AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Del Skrevet 18. november 2016 Hei dere! Fikk resultatet i posten, sammen med en kommentar fra lege om at alt var fint bortsett fra litt lavt antall raske spermier. Men ut i fra det jeg kan se er det flere verdier som skiller seg ut her, er det ikke? Viskositet og aggregasjon avviker fra referanseverdier, og det samme gjør morf.normale. Anonymkode: 52bc3...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 19. november 2016 #2 Del Skrevet 19. november 2016 Dere bør helst diskutere det med legen, eller en annen fagperson. Lav viskositet betyr jo at prøven er litt tyntflytende. Aggregasjon har med om cellene klumper seg. Så noe klumping er observert. Morf.normale er andel "perfekte" sædceller. Tallet er litt lavt, men dette er også en litt vanskelig verdi å måle. Viktigere er at konsentrasjonen er høy. I prøven er det jo ca 4 millioner "perfekte", og ca 140 millioner svømmedyktige. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ny Bruker Skrevet 21. november 2016 #3 Del Skrevet 21. november 2016 Mannen har mer enn nok levende spermier som beveger seg. Noen få av de raskeste (kategori A), bare 5%, men det er fortsatt hele 67% av andre kategorier. De raskeste når frem på 20 min, mens de andre kan trenge opptil 6 timer å komme frem til egget. Litt lav antall spermier med normal utseende. Det er vel derfor de beveger seg noe saktere, sikkert en halefeil. Eller er dette et topp resultat. Totall antall spermier kompenserer veldig godt for de lavere tallene. Dvs. mannen har fortsatt hele 8 125 000 stykker av de raskeste spermiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. november 2016 #4 Del Skrevet 21. november 2016 På 19. november 2016 den 17.05, stan skrev: Dere bør helst diskutere det med legen, eller en annen fagperson. Lav viskositet betyr jo at prøven er litt tyntflytende. Aggregasjon har med om cellene klumper seg. Så noe klumping er observert. Morf.normale er andel "perfekte" sædceller. Tallet er litt lavt, men dette er også en litt vanskelig verdi å måle. Viktigere er at konsentrasjonen er høy. I prøven er det jo ca 4 millioner "perfekte", og ca 140 millioner svømmedyktige. Lykke til. Tusen takk! Vi fikk svaret under en konsultasjon, hvor gynekologen sa at alt så fint ut, og omtrent kastet oss ut døren. Når jeg så etterlyste litt mer info og eksakte verdier fikk jeg et brev i posten og det var det. Så ikke fult så lett å drøfte med en fagperson. Men det hjalp å få litt avklaring her:) 7 timer siden, Ny Bruker skrev: Mannen har mer enn nok levende spermier som beveger seg. Noen få av de raskeste (kategori A), bare 5%, men det er fortsatt hele 67% av andre kategorier. De raskeste når frem på 20 min, mens de andre kan trenge opptil 6 timer å komme frem til egget. Litt lav antall spermier med normal utseende. Det er vel derfor de beveger seg noe saktere, sikkert en halefeil. Eller er dette et topp resultat. Totall antall spermier kompenserer veldig godt for de lavere tallene. Dvs. mannen har fortsatt hele 8 125 000 stykker av de raskeste spermiene. Supert! Tusen takk for svar:) Anonymkode: 52bc3...517 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå