AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg er så lei folk som blander seg i hundeoppdragelsen. Gikk tur i dag da en dame syklet forbi. Ja, syklet, og likevel kunne hun alt om min hund og kunne fortelle meg at jeg måtte la hunden lukte fordi det var det hunder ville. Spar meg. Jeg har hatt hund i mange år, og han får selvfølgelig lukte, men han får ikke lukte og markere overalt når han akkurat har bjeffet, helt, pepet, omtrent revet av meg hånden ved en passering på god avstand. Jeg må faktisk gire ned hunden min før han får lukte og løpe fritt. Tror virkelig dama at jeg går rundt med en 15-meter langline hvis han aldri får lukte. Vi har vært på mange kurs og vi har fått beskjed om at fordi rasen er og hunden min er ganske gira og stresser seg fort opp så må han hentes ned igjen før han får fri-kommando. Anonymkode: 09e3a...4a2
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #2 Skrevet 19. november 2016 Ja, hva er det med folk? Treffer ofte folk på tur som skal "oppdra" min hund. Traff en dame i går som ville at hundene våre skulle hilse og det gikk fint det. Men hunden min er bare 1 år gammel og veldig leken. Så min hund hoppet litt fram og tilbake, da begynner damen å hysje på min hund. Jeg sa ikke noe. Men tenkte for meg selv at hun var skrullete. Anonymkode: 01d4b...e12
nurcos Skrevet 19. november 2016 #3 Skrevet 19. november 2016 Jeg blander meg sjeldent, men har vært et par tilfeller hvor jeg har sett mennesker med ufyselige måter å "oppdra" hunden hvor jeg har sagt klart og tydelig ifra. Som her om dagen når en mann løftet valpen sin opp i nakkeskinnet og ristet den fordi den bjeffet på hunden min når vi passerte. Jeg tror det er bra vi av og til blander oss, når vi ser ting som går over streken. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå