Gjest Gjest Skrevet 24. juli 2002 #1 Del Skrevet 24. juli 2002 Heisann!! Har forstått at slike temaer som mitt fort blir misforstått....men jeg prøver alikevel...Jeg har noen uker igjen av ferien å vet at jeg vil bruke dem til å begynne en prosess som kanskje kan forandre selvbildet mitt. Det trengs, selv om jeg ellers har det greit med venner o.l. Dagene mine blir triste å sure på grunn av at jeg ikke klarer å akseptere kroppen min...det dårlige selvbildet mitt sørger hele tiden for å legge en demper på utekvelder og moro sammen venniner og kamerater. Alltid er det noen som skal være så forbaska perfekte og som ikke legger sjul på at de er fornøyde med seg selv. Selfølgelig er ikke det negativt...men saken er at jeg også har lyst å oppleve kvelder der jeg tenker.."i kveld ser jeg ikke så verst ut"... Da er det snakk om å gå ned i vekt...trenger råd og håper noen vil hjelpe...har helst lyst at det skal skje over kort tid...slik at jeg ikke gir opp så lett..lang tid uten resultater fungerer ikke på meg...så dersom du vet råd...så vil jeg gjerne høre.... klem fra jente som ellers har et flott liv og mange gode venner!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bompi Skrevet 24. juli 2002 #2 Del Skrevet 24. juli 2002 Skjønner tildels hvordan du har det. Har opplevd det samme selv, og opplever det tildels nå også. Mine "problemer" medførte til slutt depresjoner og angst, og førte til at jeg måtte "endre" livet mitt... Det er en prosess jeg nå er i ferd med å gjøre.. Du nevner gå ned i vekt. Vet det kan høres fristende ut å gå ned i vekt over kort tid, men her må jeg være ærlig, det funker ikke. Dette krever tid, men det kommer selvsagt an på hvor mye du skal gå ned. Du må huske på at du også skal bli værende på en normalvekt, og da må man legge om vaner osv. Noe som tar tid. Kroppen trenger også tid til å venne seg til at du blir "mindre", derfor er det smart å ikke forhaste seg for mye. Hvis du syns det er vanskelig å motivere seg til vektnedgang, så vil jeg anbefale at du gjør det sammen med noen. Kjenner du ingen andre som er på slankern, kan Grete Roede kurs være en mulighet. Foruten det så fins det mange flotte sider på internett, der det har dannet seg et "samfunn" av brukere som har et felles mål, nemlig å gå ned i vekt. Et av disse er www.slankere.com , som jeg trygt kan anbefale. Det viktigste er at du kommer til et punkt i livet, der DU er fornøyd med deg selv Men, å forvente at dette skjer over natta, er ikke spesielt realistisk desverre... Det er en prosess som kan være lang, smertefull og ikke minst slitsom, men når du kommer ut på den andre siden, så vil du antageligvis ha lært mye om deg selv, lært at det nytter å prøve, og ikke minst føle velbehag for å ha greid noe Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saga Skrevet 24. juli 2002 #3 Del Skrevet 24. juli 2002 Kan anbefale Cambridge kuren. Har brukt den 2 ganger. Første gangen gikk jeg ned 5 kg på én uke, og 3 kg den neste. Brukte den i 3 uker, men gikk ikke ned mer enn 8 kg tilsammen, men jeg synes det er en OK pangstart liksom. Jeg gikk selvsagt opp det dobbelte igjen etter at jeg begynte å spise igjen - snop, hamburgere, chips, brus +++ Derfor er jeg enig med bompi, det tar tid uansett for du er nødt til å legge om vanenen dine etterpå. Siste gang med Cambridge i år har jeg gått ned men ikke gått opp igjen. Men har haller ikke spist sånn som jeg brukte å spise. Faste spisetider, ikke mat etter kl 20:00, olje istedetfor margarin, ikke noe mer sjokolade, chips, burgere, ingen snop i ukedagene, masse grønt, frukt og vann derimot. Har også kuttet ut poteter og brød. Har ikke gått opp. Lykke til du Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå