Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

jeg har nettopp hatt en diskusjon med min sjef angående søndagsarbeid, da vi jobber 3-4 helger på rad, gjerne nattåpent til 0400 så på jobb kl 12 igjen søndagen etter.  Er det noen unntak for retaurantbransjen på at regelen om at arbeid etter kl.18 på lørdag gjelder som søndagsarbeid og at man da skal ha fri påfølgende søndag( altså dagen etter?)

Han mener nemlig at arbeidsmiljøloven ikke gjelder vår bedrift........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik jeg forstår det så påstår altså arbeidsgiver mner at restaurantbransjen er fritatt for arbeidsmiljøloven? Det stemmer nemlig ikke...

Anonymkode: 05f95...7e5

• Liker 2
Skrevet

Jepp,  han mente jeg skulle se bort ifra denne reglen fordi den ikke gjaldt oss ( restaurantbransje) 

Skrevet
2 minutter siden, Camzter skrev:

Jepp,  han mente jeg skulle se bort ifra denne reglen fordi den ikke gjaldt oss ( restaurantbransje) 

http://www.arbeidstilsynet.no/fakta.html?tid=78151/

Her står det hvilke arbeidsgrupper som er unntatt arbeidstidsbstemmelsene i arbeidsmiljøloven. Nå er det vel allmenn kunnskap at litt for mange arbeidsgivere innen denne bransjen overhodet ikke bryr seg om å følge reglene...

Anonymkode: 05f95...7e5

Skrevet

Leste gjennom nå, der står det samme som jeg tok opp, og restaurantbransjen er ikke fritatt på søndagsarbeid som jeg kan se? 

Skrevet

Sjekk tariffavtalen.

Anonymkode: 7dd7a...84a

Gjest Blondie65
Skrevet

Organiser deg og få hjelp til å håndtere sjef som ikke bryr seg om lover og regler. Tariffavtalen regulerer også skiftordninger med minimumskrav til fri mellom vakter og frihelger.

Skrevet

Si til han at arbeidsmiljøloven ikke bryr seg om hva han mener og ikke mener, loven er loven.

Anonymkode: 42e0e...4ca

• Liker 3
Skrevet

Organiser deg!

Anonymkode: 70e48...05c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...