "lesbisk", men heller nevne for de som spør at du "liker jenter". Og hvis du ikke ønsker å definere deg selv, hvorfor gjør du det i første setning av innlegget? Hva annet skal jeg si da? Hva annet en lesbisk kan man bruke for at dere skal forstå hva jeg mener? Anonymkode: 75744...b6d
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 23 minutter siden, cheers1982 skrev: Du sier du ikke skjønner hvorfor man skal fortelle andre om legningen sin. Du svarer jo egentlig på det selv - nettopp for å unngå å havne i situasjoner der det blir antatt at du er heterofil og dermed får spørsmål knyttet opp til heteroseksualitet. Dater du jenter da, og holder du disse datene hemmelig i så fall? Det må jo også være svært vanskelig og ikke optimalt. Eller unngår du dating på grunn av du fortsatt er i skapet? Begge deler er jo svært lite givende, etter min mening. Du trenger ikke komme ut som "lesbisk", men heller nevne for de som spør at du "liker jenter". Og hvis du ikke ønsker å definere deg selv, hvorfor gjør du det i første setning av innlegget? Hva annet skal jeg si da? Hva annet en lesbisk kan man bruke for at dere skal forstå hva jeg mener? Anonymkode: 75744...b6d
cheers1982 Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva annet skal jeg si da? Hva annet en lesbisk kan man bruke for at dere skal forstå hva jeg mener? Anonymkode: 75744...b6d Men DU defineres jo ikke av om du er lesbisk eller ikke. Legningen din er en ørliten brøkdel av hvem du er, og således ingen indikasjon på hvilken type person du er. Er det det du frykter? At hvis du kommer ut av skapet, så vil du = lesbisk? Ikke du = smart, du = ærlig, du = rebelsk, du = fantastisk. At folk kun tenker på deg som lesbe, og ikke tenker på dine kvaliteter ellers? Eller mener du at du er "flytende", og derfor ikke ønsker å bli satt i bås som "lesbisk"? 2
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 "Åssen gutter liker du da?" "Jeg liker jenter, jeg." Anonymkode: b9f84...2e1 3
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #10 Skrevet 19. november 2016 Syns det er helt OK om du ikke vil fortelle det. Jeg er hetero og gidder heller ikke legge ut om hvem jeg evt. dater eller hva jeg liker, syns det er private greier man ikke spør om med mindre den andre tar initiativ til å prate om det. Noen har vel antatt at jeg er lesbisk siden jeg ikke vil fortelle, men det driter jeg lang masj i - hvis du ikke vil at folk skal gjette og spekulere syns jeg du kan svare som du vil (er ikke umoralsk å lyve når folk spør og graver om ting de ikke har noe med). DU gjør som du vil, ikke la deg presse, det er vel egentlig ikke noen stor problemstilling uansett før du havner i et seriøst og langvarig forhold. Anonymkode: c4b17...982 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå