AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #1 Skrevet 18. november 2016 Jeg våkna opp her en dag med at halve foten min var blå, et digert blåmerke! Ringte lege og dro dit me det samme. Han syntes blodsirkulasjonen i beinet virket normalt. Men størrelsen på blåmerket var veldig stort, til at jeg ikke kan huske å ha slått meg! Den bare var der om morran liksom.. Tok noen blodprøver også. Men jeg glemte å si til han at jeg har hatt en slags during/murring i den samme leggen, i flere uker nå. Det har liksom ikke plaget meg, men gjør det forsåvidt nå. I tillegg har jeg en følelse av at lilletåa står i spenn, når den ikke gjør det.. Føles rart ut. Men ikke spesielt vondt noen plasser da.. Jeg er så redd for blodpropp!!!! :-/ Anonymkode: a444f...a05
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #2 Skrevet 18. november 2016 Kan ikke hjelpe deg, men opplever også during/kribling/murring i det ene beinet, så dytter litt på tråden og håper noen andre svarer :-) Anonymkode: 09dad...236
mintgrønn Skrevet 18. november 2016 #3 Skrevet 18. november 2016 Hmm hvis du har et stort blåmerke vil det jo evt kunne tyde på at blodet ditt ikke gjør jobben sin på en eller annen måte. Du får tydeligvis lett blødninger under huden som blør mye. Ved en blodpropp skjer jo det motsatte. Der koagulerer blodet på en måte og blir til en klump som tetter igjen en blodåre. Det passer litt dårlig sammen med at du lett får blåmerker:) så jeg tror ikke det kan være en blodpropp men kanskje noen andre har noen innspill her:)
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #4 Skrevet 18. november 2016 Jeg fikk durringer i beina da jeg hadde åreknuter. Kjentes ut som jeg kunne føle at blodet bevegde seg på en måte. Kan ikke huske at jeg fikk blåmerker over natta da. Anonymkode: d795a...6d6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #5 Skrevet 18. november 2016 3 timer siden, mintgrønn skrev: Hmm hvis du har et stort blåmerke vil det jo evt kunne tyde på at blodet ditt ikke gjør jobben sin på en eller annen måte. Du får tydeligvis lett blødninger under huden som blør mye. Ved en blodpropp skjer jo det motsatte. Der koagulerer blodet på en måte og blir til en klump som tetter igjen en blodåre. Det passer litt dårlig sammen med at du lett får blåmerker:) så jeg tror ikke det kan være en blodpropp men kanskje noen andre har noen innspill her:) Takk for svar. Har en del åreknuter og sånne sprengte blodkar på beina etter to svangerskap i tillegg. Ble bittelitt letta av å høre det du sa, fordi jeg får veldig lett blåmerker hvis jeg slår meg så kanskje jeg har mindre sjans for blodpropp av den grunn? eller? Anonymkode: a444f...a05
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #6 Skrevet 18. november 2016 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg fikk durringer i beina da jeg hadde åreknuter. Kjentes ut som jeg kunne føle at blodet bevegde seg på en måte. Kan ikke huske at jeg fikk blåmerker over natta da. Anonymkode: d795a...6d6 Fjernet du åreknutene? Anonymkode: a444f...a05
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #7 Skrevet 18. november 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fjernet du åreknutene? Anonymkode: a444f...a05 Ja jeg har fått de fjernet Anonymkode: d795a...6d6
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #8 Skrevet 18. november 2016 3 timer siden, mintgrønn skrev: Hmm hvis du har et stort blåmerke vil det jo evt kunne tyde på at blodet ditt ikke gjør jobben sin på en eller annen måte. Du får tydeligvis lett blødninger under huden som blør mye. Ved en blodpropp skjer jo det motsatte. Der koagulerer blodet på en måte og blir til en klump som tetter igjen en blodåre. Det passer litt dårlig sammen med at du lett får blåmerker:) så jeg tror ikke det kan være en blodpropp men kanskje noen andre har noen innspill her:) Hvis en legg hovner opp og blir delvis blå så kan det absolutt være en blodpropp. Ts opplever også nummenhet og ubehag. Ville sjekket det ut med lege hadde jeg vært deg ts. Anonymkode: d2010...168
mintgrønn Skrevet 18. november 2016 #9 Skrevet 18. november 2016 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis en legg hovner opp og blir delvis blå så kan det absolutt være en blodpropp. Ts opplever også nummenhet og ubehag. Ville sjekket det ut med lege hadde jeg vært deg ts. Anonymkode: d2010...168 Tror ikke hun skrev at leggen opphovnet? Kun lilletåa som står i spenn? Ikke heller skriver hun at hun er nummen i beinet men hun kjenner en during/ubehag. Det blir jo ikke det samme. Dessuten så har jo legen sett på leggen og han hadde sannsynligvis lagt merke til dersom det var en mulighet for blodpropp.
AnonymBruker Skrevet 18. november 2016 #10 Skrevet 18. november 2016 26 minutter siden, mintgrønn skrev: Tror ikke hun skrev at leggen opphovnet? Kun lilletåa som står i spenn? Ikke heller skriver hun at hun er nummen i beinet men hun kjenner en during/ubehag. Det blir jo ikke det samme. Dessuten så har jo legen sett på leggen og han hadde sannsynligvis lagt merke til dersom det var en mulighet for blodpropp. Leger er ikke guruer heller... Kusina mi måtte amputere leggen pga en lege som gikk glipp av en emboli, så ja, det skjer. Anonymkode: d2010...168
mintgrønn Skrevet 19. november 2016 #11 Skrevet 19. november 2016 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Leger er ikke guruer heller... Kusina mi måtte amputere leggen pga en lege som gikk glipp av en emboli, så ja, det skjer. Anonymkode: d2010...168 Det er sant, det nekter jeg ikke heller. Men du kan ikke si at hun har to ekstra symptomer på blodpropp når ikke TS selv har skrevet dette. Hadde hun vært opphovnet og nummen i den ene leggen hadde saken og dermed svaret mitt blitt helt annerledes
AnonymBruker Skrevet 19. november 2016 #12 Skrevet 19. november 2016 Ts her Takk for svarene deres. Jeg har ikke hovnet opp i verken legg eller fot. Tror grunnen til at foten føltes rar ut var pga jeg var bevisst på foten hele dagen, pluss at jeg prøvde ofte å kjenne om det var ondt noen plasser, ved å trykke osv. Måtte til slutt ringe legevakt pga jeg ikke fikk sove av den duringa i leggen i natt. Måtte roe meg ned derfor ringte jeg for å spørre. Det skader jo ikke å høre! Jeg beskrev de symptomene jeg har, og fikk til svar at ingenting tyder på blodpropp. Men litt "interessant" med den duringa da... Hadde likt å visst hva dét er. Anonymkode: a444f...a05
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå